Inlägg från: Anonym (Nja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nja)

Oskyldigt anklagad för otrohet

Pena90 skrev 2023-03-15 18:09:30 följande:

Problemet är att han sätter extremt hög tilltro till teknik. Enligt honom används platshistorik som fällande/friande besvisning vid rättegångar, t ex vid mordfall. 

Möjligen i amerikanska tv-serier men inte i Sverige. Det kan vara en hjälp för att hitta försvunna personer och det kan visa att en person funnits inom ett visst område men det går inte att påstå att hen varit på en exakt plats.

Hur går det förresten ts?
  • Anonym (Nja)
    Anonym (orättvist) skrev 2023-04-11 17:50:10 följande:

Svårt att förklara hur Googles tidslinje kan ta så mycket fel och tvärsäkert förlägga lokationen till en simhall. Beror antagligen på att samma användare har varit inloggad på flera rörliga enheter. Men det är antagligen också omöjligt att motbevisa att Google har fel, med intyg och annat som vill kunna övertyga mannen.  När han inte själv kan se det orimliga i denna tidslinje kommer han knappast att låta sig övertygas av en lönespecifikation från arbetsgivaren.

Men annars visar denna historia ju allmänt att lite smusslande om småsaker kan leda till misstro som leder till helt obefogade misstankar om något mycket större.

Jag måste ha missat något, vad är det ts har smusslat med för småsaker?
  • Anonym (Nja)
    Anonym (orättvist) skrev 2023-04-11 18:01:49 följande:
    Denna småsak.
    Ok, jag förstår vad du menar. Tycker inte det är en rimlig sak från hans sida däremot. Ingen kontakt pga personens kön, det köper jag inte. Om han såg något olämpligt i kontakten vore det en annan sak. Hur som, den där mannen är inte frisk.
Svar på tråden Oskyldigt anklagad för otrohet