Inlägg från: Anonym (Attraktion kontra lust) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Attraktion kontra lust)

Jag vill inte ha sex längre, han vill då ha sex med andra. Vad göra?

Anders 386 skrev 2023-03-13 13:58:23 följande:
    Har man tappat attraktionen till sin partner är det nog kört. Det kan varken terapeuter eller sexologer ändra på.
    Tyvärr.

Oftast (nästan alltid?) handlar det om att kvinnan tappar attraktionen till sin man  - resultatet kan bli att kvinnan vill skilja sig -  Eller att mannen vill skilja sig eftersom hans partner inte längre vill ha sex med honom eller det har övergått till "ställauppsex" som faktiskt funkar för vissa men inte för alla.

Det är inte kvinnans fel att det går så här, men det går inte att ändra på när processen väl är igång. Inför sina känslor är man totalt maktlös.

Lite OT från TS trådstart. Men jag tycker att detta är väldigt intressant och lite där jag själv är idag. Har lite svårt med attraktionen till min partner och vi har haft ett ganska knackigt sexliv några år. Blivit mer vänner och saker jag förut tyckte var gulliga hos honom stör mig nu och en del tycker jag är rent av oattraktivt. 

Sen ett tag tillbaka har jag dock ganska stor sexlust och konstigt nog har vi bra sex. Kan man känna lust utan attraktion? Kan man jobba upp attraktionen igen? I så fall hur?

Svar på tråden Jag vill inte ha sex längre, han vill då ha sex med andra. Vad göra?