Inlägg från: PrinsCaspian |Visa alla inlägg
  • PrinsCaspian

Klä sig efter sin ålder?

Fröken Allvar skrev 2023-03-18 15:30:48 följande:

Det finns de som är snygga i second hand och de som är snygga i Kappahl. Det finns de som har hur dyra kläder som helst och ändå inte har stil, och det finns de som både har råd med dyrt och har stil. 
    Den vanliga stilen nu 2023 för 40+ upp till 50 är långt färgat hår, gelenaglar, fillers, salongsögonbryn och lätt make up. Stark färg på läpparna är ute igen för kvinnor. Om du vill ta ut svängarna kommer människor att tänka på en dragqueen. Vad gäller kläder så är du ganska fri så länge det är feminint. Feminint är vad som de flesta 40+ satsar på, alltså klack, kjol/klänning och sådant som män gillar.

Som män gillar? Män är väl individer som alla andra. Varför vill du klä dig i det som attraherar män och inte det du gillar?
  • PrinsCaspian
    Fröken Allvar skrev 2023-03-18 16:39:04 följande:

Jag hade ett sjå med att byta stil runt din ålder. Nu har jag en stil som jag håller mig till och som jag känner passar mig. Tänk på att färger på hud och hår ändras i den ålder du är i, så plötsligt är man kanske inte fin i samma färger som tidigare. Även kroppsformen kan ändras och göra att kläder hänger eller sitter åt. Håll lite koll på det och försök vara objektiv så kan du hålla dig fin i många år till. Alla tycker om olika stil, men jag kan tycka att det är lika snyggt med en som åldrats i sin stil och bär upp den som det kan se patetiskt och tillkämpat ut. Det beror mycket på attityd och hur man trivs med sig själv också. 

Hur gammal är du?
Svar på tråden Klä sig efter sin ålder?