Inlägg från: Anonym (sådär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sådär)

Ligga med gift man?

Anonym (Njut av livet) skrev 2023-03-09 23:24:20 följande:
    Många män som skulle göra nästan vad som helst för att besitta den egenskapen. Det är ett faktum oavsett vad man nu tycker om det.
    Ja, empatistörda narscissister skulle säkert det, inte normala män.

Nej det är inte ett faktum att många män är empatistörda...
  • Anonym (sådär)
    Aviga skrev 2023-03-10 16:51:37 följande:
    Nu är vi där och slänger ut "narcissistkortet" igen, och alla män är empatistörda.
    Det senare kan jag direkt motbevisa eftersom de män jag känner är väldigt empatiska både yrkeslivet och privat.

Det finns många olika orsaker till mannens beteende som sexmissbruk, dålig självkänsla mm.

Ibland kan det vara bra att läsa ordentligt INNAN man svara... eftersom jag skrev att majoriteten av männen INTE är empatistörda, se det understrukna.
    Anonym (sådär) skrev 2023-03-10 16:25:36 följande:
    Nej det är inte ett faktum att många män är empatistörda...
    Däremot är man givetvis väldigt störd om man fullkomligen skiter i vad man deltar i att göra mot den andres familj bara för att få sig ett knull/bekräftelse... eller vad det nu är man söker... det är ju onekligen ett beteende som påminner en hel del om det man ser hos narcissister eller människor med empatistörningar. 
  • Anonym (sådär)
    Aviga skrev 2023-03-10 16:51:37 följande:
    Det finns många olika orsaker till mannens beteende som sexmissbruk, dålig självkänsla mm.

Japp det finns många orsaker, men inget av dem är ett normalt beteende utan ett problem hos individen och inget av dem rättfärdigar att bete sig som ett svin mot andra.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Njut av livet) skrev 2023-03-28 16:01:11 följande:

Klart det är okej. Vadå upptagen, varje människa är fri tro inget annat. Ta dig inte rätten till en annan människa.

Men dåså, då är det väl ok att din granne skiter i din brevlåda? alla är ju fria och man ska inte ta sig rätten till andra människor Oskyldig

Ofattbart att vuxna människor kan resonera så oerhört omoget
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Me) skrev 2023-03-28 16:12:35 följande:
    Moget å skita !
    När man diskuterar med omogna människor behöver man ibland lägga sig på deras nivå för att de ska fatta.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Njut av livet) skrev 2023-03-29 09:06:41 följande:
    Det vet du ju allt om Solig. Gulle
    Nope jag springer varken omkring och bedrar andra eller skiter i deras brevlådor.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Me) skrev 2023-03-29 09:12:40 följande:
    Haha trång sent å enkelspårig, men har man en bar relation hamnar man aldrig där. Eller så blir man gammal å bitter å ångrar sig då kram 
    Nja, enkäter visar snarare att de flesta som är otrogna faktisk lever i bra relationer och är nöjda med dem och den vanligaste anledningen till otrohet ät spänning och ombyte. Och att en person tycker det är kul och spännande att bedra sin familj kan ju knappast kallas för ett "relationsproblem" utan snarare ett problem i huvudet på den individen.
  • Anonym (sådär)
    Xenia skrev 2023-03-31 14:56:31 följande:

Kanske alla kvinnor som funderar på att ligga med en man borde se till att träffa hans familj också. Eller åtminstonse se den.

I en serie jag såg blev en kvinna kär i en man och började ligga med honom. (Hon var den typen som bara ville ligga med en man om hon var kär i honom.) Så fick hon veta att han var gift och gjorde slut. Men hon tog honom tillbaka när han sade att äktenskapet var dåligt och att han tänkte prata med sin fru och skiljas. Han väntade bara på rätt tillfälle...

Men så började hon spionera på honom och såg honom handla tillsammans med sin fru och barnen. Och då gjorde hon slut igen. Inte för fruns utan för barnens skull. Hon ville inte vara medskyldig till att de förlorade sin far.

Inget hade ändrats i sak. Men det var just att hon såg barnen som avgjorde allt. Då blev de verkliga för henne.

Fast det där bygger ju på att personen faktiskt har ett samvetet och någorlunda schyssta värderingar och öht VILL veta hur det är på riktigt vilket långt ifrån alla som gör så har/vill.

Ska man tro på vad såna människor skriver här på FL så verkar ju de flesta av dem inte ens anse att de gör nåt fel och lägger allt ansvar på den otrogna mannen. Vilket är anledningen till bisarra diskussioner kring medverkan och medskyldighet som man låtsas inte alls förstå...och standard svaret är alltid... "vadå, jag är inte otrogen mot någon"

Jag menar, om man inte ens vill kännas vid såna basala begrepp så tror jag att oddsen är att man öht orkar bry sig om vad det man gör betyder för hans familj är väldigt små. Orka bry sig om något som inte kommer drabba en själv utan bara andra? Då är det ju enklare att bara låtsas som det regnar och snacka bort det för sig själv med en uppsjö av dåliga ursäkter.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Njut av livet) skrev 2023-03-31 15:19:24 följande:
    Oj, nu blir jag imponerad. Menar du verkligen det? Storartat.

Men jag kan på ett sätt tro dig i och för sig för hur skulle du hinna med det?
    Du verkar av antalet inlägg om otrohet du gör här på FL inte hinna med så mycket annat än skriva av dig din bitterhet.

Du kanske skulle ta och byta ditt anonyma nick litegrann så det inte blir (sådär) himla uppenbart för andra Drömmer.
    Kul att du blir imponerad.... men å andra sidan om man som du lägger ribban väldigt lågt så är ja allt över det extremt imponerande. Du kanske borde prova och utmana dig själv och lyfta ribban nån millimeter istället för att bara snacka bort svineri med "äganderätt". Vem vet, det kanske till och med leder till att du utvecklas som människa {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Ligga med gift man?