Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Jag vill inte ha sex längre, han vill då ha sex med andra. Vad göra?

Av egen erfarenhet vet jag att tappad attraktion är början på slutet för relationen. Man kan leva länge som vänner men det kommer snart bli fler och fler saker som tappar meningen ju mer känslor som försvinner.

Frågan du bör ställa dig är om du är beredd att ta konsekvenserna av att leva under dessa premisser som vänner utan sex? Konsekvenserna är ju ganska uppenbara och det är du som måste välja här eftersom det är du som valt att inte längre ha sex. 

• Fjäril kär

Jag kan ju tillägga att din man är fri att leva sitt liv precis som han vill. Du kan inte tvinga honom att acceptera dina villkor eller acceptera din ovilja att kompromissa. Att du vill stanna av olika skäl gör honom inte skyldig att gilla läget.
    Han kan när som helst välja att lämna dig vilket du bör vara medveten om. Det är stor risk att han förr eller senare kommer vilja ha en annan kvinna. Om du går in och läser trådar under fliken "otrohet" så finns många inlägg om exakt samma frågeställning och hur det gått för dom. 

• Fjäril kär
    Anonym (Fundersam) skrev 2023-03-13 10:33:40 följande:

Jag är genuint nyfiken på hur TS (och andra som tar ställning för TS beslut) resonerar.

Om sex är fullständigt oviktigt i ditt liv, hur kan det då spela någon roll vem din partner har sex med? 

Om din partner kan få sex med andra och ändå leva kvar med dig så borde väl det betyda att risken minskar att partnern lämnar dig, när partnern slipper välja. 

Om det spelar roll vem din partner har sex med så innebär väl det att sex har betydelse för er relation och då behöver ni nog diskutera igenom situationen väldigt noggrant och hitta en lösning BÅDA är nöjda med. 

Nja risken är väl större att faktiskt bli kär i nån annan som man har regelbundet sex med, vilket är både risken och konsekvensen av att öppna upp förhållandet. 

Självklart kan han bli kär och intresserad av en kollega /kompis/ny bekant också i förlängningen om han stannar i ett sexlöst förhållande men det tar troligen lite längre tid om han ändå inte aktivt agerar till en början.

Att öppna förhållandet är ju nästan som att kasta mannen rätt i armarna på nästa fru... Och det är väl där TS har sina protester. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-03-13 11:12:39 följande:
    Sex är för många kopplat till känslor, det är inte bara ett könsorgan man har sex med utan en person. Risken är stor att något utvecklas med tiden så att relationen blir hotad, och hur ska man veta om ens partner har eller får känslor för den andra som inte bara handlar om sex? De flesta verkar också tycka att det inte är ok att vara fysiskt nära andra människor på ett sätt som man annars håller inom en relation, oavsett hur sexlivet ser ut. Antingen vill båda jobba för att förbättra saken eller så kan man gå isär, om man inte vill ha en öppen relation. Att som killen gör nu, lägga beslutet i ts knä utan att själv vilja bidra till att förbättra sexlivet, är både egoistiskt och svinigt. Han kan välja att göra slut istället men är antagligen för bekväm inom relationen för att vilja göra det egentligen, eller så kan han verkligen tänka sig att bryta upp relationen och då har han ju inte särskilt starka känslor för ts så då borde de ändå göra slut. Alltså, om han hade haft starka känslor för ts så borde han ha försökt reparera relationen och få igång sexlivet igen, tillsammans, inte föreslå att han ska knulla andra.
    Kanske är som så att TS man har tröttnat på sin primadonna till fru och i frustrationen uttryckt att han kan ha sex med andra efter att ha försökt lösa problemet under lång tid? 
    Det finns givetvis en massa saker i kulisserna som TS inte berättar... Varför anta att TS är oskyldig ängel? 
Svar på tråden Jag vill inte ha sex längre, han vill då ha sex med andra. Vad göra?