• Anonym (kraoks)

Planera semester, delad vårdnad

Har blivit en smärre konflikt angående semester i sommar. Min sambo med två barn tyckte vi skulle separera, kläckte hon ur sig på sportlovet. Och nu kommer kruxet hur vi ska lägga upp semestern.

Mitt jobb krävde att semesterplanering skulle in senast i februari, så det är redan spikat och klart. Jag hade föräldradagar som måste tas ut innan september så det har jag också lagt in. 

Jag vet inte hur i hela friden vi ska dela upp semestern. Jag har fått 3 veckor i augusti och försökte fylla upp i början av sommaren för att få ut föräldradagar.

Hon tycker vi ska ta varannan vecka, så då måste jag sitta och söka om min semester, som inte går, då ska jag lägga om föräldradagarna så att jag jobbar varannan vecka och är ledig varannan. Kommer inte få ut semesterdagar där istället för att fylla upp och arbetsgivaren tillåter bara 3 sammanlagda tillfällen föräldradagar, så det är kört att göra det så.

Och för alla som gnäller över nyttjande av föräldradagar, jag kan lika gärna strunta i att ta ut det, men arbetgsivaren blir väl inte glad över att behöva planera om vikarier plus att dagarna då försvinner sen i höst....

Svar på tråden Planera semester, delad vårdnad