Inlägg från: Anonym (Blueberry) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blueberry)

BIM APRIL

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-04-11 12:47:41 följande:

Hahaha men så häftigt!! Hoppas verkligen det, vilken present till lilöasyskonet 😍
    Jag har kollat redan, om det skulle ta sig för oss blir min bf 29 dec, inte supertaggad på det faktum att julen/nyår ligger i riskzonen men tacksam oavsett 😂😂

Mitt första är född några dagar innan jul. Än så länge är det mest vi som tycker det är jobbigt för det blir svårt med presenter. Vilket betyder att barnet får presenter året runt och är asnöjt 😅 Nä det är dags för 15- och 18-årsdagen sen kan jag tänka mig att det blir lite annorlunda, men de tre bästa vännerna just nu är födda i slutet av november, slutet av december och mitten av januari året efter, så håller de ihop är de iaf ungefär jämngamla allihop 🙂
  • Anonym (Blueberry)
    Myran90 skrev 2023-04-11 17:18:51 följande:
    Ser absolut ut som positiva test! Wihoooo!!! Stort grattis SkrattandeHjärta 
    Tack! Ska ta ett digitalt imorn men är så uppspelt. 
  • Anonym (Blueberry)
    Syskonförsök skrev 2023-04-12 06:52:28 följande:

Hej tjejer!

plussade ju snart två veckor sedan och skulle gå in i vecka 6 idag men tyvärr började jag blöda igår och idag fick jag dessa slängda i ansiktet när jag vaknade.😭 så kommer hänga mer er igen framöver och hoppas de tar sig snabbt igen och inte tar 11 månader till! 

Åh nej vad tråkigt 💔
  • Anonym (Blueberry)

Aaah! Åh gud ❤️ Nu börjar den resan också. Förra graviditeten tog det till v 10 innan jag fick veta att bebisens hjärta slutat slå i v 7. Det blir långa veckor av oro här framöver.
  • Anonym (Blueberry)
    Myran90 skrev 2023-04-12 07:34:06 följande:
    Åhh så härligt ❤️ GRATTIS! Så glad för plus men fattar 100 procent din oro. Den dagen jag plussar kommer det vA samma oro. Håller alla tummar o tår att du får se ett hjärta picka!!!
    Tack!
  • Anonym (Blueberry)
    Foodie92 skrev 2023-04-12 07:51:06 följande:
    Grattis ! Hoppas de går vägen nu 💕
    Tack!
  • Anonym (Blueberry)
    Malu84 skrev 2023-04-16 14:41:39 följande:

Denna ägglossning ! Jag trodde äl tester skulle hjälpa mig men jag har googlat ihjäl mig efter blinkande gubbe onsdag morgon jätte positivt torsdag lunch och negativt fredag lördag söndag 😂 blir tokig ! Men antingen släppte det väl eller så ångrade det sig ? Jag mäter ingen temp för det verkar alldles för avancerat för att jg ska klara av det 🙈
    Spännande att läsa om era upplevelser. 

Fast du ska inte ha positivt ÄL-test i flera dagar? Ägget släpper inom 48h från positivt test. Så om du fick positivt test torsdag så ska du haft ÄL innan lördag om ägget släppte. Tempar du?
  • Anonym (Blueberry)
    Malu84 skrev 2023-04-16 15:00:04 följande:

Nej ingen temp! Alldles för avancerat för mig att förstå detta med toppar och dalar ! 

jag läste att det är många som har Stegring inför och svagare efteråt men mity var mera pang bom ! Men vi får se om några veckor vi har haft en väldigt produktiv helg så att säga så vi får se om det ger resultat , jag har två barn sen tidigare men detta är en ny sambo och vi är äldre nu . Jag blir 39 i år så det är väl inte jätte säkert att det kommer funka hur bra vi än får till det , han är äldre än mig med .. 

Fast blinkande smiley är ju en stegring? Om CB har en blinkande smiley betyder det att östrogenet stiger och då kommer troligen LH stiga inom några dagar. När den sen blir fast behöver man egentligen inte testa mer men om man vill så är min erfarenhet att nästa test är negativt direkt. Dvs ingen omvänd stegring.

Det är inte så krångligt att tempa egentligen om du har en app eftersom den räknar åt dig med algoritmen. Då vet du också att ägget faktiskt släppt.
  • Anonym (Blueberry)
    Malu84 skrev 2023-04-16 15:24:28 följande:

Kanske ska prova temp om det inte tar sig denna gången ? 

är det gratis appar ? Och hur ofta och vart tar man temp ? 

Jag har en app som heter Fertility Friend.  Den är gratis och ganska basic. Men du behöver köpa en basaltermometer så du kan få temperaturer med två decimaler. 

Sen kan du ta tempen på olika sätt. Mest tillförlitligt är att ta i vaginan, men de flesta föredrar munnen. Stoppa in termometern långt in under tungan, i ena "hörnet" typ. Ta tempen. 

Viktigt att försöka ta tempen samma tid varje dag och för att få så tillförlitlig tempkurva som möjligt ska du gärna ha sovit ungefär likadant. Men med en treåring kan jag säga att det oftast funkar ok ändå 😅 De säger att man ska ha sovit minst 4h innan man tempar. Och så ska man göra det det första man gör på morgonen, så fort man slår upp ögonen. 
  • Anonym (Blueberry)
    Emelie 01 skrev 2023-04-18 14:44:33 följande:

Jag testa positivt i söndags :) 2 dagar före BIM. Har aldig testat positivt före BIM. 

Svårt att ta in att det faktiskt var ett plus, så nu med missfall i bagaget börjar den nojjan istället :) 

Grattis!

Du är inte ensam ❤️ Vi är flera som har gått igenom samma och som oroar oss. Är det första barnet?
  • Anonym (Blueberry)
    Emelie 01 skrev 2023-04-18 16:14:59 följande:
    Tack, nej det är mitt 4:e. Har 2 pojkar sen ett tidigare förhållande och sen en flicka med min man.
    Men har 3 missfall i mitt bagage.

Själv? Är det ert första ? <3
    Andra. Ett MA (oplanerad grav) emellan. Så förstår oron.
  • Anonym (Blueberry)
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-04-20 19:25:42 följande:

Alltså jag är så orolig så jag mår fysiskt illa, har fått upp hoppet så sjukt mycket nu och är livrädd att det ska visa fett minus nästa gång jag testar eller att jag börjar blöda snart. Inser dessutom att NC hade satt ut bim idag och testet är så vansinnigt svagt (från graviditetskollen). Hoppet dalar igen. Är säkert bara ett spöksträck. Men jag hoppas och tror att det inte är det och att jag imorgon eller övermorgon får ett fint plus 😭

Jag brukar aldrig se något när andra pratar om svaga streck men på ditt ser jag verkligen nåt! 
  • Anonym (Blueberry)
    Foodie92 skrev 2023-04-21 10:43:09 följande:

Jag var ledsen och besviken att ÄL uteblev denna månad och hade hoppat över till maj månad. Men de ser ut som att tempen ökar så troligtvis en senare ÄL än vad NC satt ut 😊 så är osäker när BIM är nu men har dock haft stark "mensvärk" sedan förrgår och brösten börjar ömma.

Så min gissning är att den skedde på CD 23 - 26 istället. Vilket innebär att BIM borde va slutet av april alternativt början av maj 😊

Hur går de för er andra ?

//

Testa ta bort den höga på CD21. Var gör grafen då?
  • Anonym (Blueberry)
    sommar2020regn skrev 2023-04-25 18:49:05 följande:
    Juste, det här eftermiddagsurin och jag hade kissat 20-30 min innan. Så morgonurin och superkoncentrerat verkar inte vara extremt viktigt :)
    Solklart positivt, grattis!

Men känns väldigt starkt för att vara ÄL+8-10 och inte morgonurin. Är du säker på att du inte hade ÄL tidigare än du tror?
Svar på tråden BIM APRIL