Tror min sambo har den så kallade 7 års krisen i våran relation, är helt förkrossad när han inte är kär
Dalaskogen skrev 2023-03-17 15:35:15 följande:
....
Vad ska jag göra?
Hur ska jag tänka?
När han inte kan ge mig ett svar på något, kan jag bara Hoppas på att det här är en 7 års kris fast för han?
Att det går över?
jag Kan Lixom inte se mitt liv utan honom, aldrig nånsin, bryter ner mig själv totalt när det blir såhär, kan varken äta eller sova eller tänka på annat, jag är så känslo och tanke styrd så det här tar kol på mig, vill bara att han ska då få lite tid Och sen bara komma hem och säga att han vill att vi ska kämpa, har även tagit kontakt med familjerådgivninge och inväntar en förhoppningsvis tid ganska snart, och samma där jag kan ju inte tvinga han att följa med men han skulle tänka på saken, för jag vet att för hans mående så behöver han prata med nån för det har hjälpt Tidigare
Vad ska jag göra?
Hur ska jag tänka?
När han inte kan ge mig ett svar på något, kan jag bara Hoppas på att det här är en 7 års kris fast för han?
Att det går över?
jag Kan Lixom inte se mitt liv utan honom, aldrig nånsin, bryter ner mig själv totalt när det blir såhär, kan varken äta eller sova eller tänka på annat, jag är så känslo och tanke styrd så det här tar kol på mig, vill bara att han ska då få lite tid Och sen bara komma hem och säga att han vill att vi ska kämpa, har även tagit kontakt med familjerådgivninge och inväntar en förhoppningsvis tid ganska snart, och samma där jag kan ju inte tvinga han att följa med men han skulle tänka på saken, för jag vet att för hans mående så behöver han prata med nån för det har hjälpt Tidigare
Kan du se klart att du någonsin skulle lita på honom igen om han svängde och "ville ha dig"?
Vill du verkligen ha någon som inte vågar stå upp för att göra slut på riktigt, och "pausar"?
Vad får det för konsekvenser för dig?
Hur tusan ska du kunna gå vidare, när ni är i en nästan separation? Är det en okej livssituation för dig. Att tråna och hoppas?
Har du verkligen tid för detta? Troligen vill väl du ha familj om 5-6 år och då vill du väl hinna ordna upp ditt liv igen?
Är hans behov av att få tid att bestämma, verkligen mer värt än ditt behov av att veta vad som gäller.
Gör en bouppteckning och ta tag i separationen. Dela upp och ha en paus på riktigt.
Så tycker jag du ska tänka... Men du är helt fri att också göra på andra sätt.