• Anonym (...)

Tonårsdotter

Här sover inga ungdomar över, speciellt inte om det är skoldag dagen efter.
    16-åringar kan jag tycka är lite för stora för att ha kompisar som sover över också. Det räcker väl med att de ses i skolan, och på fritiden? 

• Anonym (...)
    En glad tjej skrev 2023-03-12 10:15:54 följande:
    Nu förstår jag inte. På vilket sätt är 16-åringar för stora för att sova över? De tycker ju det är jättekul, min snart 17-åring hade ett gäng tjejer i samma ålder som sov över igår, de hade jättekul tillsammans.
    Jag tänker att det mer är små barn som myser, sover över i pyjamas, bygger kojor osv. Men visst är det klart att alla tycker om att hänga med vänner. 

Våra ungdomars vänner bor så nära så vi anser att man går hem, om det inte är något speciellt. Vår dotter sov tex över hos en kompis alldeles nyligen för att de hade en kvällsgrej i skolan och då var det snällt att hon fick sova över hos den familjen som bor så nära skolan. 

Om någon av våra ungdomar vill ha tex party och vänner ska sova över så är det helt ok för oss någon enstaka gång, om det är på helg/lovdagar. 
    Jag tolkade TS som att det sker övernattning lite när som helst (?), och för vår del är vi helt överens om att sånt inte sker på skoldagar. 

Vår äldste son hade flickvän ett tag och då var det samma sak: de fick sova över om det var ledigt men absolut inte mitt i skolveckan och det tyckte inte hennes föräldrar heller. 
Svar på tråden Tonårsdotter