Anonym (Som magneter) skrev 2023-03-15 10:48:41 följande:
Jag tycker ryamattor är otroligt sexigt.
Anonym (..) skrev 2023-03-14 13:59:36 följande:
Det intressanta är att vi inte är OLIKA på den här punkten. Både kvinnor och män är behårade. Vi är däremot OLIKA vad gäller kroppslängd, kroppsform, styrka, könsorgan etc etc.
Även om kvinnor inte rakar sig har de generellt mindre hår än män, men definitivt hår. Så nej, vi är inte OLIKA vad gäller att ha hår runt könet, benen, armhålorna.
Påstår du att kvinnor och män har exakt samma kroppsbehåring? Nä det har vi inte. De flesta karlar har mycket mer. För mig är det typiskt manliga mycket sexigt. Av samma orsak tar jag bort mitt hår för att framhäva olikheterna ytterligare. Olikheterna som redan finns.
Jag attraheras inte av släta bringor på karlar. Men många kvinnor gör det. Har uppfattningen att fler kvinnor föredrar släta karlabröst. Det är fint att vi är olika och gillar olika.
Fast det ÄR ju kvinnligt med hår. Vi har ju det av naturen. Menar du att naturen skulle gett kvinnor nåt som är manligt...? Hör du ens själv hur vrickat det låter?
Det är ju samhällets ideal som lärt dig att det ena könet ska ta bort håret, och många gör lydigt det, utan att ifrågasätta varför. Detta är naturligtvis oerhört bekvämt för män, att kunna ställa krav på kvinnors yttre utan att behöva göra nåt själva. Det har ju "slumpat" sig så att utseendeideal för män knappt kräver en insats, medan för kvinnor kräver det både tid och pengar.
Det är också alltid extremt viktigt att låtsas att man gör det "för sin egen skull". Men problemet är att man aldrig någonsin är fri från påverkan, förväntningar etc. Ingen människa är en isolerad ö i samhället.
Om kvinnor slutade lägga så mycket tid och pengar på sitt yttre och levde som män, skulle män naturligtvis anpassa sig till det. De skulle ju inte ha nåt val 😄
Och för kvinnor skulle det innebära lite mer avslappning, lite mer pengar att investera i t ex pension eller aktier... Sånt som varar. För faktum är att ett yttre är en valuta som minskar med tiden.
En kvart om dagen i grooming...räkna ut vad det blir över tid. Lägg ihop pengasumman.
Fundera över hur "avslappnat" det är att vara kvinna och inte kunna gå ut med håriga ben utan att kallas sunkig.