Inlägg från: Anonym (Naturell) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Naturell)

Min fru har slutat att raka sig helt

Min fru har aldrig rakat sig varje dag, max om håret mellan benen har ett eget liv eller överdelen kräver det på grund av klädseln.
    Så om hon någon gång är slätrakad på kroppen, då får man snabbkolla almanackan så man inte missat något Skrattande

Föredrar min fru orakad som standard, men har man valt en tjej utifrån hur hon rakar sig är det kanske en chock om hon slutar.
    Så länge jag får vara den hårigaste i familjen så är jag nöjd {#emotions_dlg.djavulsk}

• Anonym (Naturell)
    Anonym (..) skrev 2023-03-14 14:18:42 följande:
    Jag har svårt för när saker inte är logiska. Att samma hår får helt olika konnotationer beroende på vem det sitter på är helt ologiskt. 

Dessutom: hur bekvämt verkar det inte vara att vara man? Ingen som kräver att man ska raka sig,,sminka sig, klämma in skinkorna i ett par små stringtrosor. Man kan knata runt i sina håriga ben och boxerkallingar utan att någonsin bli kallad sunkig eller osexig.

En kvinna i sitt naturliga tillstånd är sunkig. Men inte en man. Det är väldigt märkligt.
    Jag tänder i vart fall på en kvinna rakad som orakad, men jag verkar ha förkärlek till orakat då jag aldrig haft någon som rakar sig som rutin.
  • Anonym (Naturell)
    Miss Skywalker skrev 2023-03-14 17:53:34 följande:

Fast orakade män med vildvuxet skägg och långt hår ser oftast sunkiga och ovårdade ut. Kortklippt och nyrakat är standard. 

Kvinnor har inget ansiktshår och kan välja hårlängd. Vi kan vara lata tills det är shorts eller badväder. Tycker inte att det är jobbigare att vara kvinna när det gäller hår.

Jag har skägg som Gimli, klassas väl inte som ovårdad MEN jag åker alltid på säk kontroll på flyget eller vid tullen 😂
    Men visst, gå mot normen gör att man möter vissa fördomar om lite allt möjligt.
  • Anonym (Naturell)
    Anonym (Japp) skrev 2023-03-15 12:26:08 följande:
    Tror inte det

kan inte männen som har en krav istället vara tydliga med sina krav?
    Ska jag göra om jag blir singel, ska skriva att hårigt är mumma och vi får mer tid ihop istället för att hon rakar sig i duschen 😂
  • Anonym (Naturell)

I många asiatiska länder får det inte finnas något hår på kvinnokroppen mer än det på huvudet.
    Blev halvt kräkfärdig när hon såg ut som ett barn i 12-13 års åldern...
    Men männen där gillar det bevisligen eftersom det görs så rutinmässigt hos kvinnorna.

Frugan har dessutom mycket mörkare hår än mig så hon ser ut som en ljuden läckerbit 😀 Kanske därför jag fått ha henne relativt i fred hittills...

• Anonym (Naturell)
    Anonym (-) skrev 2023-03-15 16:56:51 följande:
    Det är samma med män i Asien, de har också förväntningar att raka sig. Kanske inte i lika stor utsträckning som kvinnor, men långt mer än män i Europa. 

Jag vet inte vad en "ljuden läckerbit" är för något. Men vad roligt för dig att du är nöjd.
    Luden läckerbit skulle det stå 😂
  • Anonym (Naturell)
    Miss Skywalker skrev 2023-03-15 20:32:13 följande:
    Män blir definitivt socialt straffade om de inte klipper, rakar och ansar. Hur mycket jobb tror du män som ser ut som vildvuxna luffare får?
    Jag vill påstå att man får mycket jobb och välbetalda sådana 😂
    Jag ser ut som Gimli och jag har aldrig haft problem att få jobb, troligen har det mer med utbildning än kroppsbehåring att göra.
  • Anonym (Naturell)
    Miss Skywalker skrev 2023-03-16 10:03:30 följande:

Var tredje dag? Väldigt många måste raka sig dagligen. Hur ofta behöver kvinnor raka sig? Män ser snabbt ovårdade ut om de skulle vara ?naturliga?.
    Ansiktet syns. Kvinnor behöver bara klä på sig så syns det inte om de rakat sig eller inte.

Ingen straffar kvinnor för att de inte sminkar eller rakar sig. Det är helt frivilligt. Kvinnor väljer att sminka sig för att det är kul. Annars är det ju bara korkat.

Mja, min dotter som är 11 lägger 2 timmar på smink varje morgon för annars blir hon utstött från kompisgänget i skolan som äcklig och osund, väntar  bara tills de kommer med rakning krav också...
    Och anledningen är i sin tur att killarna kräver att tjejerna sminkar sig för det har de sett hemma att mamma gör. Snart kollar de väl porr och då kommer rakningen som ett krav ganska snabbt. 
    Så om min dotter väljer att inte sminka sig vågar de andra kompisarna inte vara med henne eftersom då killarna tycker illa om dem. Så frivilligt och roligt my ass!
  • Anonym (Naturell)
    Miss Skywalker skrev 2023-03-17 00:24:03 följande:
    Nu är jag som tur är inte tonåring idag men det är ju inte folk i den här tråden heller. Jag tvivlar på att det blir bättre med mammor som offerförklarar kvinnor. 
    Men du ser hur hård pressen är på de yngre antar jag?
    Som sagt min 11 åring sminkar sig 2 timmar innan skolan bara för att inte bli utstött av kompisgänget då gänget inte vill bli naggade av killarna.
    Killarna å sin sida förväntas av sina kompisar att ha en rå attityd och ett rått språk mot tjejerna och främst de som inte vill följa det som killarna bestämmer.

Jag blev åtminstone jävligt förbannad när jag på skolgården hör min dotters klasskompis säga till min dotter "sug min kuk din jävla hora!". När jag tar tag i killen så är han helt oförstående och säger att min dotter försökte nästla sig in i kompisgänget och att hon minsann var ful också. Det tog väl inte ens en mikrosekund för min dotter att klura ut att den kommentaren kom för hur hon klädde sig och hur osminkad hon var jämte sina kompisar.
    De tjejer som fortfarande vägrar sminka sig och klä sig trendigt får fortfarande höra att killarna ska våldta dem analt, de ska deep throatas osv. (hur nu 11 åringar lärt sig det där är en gåta...)

Jävligt glad att jag och frugan har 100% transparent förhållande så att dottern ser att hemma får inte frugan höra att jag ska våldta henne analt för hon inte är sminkad och bär fel kläder osv. Hemma ser hon att man visar respekt för varandra, man kan bråka och man löser det och man kan kramas och pussas och allt även som osminkad hårig kvinna med icke trendiga kläder😀

Sminkning och rakning är bara ETT av alla problem som tjejer utsätts för men det är annan diskussion helt enkelt.

Man behöver inte offerförklara tjejer/kvinnor för att se problemen som faktiskt finns även hos killar/män fast i annan form. Jag är 200% normbrytande mot hur män ska se ut. Jag har ett jätteskägg, jag går gärna i någon trevlig T-shirt från någon hårdrockskonsert, detta trots att jag har en hyfsat hög utbildning och ett yrke som träffar många företagskunder. Kunderna glömmer dock aldrig vem jag är för "den med jätteskägget" eller den med "Maidentröjan" är det bara jag som har. Resten kommer i skjorta och slips och är slätrakade men inte har jag mindre kundkontakt för det och mina kunder återkommer.
  • Anonym (Naturell)
    Anonym (Nils) skrev 2023-03-17 06:06:15 följande:
    Hur har du tagit upp det grova språket i skolsammanhang och direkt med pojkens föräldrar?
    Oja, föräldrarna var helt ovetandes medans viss skolpersonal visste om det.
    Men rektor och berörda föräldrar är inkopplade så det blir nog bättre och en del killar har självmant kommit och bett om ursäkt för sitt språk och beteende.

Men som sagt, både killar och tjejer har en snedvriden press på sig idag mot för bara 10-20 år sedan. Någonstans måste detta stoppas och jag tror det måste göras under fler än en generation för att få effekt.
Svar på tråden Min fru har slutat att raka sig helt