Iwillfindyou skrev 2023-03-16 15:03:51 följande:
Har sett vissa rekommendera att skaffa jobb/hitta en mentor för att lära sig. Få en erfarenhet liksom
Litorina skrev 2023-03-16 06:44:33 följande:
Jag undrar om du inte börjar i fel ände. Ett företag startar man med en idé som bas. Du kan inte starta ett företag och hoppas på att idéerna ska dyka upp. Att ta fram en produkt är som sagt väldigt krävande. Sånt görs för det mesta inom redan existerande företag som redan tillverkar liknande produkter.
För att starta företag behöver du ha något som andra vill ha och som du kan sälja. Har du i nuläget något sådant? Om inte är steg ett att du skaffar det och utbildning skulle jag gissa är ett bra sätt att nå dit.
Nä då, det var inte så att jag ville skapa ett företag först. Men som sagt skulle jag isf skippa universitetet för att få erfarenhet i redan färdiga företag. Inte så att jag riktar in mig på denna lösning men det är ett av valen
Sannolikheten att du får ett kvalificerat jobb utan varken utbildning, erfarenhet eller kunskap är obefintlig. Och hur ska du betala mentorn? En privatlärare lär kosta flera hundra kronor i timmen.