Tonårsdotter
De sover över max 2ggr i veckan nu antingen kompisar eller pojkvännen men vi har bråkat så om det. O när de väl är här så ber jag dem lägga sig en visst tid på vardagen o ta med allt in på rummet. Blir då ledsen när de,springer upp för att hämta vatten efter en timma sånt man ändå kan ta lite hänsyn till. Dottern förstår tror jag men kompisar i killen tar inte alls detta. Små saker för vissa men om man inte somnar på 5h eftrr blir det en större grej o msn blir ledsen.
Jag har också små barn och tonåringar. Jag skulle aldrig orka ha det som du beskriver. jag tycker dessutom att det helt oavsett små barn inte är rimligt med översovning vardagar.
jag tycker du ska sätta gränser. ingen i familjen mår bra om du kraschar. Max en översovning per vecka och det på helg. man kan visa hänsyn när mammor 16. Man får banne mig lov att börja lära sig ta hänsyn när man är så gammal annars tycker jag inte man ska ha kompisar som sover över. På natten är det natt. Oavsett om det är lördag. Efter midnatt och till 8 på morgonen ska det vara lugn och ro i hemmet, speciellt Om man har småbarn och bebisar som bor där också.