Inlägg från: Anonym (Helena) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Helena)

Oskyldigt anklagad för otrohet

Hälsa honom att det inte är så tillförlitligt med google. Det är en bra hint men den stämmer inte alltid. 

Vi delar platser inom familjen med varandra, har man dåligt nät eller något liknande kan den koppla upp sig mot andra master. 

Min son var för ett tag sedan 1,5 mil bort i en annan stad enligt hans google. Han var i skolan (mobilen är i ett skåp så jag vet med 100% säkerhet att han inte var 1,5 mil bort). På en plats kan platsdelningen så fel med 5-6 kilometer. 

Så, din make verkar helt nojig. Han behöver nog fundera över sin egen tillit till både dig och google. Har han inte mer tillit så kanske du mår bättre utan en svartsjuk make som tror att allt på nätet är sant. 

• Anonym (Helena)

Visa honom denna tråden kanske? 

• Anonym (Helena)
    Pena90 skrev 2023-03-15 18:07:22 följande:

Vid två tillfällen har jag haft kontakt med en killkompis, som han uttryckligen hade bett mig om att inte ha kontakt just pga vännens könstillhörighet. Ja, det var väl dumt av mig att ringa en kompis bakom hans rygg. Han anser att när man är gift har man inte kompisar av motsatt kön. Personligen tycker jag att det är löjligt att känna sig hotad av sin partners kompisar. Men vi är alla olika så klart. Min åsikt är att man får umgås med vem man vill, oavsett kön och civilstånd. Sedan var det som sagt dumt av mig att prata med min kompis bakom hans rygg, jag borde förstås ha hanterat situationen annorlunda. Jag har bett om ursäkt och detta var flera år sedan. Jag tycker att han borde komma över det, även om det inte är så känslolivet fungerar. Dessutom har det visat sig att min make gjort samma sak, han har själv umgåtts med kvinnor utan att säga något till mig. 

I övrigt har jag inte ljugit om saker. Undantaget är typ småsaker som att säga att jag har städat fastän jag inte har det för att inte göra honom besviken. 

Han verkar ha större problem än googles tidslinje. Skulle min make förbjuda mig att inte få träffa mina killkompisar skulle jag bli rätt lack och förmodligen fundera ett par varv till. Hade jag ens sett något attraherande i dem hade jag väl slagit till för länge sedan. De är mina KOMPISAR och inget annat. Du skulle ju lika gärna kunna hoppa i säng med en tjejkompis om han skulle fundera i de banorna. 

Mina killkompisar lärde jag känna innan min make och de vill jag inte tappa kontakten med alls. Han har sina tjejkompisar som fanns i bilden innan mig. Jo, visst var jag lite svartsjuk i början - men när han förklarade vilka de var och jag träffat dem så var det lugnt. Precis som mig - hade han varit intresserad av dem så hade han nog redan haft en historia med dem. Nu är det vänner till honom (och mig). 

Sluta förminska dig själv också med att säga att det var dumt av dig att prata med din kompis bakom hans rygg. Att ljuga om att du inte städat för att han blir besviken visar ju också att du tassar på tå mycket för honom. Jag säger inte att du ska bryta upp eller göra slut, men säger att du ska reflektera över saker du gör för att inte förarga honom. Gör en lista för dig själv. Det kanske var bra att tidslinjen kom upp i dagsljuset. Det kanske är dags för parterapi? 
Svar på tråden Oskyldigt anklagad för otrohet