Inlägg från: Miss Skywalker |Visa alla inlägg
  • Miss Skywalker

Min fru har slutat att raka sig helt

Anonym (min) skrev 2023-03-13 15:00:50 följande:
    Min man rakar sig inte heller. Varken på benen, bröstet och magen eller pungen. Periodvis inte ens i ansiktet. 

Han har vildvuxna buskar under armarna och mellan benen. Håret på benen och bröstet och magen är så tätt att man knappt ser huden mellan stråna. Om jag frågar varför så säger han att han trivs så. 

Ä det fler som varit med om liknande? Finns det fler män som trivs med buskar under armarna och håriga ben?
    Jag träffade en sån ett tag. Såg ut som en hund legat i sängen.
    Ryamattor är inget för mig..
  • Miss Skywalker
    Anonym (Rakar mig) skrev 2023-03-14 11:10:05 följande:

Alla har väl åsikter om kroppshår. Min fru vill att jag ska ha skägg och rakade armhålor. Så jag har skägg och rakade armhålor. Mitt ex ville ha det omvända inget skägg men hår i armhålorna.

Inget konstigt med att man har önskemål och så länge jag känner mig bekväm med önskemålen skulle jag aldrig säga nej till det. 

Fattar inte varför kvinnor blir så kränkta över män som föredrar hårfritt. 
  • Miss Skywalker
    Anonym (..) skrev 2023-03-14 14:18:42 följande:
    Jag har svårt för när saker inte är logiska. Att samma hår får helt olika konnotationer beroende på vem det sitter på är helt ologiskt. 

Dessutom: hur bekvämt verkar det inte vara att vara man? Ingen som kräver att man ska raka sig,,sminka sig, klämma in skinkorna i ett par små stringtrosor. Man kan knata runt i sina håriga ben och boxerkallingar utan att någonsin bli kallad sunkig eller osexig.

En kvinna i sitt naturliga tillstånd är sunkig. Men inte en man. Det är väldigt märkligt.

Det är frivilligt att raka, sminka sig eller använda stringtrosor. 

Män har ju fått raka nyllet dagligen i alla tider för att inte se ut som luffare. Det måste vara jobbigt.

Personligen tycker jag talibanskägg som många har är gräsligt. Även ryamattor på mage, bröst eller rygg.

• Miss Skywalker
    Anonym (..) skrev 2023-03-14 16:36:18 följande:
    Enkelt svar: för att kvinnor inte accepteras i sitt naturliga tillstånd medan män gör det. Det är märkligt att man som kvinna måste GÖRA en massa saker för att undvika att kallas ofräsch. Medan en man som bara går omkring inte anses ofräsch, med samma hår...

Fast orakade män med vildvuxet skägg och långt hår ser oftast sunkiga och ovårdade ut. Kortklippt och nyrakat är standard. 

Kvinnor har inget ansiktshår och kan välja hårlängd. Vi kan vara lata tills det är shorts eller badväder. Tycker inte att det är jobbigare att vara kvinna när det gäller hår.

• Miss Skywalker
    Anonym (lill) skrev 2023-03-14 19:05:31 följande:
    kvinnor har inget ansiktshår? DEt finns många kvinnor som lägger ner mycket tid på hår i ansiktet. Pincett, rak, kräm, vax osv. Pengar  och tid på salonger som har laser, vax och diatermi för ansikte
    Det är inte så vanligt med kvinnor med skäggväxt. Du vet nog vad jag menar.
  • Miss Skywalker
    Anonym (..) skrev 2023-03-15 18:54:53 följande:
    Fast om en man låter bli att raka blir han ju inte socialt straffad? Detsamma borde gälla för kvinnor.
    Män blir definitivt socialt straffade om de inte klipper, rakar och ansar. Hur mycket jobb tror du män som ser ut som vildvuxna luffare får?
  • Miss Skywalker
    Anonym (Nils) skrev 2023-03-15 20:42:29 följande:
    Bra poäng där - 

ingen ska inbilla sig att det inte finns ett ganska stort paket förväntningar även på män.
    Det hade sett rätt komiskt ut om alla män var ?naturliga?. Tänk er om alla politiker såg ut som neandertalare i kostymer.
  • Miss Skywalker
    Anonym (..) skrev 2023-03-16 06:45:06 följande:
    Jämför du arbetsinsatsen att raka ansiktet ca var tredje dag med att raka armhålor, kön, anus, ben för att slippa kallas äcklig? Hade hemskt gärna bytt. Som man kan man ju också ha skägget kvar. Dessutom finns det kvinnor som måste ta bort ansiktsbehåring.

Till det kan du lägga att kvinnor också "bör" sminka sig lite för att inte anses som såna som "inte tar hand om sig". Sen tillkommer en mängd andra utseendekrav som män helt enkelt inte har på sig. De kan knata runt i bekväma boxerkallingar medan kvinnor gärna ska ha string eller andra lite sexigare underkläder. 

Generellt om man kollar på stan så ser de flesta män ut som att de klivit upp och klätt på sig. Påfallande ofta iklädda funktionskläder. Kvinnorna är oftast lite sminkade, vissa har nagellack och fixade naglar, är ofta de enda som har nåt som påminner om nåt slags stil och har fixat håret. Skulle man sen kolla under kläderna är de säkerligen ofta rakade på stora delar av kroppen, insmorda, iklädda lite finare underkläder.

Du är blind om du inte ser att utseendekraven på män och kvinnor är helt olika, och kräver helt olika tidsinsats och pengasummor. 

En man med hår anses inte äcklig, en kvinna med samma hår gör det. Män som inte själva rakar/fixar sig tycker ändå det är fullt naturligt att kvinnor ska göra det. 

Var tredje dag? Väldigt många måste raka sig dagligen. Hur ofta behöver kvinnor raka sig? Män ser snabbt ovårdade ut om de skulle vara ?naturliga?.
    Ansiktet syns. Kvinnor behöver bara klä på sig så syns det inte om de rakat sig eller inte.

Ingen straffar kvinnor för att de inte sminkar eller rakar sig. Det är helt frivilligt. Kvinnor väljer att sminka sig för att det är kul. Annars är det ju bara korkat.

• Miss Skywalker
    Anonym (Naturell) skrev 2023-03-16 10:51:36 följande:
    Mja, min dotter som är 11 lägger 2 timmar på smink varje morgon för annars blir hon utstött från kompisgänget i skolan som äcklig och osund, väntar  bara tills de kommer med rakning krav också...
    Och anledningen är i sin tur att killarna kräver att tjejerna sminkar sig för det har de sett hemma att mamma gör. Snart kollar de väl porr och då kommer rakningen som ett krav ganska snabbt. 
    Så om min dotter väljer att inte sminka sig vågar de andra kompisarna inte vara med henne eftersom då killarna tycker illa om dem. Så frivilligt och roligt my ass!
    Det låter snarare som din dotter behöver bättre vänner..

Och en mamma som lär henne att hon inte ska anpassa sig efter några idioter.
  • Miss Skywalker
    Anonym (..) skrev 2023-03-16 20:56:46 följande:
    Vilka tror du att barn och unga influeras mest av? Sina föräldrar eller den omgivning samt det omgivande samhälle som de tillbringar en stor del av sin vakna tid i? 

Det barn som lär sig av sina föräldrar att inte anpassa sig till samhällets normer kommer snart att upptäcka att det har ett pris. Inte alls säkert att de som unga och osäkra kan stå emot, när inte ens vuxna klarar av det. 

Som vi kan se i den här tråden måste man i så fall stå ut med att bli bortvald, kallad äcklig, sunkig och osexig. Hur många människor vill det egentligen? Vuxna såväl som barn? 
    Nu är jag som tur är inte tonåring idag men det är ju inte folk i den här tråden heller. Jag tvivlar på att det blir bättre med mammor som offerförklarar kvinnor. 
Svar på tråden Min fru har slutat att raka sig helt