• Anonym (??)

Vilka köper en begagnad bil?

Säkert redan i tråden men ..... bättre köpa begagnat och låta någon annan ta smällen med värdeminskning och allt de första åren.
    Har haft en hel del nya tjänstebilar som måste ha varit rena guldgruvan som begagnade. Servade enligt bok, inget snålande med delar, allt original.

• Anonym (??)
    Challenger skrev 2023-04-03 21:25:16 följande:
    Fast begagnade bilar går ju sönder och det kostar massvis att laga.

Sedan ska de servas på märkesverkstad vilket också är svindyrt. På en ny bil ingår oftast serviceavtal. 

Den höga inflationen har dessutom drivit upp priserna på begagnade bilar något helt otroligt. En 10 år gammal V70 kostar ju 150 papp. Finns inte tillstymmelse till garanti och service och rep kostnaderna riskerar att bli betydande. 
    Ny bil är ingen garanti ... I somras rasade automatlådan på min V60 i 85 knut på E4 med husvagn bakom.
    Bilen var 1.5 år gammal nyservad och hade gått 3 500 mil.
    Volvo tog det som garanti men ... ska ju inte kunna hända. Inte på en Volvo kan man tycka. 
    Tog nästan tre veckor att få tillbaka bilen. 
  • Anonym (??)
    Anonym (??) skrev 2023-04-03 21:33:30 följande:
    Ny bil är ingen garanti ... I somras rasade automatlådan på min V60 i 85 knut på E4 med husvagn bakom.
    Bilen var 1.5 år gammal nyservad och hade gått 3 500 mil.
    Volvo tog det som garanti men ... ska ju inte kunna hända. Inte på en Volvo kan man tycka. 
    Tog nästan tre veckor att få tillbaka bilen. 
    Lådan 45 plus moms och bytet 20 plus moms kam jag väl tillägga.
    Behövde ju inte betala men  ..... det kostar ju för någon i alla fall.
Svar på tråden Vilka köper en begagnad bil?