Anonym (fd.Älskarinna) skrev 2023-03-30 13:09:28 följande:
För sista gången... Jag har aldrig förespråkat otrohet... Tvärtom har jag visat på många av nackdelarna och farorna.. Du gömmer dig bakom en moral som inte är verklighetsförankrad.
I Din drömvärld hittar man sin för evigt partner redan i tonåren gifter sig och håller sedan ihop lyckliga resten av livet.
Visst finns det sådana par men i hur många av dessa har inte en eller båda parter någon gång i livet varit otrogna?
Jag säger inte att alla är det, långt ifrån men allvarligt sluta demonisera de som tar upp problemet.
Det är ju trots allt de som har erfarenheten som vet vad det handlar om.
Om du är mig i hasorna som du säger så får du det nog väldigt lugnt framöver. Jag har inget behov av att finnas på i denna tråd eller ens på detta forum längre
Du har ju glorifierat allt med din ortogna bock, han var så gullig, omtänksam och allt däremellan. Tycker du att han var omtänksam på riktigt när han beter sig som en röv mot någon annan för du ska bli nöjd?
Nädu, i min drömvärld så gör man slut innan man leker gömma pinne med någon, du får kalla det precis vad du vill men du visar att det är en utopi att människor behandlar andra väl i förhållanden. Du vill bara ha utan någon som helst tanke på om andra far illa och du har hur många gånger som helst i tråden skrivit om hur omtänksam, flitig och allt sådant han är. Vem har han varit omtänksam mot?
Du säger att frugan inte vill skilja sig och att du har livserfarenhet, då vet du att en skilsmässa kan initieras av endast en part så kommer det gå igenom. Så ditt snack om att det var hans fru som inte ville skiljas är bara ditt sätt att flytta skulden så att du och hennes man ska hamna i bättre ljus.
Vad tror du jag inte vet som du vet mycket bättre? Jag vet hur det är att vara den part som blir blåst, den som blåste mig fick också veta hur jag behandlade det. Han fick ont, min dåvarande blev singel på 2 sekunder och hennes bock lämnade henne då han inte fick spänningen med att blåsa någon. Mitt X ångrade sig och blev smått galen över att jag direkt samma dag flyttade ut mina saker och lämnade henne.
Så vad vet du som jag inte vet i detta? Ja du vet hur man myser och i tanken hånar den part som blir blåst, det vet ju såklart inte jag för jag har vett att inte agera på en attraktion osv.
Menar du på allvar att bara för du påstår att en eller båda kan varit otrogna så gör det ditt sätt rätt?
Jag kan lätt räkna upp flertal par i min omgivning med allt från 15+ år tillsamman till 30+ år för ingen varit otrogen. Så vart vill du komma?
Frugan och jag kan när vi vill kolla varandras mail, messenger, telefon osv uran förvarning så vi vet att vi inte kör fulspel. Vi har dessutom helt transparent ekonomi så skulle det finnas tvivelaktiga köp så är de sjäkvmarkerande. Visst, hon ser min något dyra hobby men vet också vad dessa inköp är. Det är inte presenter, hotellrum eller annat skit till en utomstående. Jag har ändå veckovis jobbat utomlands där hon kunnat kolla varenda köp jag gjort om hon ville.
Nyttjar vi detta? Nej, ingen av oss har det behovet då vi har samma moral angående det där med otrohet.
Lite omoget att anmäla inlägg som du tycker är otrevliga, kanske du skulle tänkt på innan du startar en tråd om detta. Men du verkar ju ha noll konsekvenstänk så vad ska man förvänta sig egentligen?
Säg inte det, du får väl prova att byta nick, jag lovar göra detsamma 😀