Inlägg från: Användarnamnet1 |Visa alla inlägg
  • Användarnamnet1

Flytta utomlands fylla i blanketter frågor

Jag får bara "viktig post" hit, banken, skatteverket (bara precis när jag anmält flytten), valsedel. Till sverige kommer ingen post längre.

För mig har det krångligaste varit bankid i telefonen. Appen gick inte att ladda ner från landet jag var i. Fick göra det i sverige. 

• Användarnamnet1

Nej jag har ingen e-låda, nu får ärligt talat i princip ingen post från Sverige och har bott utomlands några år. Det var bara i början då alla skickade brev och ville att man skulle bekräfra flytten skatteverket informerat.

Just med banken skulle jag ha ringt och frågat allt om jag var du. Mitt enda problem var just att kunna installera appen när jag skaffade ny telefon, fick göra det i Sverige. Men såg iofs häromdagen att jag förlorat vissa funktioner på banken som sparande i olika former (står nåt i stil med att eftersom jag inte är skattepliktskyldig i sverige har jag inte tillgång till de tjänsterna)  

Sen kollade jag så bankkort hade lång giltighetstid medans ja fortfarande va i  sverige så jag slapp tänka på sånt med post i "osäkert" land osv.. 

Så mitt tipps ring banken fråga allt.

Svar på tråden Flytta utomlands fylla i blanketter frågor