Inlägg från: Anonym (Nils) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nils)

Min fru har slutat att raka sig helt

Anonym (..) skrev 2023-03-14 14:29:55 följande:
    De flesta val har ett pris. Och för en kvinna som bryter mot skönhetsnormerna är det priset bl.a att bli kallad sunkig, ohygienisk, nåt man får nöja sig med, nån som inte tar hand om sig etc. 

En man behöver mest bara vara, men för att en kvinna ska få "vara" måste hon först fixa till sig. 

Klart man kan bryta mot normer, men allt har ett pris. Ett pris som män inte behöver förhålla sig till. De kan fortsätta stövla omkring i sitt naturliga tillstånd, men ve den kvinna som gör det. En kvinna får inte vara naturlig.
    Världen är bra orättvis
    Men - så länge vi har fria val så låt oss göra det valen även om det ser olika ut och har ett pris.

Glöm inte att det finns en massa normer kring hur en man förväntas vara också 
  • Anonym (Nils)
    Anonym (..) skrev 2023-03-14 14:32:35 följande:

Jag tycker att vi kunde vända på det de närmaste 50 åren. Kvinnorna får knata omkring som de är.

Männen börjar ta bort allt hår på kroppen utom huvudet. Männen sminkar sig och har på sig sexiga underkläder. Sen får vi männen att låtsas att det är för "deras egen skull". Om de bryter mot det, kallar vi dem sunkiga, om de håller sig till reglerna kallar vi dem sexiga.

Sen utvärderar vi om 50 år hur nöjda männen är med det här systemet.

Nu överdriver du eller så har du det bara riktigt riktigt jobbigt 
  • Anonym (Nils)
    Anonym (min) skrev 2023-03-14 14:58:51 följande:
    Desto större anledning för män att ta bort håret då! Om nu kvinnors hår inte ens syns så kan det ju lika gärna vara kvar. Jämfört med en del män som ser ut som pälsbjörnar på bröstet och benen. 
    Gillar du personligen hårfri hud på män eller håller du mest på bara för att det ska vara rättvisa?
  • Anonym (Nils)
    Anonym (min) skrev 2023-03-14 15:11:49 följande:
    Håller på? Jag deltar i en diskussion på ett diskussionsforum.

Vad håller du själv på med?
    Nu svarar du selektivt och inte på den egentliga frågan,
    argumenterar du för att det skall vara 'rättvist' eller för att du faktiskt vill att män ska vara mer hårfria?
  • Anonym (Nils)
    Anonym (min) skrev 2023-03-14 15:31:04 följande:
    Jag diskuterar inte mina personliga preferenser. Den här frågan är större än så. 
    Åhå på så vis 
  • Anonym (Nils)
    Miss Skywalker skrev 2023-03-14 15:55:07 följande:

Det är frivilligt att raka, sminka sig eller använda stringtrosor. 

Män har ju fått raka nyllet dagligen i alla tider för att inte se ut som luffare. Det måste vara jobbigt.

Personligen tycker jag talibanskägg som många har är gräsligt. Även ryamattor på mage, bröst eller rygg.

Du har absolut en stor poäng där fröken Skywalker

Även många män gör något med sitt yttre

Det bygger på frivillighet och oftast blir det bra
  • Anonym (Nils)
    Anonym (..) skrev 2023-03-14 16:25:44 följande:
    Mitt förslag verkar inte direkt ha fallit i god jord. Verkar det jobbigt, män? 

Tänk så befriande att som kvinna få gå runt i bekväma underkläder och håriga ben: UTAN att det kallas sunkigt. Precis så som män får. 

Självklart kan man avstå som kvinna, men då får man räkna med epitet som äcklig, ohygienisk, okvinnlig och sunkig. Sånt som helt naturella män slipper höra.

Istället startas det trådar gång på gång om hur kvinnor som inte rakar sig är osexiga/sunkiga/varför i allsin dar gör de så?! 

Det borde vara lika oladdat för en kvinna att inte raka sig som det är för en man. 

Vi borde vända på steken och låter männen utvärderas med ett lika kritiskt öga som kvinnor idag gör. Är du sexig eller sunkig, baserat på mängden kroppshår och storleken på tygbit som täcker anus och kön?
    Du kämpar tappert vidare.

Hur kommer det sig att du är så väldigt engagerad i dessa frågor?

Lätt att uppfatta att du är i någon slags försvarsställning eller att du behöver ge igen för något
  • Anonym (Nils)
    Anonym (..) skrev 2023-03-14 16:36:18 följande:
    Enkelt svar: för att kvinnor inte accepteras i sitt naturliga tillstånd medan män gör det. Det är märkligt att man som kvinna måste GÖRA en massa saker för att undvika att kallas ofräsch. Medan en man som bara går omkring inte anses ofräsch, med samma hår...
    Om du inte kan förändra alla, så byt då umgänge till sådana som inte uttrycker sig som du ogillar

Det borde ju vara en bra början, så får du lite distans.

Du har det ju jättejobbigt låter det som 
  • Anonym (Nils)
    Anonym (-) skrev 2023-03-14 20:41:24 följande:

Håller med föregående talare.

Män ska noppa ögonbryn, vaxa allt utom huvudet och just ögonbrynen.
    Sminka hela ansiktet innan de går utanför dörren, för även om de är trötta ska det banne mig inte synas! Skämmes om man kan se det på er att ni är trötta.

Ser jag en man på stranden i sommar som har MAGE (Lol- i dubbel bemärkelse) att visa sina HÅRIGA ben offentligt, så ska de få höra hur OFRÄSCHA de är.

Bitter på riktigt?
  • Anonym (Nils)
    Miss Skywalker skrev 2023-03-14 20:29:05 följande:
    Det är inte så vanligt med kvinnor med skäggväxt. Du vet nog vad jag menar.
    Ånä - kan man jävlas så ska man jävlas 
Svar på tråden Min fru har slutat att raka sig helt