Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Ligga med gift man?

När man har bakgrundsfakta....? Nej, du har ett svin till "make" som snackar skit om sin fru för att få ligga. Du har ingen aning om deras relation, egentligen. Man ska aldrig strula runt med personer som är upptagna. Du skulle göra bäst i att följa din moraliska kompass här och låta honom fixa sin otrohet på annat håll.

• Anonym (E)
    anonymmedfrågor skrev 2023-03-08 18:46:34 följande:
    Jag förstår hur du tänker, men samtidigt skriver du att han ska fixa sin otrohet på annat håll. Spelar det då någon roll om det är jag, eller den där andra kvinnan?
    Ja det spelar roll eftersom du inte vet om han kommer att vara otrogen med någon annan istället för dig. Dessutom bidrar du direkt till ytterligare problem i deras relation, inte särskilt snällt mot någon av dem, och du skapar ev. framtida problem för dig själv också. Det måste finnas någon k*k som inte är upptagen redan där du bor.
  • Anonym (E)
    anonymmedfrågor skrev 2023-03-08 19:05:53 följande:
    Ja självklart bär även jag ett ansvar, det är ju jag som blir en del i att ha "förstört" hans familj. Men det är ju inte jag som inte får ligga med honom, snarare tvärtom. Ansvaret för sina medmänniskor bär man ja, men alla bär också ett eget ansvar för sina val. Frun i detta fall vet om detta, och bör kanske lämna mannen? 
    Hur vet du att hon vet? Har du pratat med henne? Läst meddelanden där hon skriver att hon vet om att han ligger runt? Eller vad är det du menar att hon vet? Klart hon "borde" lämna honom, men borde inte han det också?? De har familj, kanske hon försöker blunda för barnens skull. Vill man bidra till att andra mår skit t ex?
  • Anonym (E)
    anonymmedfrågor skrev 2023-03-08 19:22:29 följande:
    Ja moralkompassen har ju valt väg, och det känns såklart dåligt i magen. Jag undviker att skada andra, men när hans fru är medveten om vad som sker bakom hennes rygg, kan jag inte annat än störa mig på att hon inte gör något åt det. Med förståelse för att det är lättare sagt än gjort, tycker jag ändå att hon på något vis ger honom möjligheten att såra henne. För henne tror jag inte det spelar någon roll med vem han ligger med, det kommer såra henne lika mycket. Är det inte mig är det en annan kvinna, och att då inte göra något blir enligt mig samma sak som att det är "ok". Misstolka mig rätt där.
    Hur vet du det?? Och varför vägrar du svara på den frågan?
  • Anonym (E)
    anonymmedfrågor skrev 2023-03-08 19:54:14 följande:
    Han har berättat för mig att hon vet om det. Sen kan han såklart ljuga, men jag ser inte poängen om att ljuga om något sådant eftersom hon inte är okej med det. Han borde också lämna henne ja. Det är mycket möjligt att hon håller ihop för barnen, men det kommer ju med ett pris. Hon vet att han upprepade gånger ligger med andra. Sen bör jag kanske inte vara med och öka antalet andra. 
    Ursäkta, du ser inte poängen med att ljuga för dig om att hans fru vet om att han är otrogen...? För att få ligga med dig så klart! Hon vet garanterat inte om att ha har andra bakom hennes rygg.
  • Anonym (E)
    anonymmedfrågor skrev 2023-03-08 21:36:09 följande:
    Han alstrar en energi som matchar min, och har ett helt unikt sätt att förföra på. Dock börjar jag mer och mer att tro att detta bara är otroligt manipulativt och att jag är naiv som går på det...
    Ja du är tyvärr väldigt naiv.
  • Anonym (E)
    Anonym (Njut av livet) skrev 2023-03-09 23:24:20 följande:
    Många män som skulle göra nästan vad som helst för att besitta den egenskapen. Det är ett faktum oavsett vad man nu tycker om det.
    Eller så är ts bara en av alla naiva kvinnor som tror på tomma ord.
Svar på tråden Ligga med gift man?