• Ccplus

Ligga med gift man?

Hur är ansvaret enbart hans, om det nu är så att du själv går runt och är medveten om att killen redan är uppbunden i ett seriöst förhållande? 

• Ccplus

Det är inte som att du går runt och är helt omedveten om vad det skulle kunna ställa till med. 

• Ccplus
    anonymmedfrågor skrev 2023-03-08 19:01:27 följande:
    Ansvaret är inte enbart hans. Jag bär ett ansvar jag med, dock anser jag att han bär det största ansvaret med tanke på att det är han som egentligen inte får. Det är hans familj som påverkas, inte min. Dock kan jag ju se det som egoistiskt från min sida att få ett behov uppfyllt av just honom, när jag vet vad det skulle kunna innebära för hans familj.
    Men du får inte heller egentligen.. Utan du har karma lagarna och sen kommer du få ett straff ifrån gud..

Och låt mig gissa vad det straffet blir? Du går o kärar ner dig. Sen upptäcker du att han tänker inte lämna någon han är gift med för bara dig. Han använde dig helt enkelt. Och du slösade bort den tid du hade kunnat lägga på att hitta dig en egen man, igenom att bete dig som ett "här är allting gratis" ligg. 
  • Ccplus
    anonymmedfrågor skrev 2023-03-08 21:12:12 följande:
    Jag förstår. På ett sätt vill jag ju inte vara den kvinnan som du beskriver. Att behöva berätta för någons fru om en otrohet är inte ett ansvar jag vill bära, och inget jag vill ha på mitt samvete...
    Vill du vara kvinnan som ligger och tycker synd om dig själv över julafton. För att din "älskare" som du nu efter ett halvår har gått o kärat ner dig i.. Skiter totalt i att komma över under jul? 
  • Ccplus
    anonymmedfrågor skrev 2023-03-08 21:22:06 följande:
    Efter lite kloka resonemang från personer på utsidan, kan jag nog påstå att nackdelarna överväger fördelarna...
    Ja du. Det är sant!
Svar på tråden Ligga med gift man?