Inlägg från: Anonym (En kille) |Visa alla inlägg
  • Anonym (En kille)

Oskyldigt anklagad för otrohet

Pena90 skrev 2023-03-15 18:07:22 följande:

Vid två tillfällen har jag haft kontakt med en killkompis, som han uttryckligen hade bett mig om att inte ha kontakt just pga vännens könstillhörighet. Ja, det var väl dumt av mig att ringa en kompis bakom hans rygg. Han anser att när man är gift har man inte kompisar av motsatt kön. Personligen tycker jag att det är löjligt att känna sig hotad av sin partners kompisar. Men vi är alla olika så klart. Min åsikt är att man får umgås med vem man vill, oavsett kön och civilstånd. Sedan var det som sagt dumt av mig att prata med min kompis bakom hans rygg, jag borde förstås ha hanterat situationen annorlunda. Jag har bett om ursäkt och detta var flera år sedan. Jag tycker att han borde komma över det, även om det inte är så känslolivet fungerar. Dessutom har det visat sig att min make gjort samma sak, han har själv umgåtts med kvinnor utan att säga något till mig. 

I övrigt har jag inte ljugit om saker. Undantaget är typ småsaker som att säga att jag har städat fastän jag inte har det för att inte göra honom besviken. 

Killkompisar behöver inte vara ett problem men kan bli det om man inte är öppen med det. Det är klart man kan ha kompisar av motsatt kön. Men har man dem i hemlighet och på olika sätt prioriterar dem före sin partner så är det inte en bra vänskapsrelation. Nu säger jag inte att du gör det men det finns också gränser som är sunda i en relation.

Min sambo var när vi träffades öppen med att hon hade ett par ex som var goda vänner. Jag accepterade det fullt ut. Men sen kom det en dag när vår relation inte var den bästa som hon plötsligt hade en ny bästa vän som jag inte hört talas om under alla år vi haft vår relation. Hon hade då valt att prata känslor med denna man istället för mig. Och dessutom i hemlighet. Och sen ljög hon om det. Och sen ville hon inte vara öppen om vilken relation de hade. Den relationen accepterade jag inte längre.

• Anonym (En kille)
    Anonym (H) skrev 2023-03-16 11:49:24 följande:
    Redan här skulle du ha lämnat! Aldrig att jag gett upp min vänner för en svartsjuk partner!
    Det beror väl på detaljerna. Att ha samtal i hemlighet är i många fall känslomässig otrohet. Men sen bör man som partner vara förlåtande om den andra erkänner sitt misstag och är öppen med vad samtalet innehöll.

Svartsjuka är inte alltid fel. Det är när den är ogrundade som den är fel. Annars är det bara en normal känsla. 
Svar på tråden Oskyldigt anklagad för otrohet