Hjälp! Råkade beställa från Kyrkoskatten.se
Hej,
jag förstår att du bara vill ha hjälp med din fråga men jag måste bara få berätta vad kyrkoskatten går till.
beroende på vilken församling du tillhör dras det ju olika men det handlar om några ören per intjänad 100-lapp, kanske 2000 på ett år. 2000 av typ 350? är kanske inte hela världen?
Du bidrar till att folk i omedelbar katastrof kan få hjälp snabbt. Kyrkan var tex först på plats efter flodvågen. Även nu i syrien och turkiet för att nämna några exempel.
Genom kyrkoskatten bidrar du även till att hjälpa hemlösa i ditt område, eller kanske en ensamstående förälder med barn som dom kanske knappt har råd med mat till. Du hjälper även din 80-åriga grannfru genom att hon kan komma till kyrkan och få sy o sticka tillsammans med andra som är lika intresserade.
Eller barnen som vill göra en aktivitet men föräldrarna inte har råd. De barnen kan komma helt gratis till kyrkan och få sjunga i kören. Alla fl-lediga som kan få komma till öppna förskolan och hänga med sina barn när det är snöstorm ute. Detta är bara ett litet axplock av allt kyrkan bistår med dessutom?
jag förstår att det kan kännas mycket med 2000 kr men snälla, försök tänka hur många som blir hjälpta av dessa pengar. Kyrkan finns alltid öppen för dig och alla du känner.