Inlägg från: Anonym (Blueberry) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blueberry)

BIM APRIL

Lulu1987 skrev 2023-04-07 15:33:33 följande:

Ska man kryssa i peak varje dag på Fertility Friend, de max 48 timmarna ägget är befruktningsbart eller ska man bara fylla i första dagen när man fått glad fast gubbe? 🙂

Och peak betyder inte att ägget är befruktningsbart i 48h från positivt test, det betyder att du bör ägglossa inom 12-48h. Ägget är befruktningsbart i 24h från att det släppt.
  • Anonym (Blueberry)

Snälla säg att jag inte är den enda som ser det här! I verkligheten känns det mer ljusrosa än på bilderna, FL är ju inte bäst på bildkvalitet. Jag tycker jag ser det på en armlängds avstånd. Är helt skakig. Enligt FF är jag på ÄL+11, vilket var samma dag jag plussade med mitt första barn. Men kan också vara på ÄL+10 eller +9 enligt tempen. Har ett testa ultratidigt CB digitalt som jag kan ta imorn men det är ju en evighetsväntan!
  • Anonym (Blueberry)
    Anonym (Blueberry) skrev 2023-04-11 06:43:15 följande:
    Snälla säg att jag inte är den enda som ser det här! I verkligheten känns det mer ljusrosa än på bilderna, FL är ju inte bäst på bildkvalitet. Jag tycker jag ser det på en armlängds avstånd. Är helt skakig. Enligt FF är jag på ÄL+11, vilket var samma dag jag plussade med mitt första barn. Men kan också vara på ÄL+10 eller +9 enligt tempen. Har ett testa ultratidigt CB digitalt som jag kan ta imorn men det är ju en evighetsväntan!
    Testet kommer från Testkollen tror jag och det jag tog igår var helt blankt, likaså var alla jag tog förra cykeln. Så jag har ingen erfarenhet av spökstreck med dem.
  • Anonym (Blueberry)
    1Ellis1 skrev 2023-04-11 06:48:46 följande:
    Jag tycker jag ser lite! Men testa igen imorgon. Hjärta
    Tack, det ska jag! Men hjärnan snurrar som fasen för jag hade gett upp om den här cykeln pga otydlig tempkurva. 

Tycker att jag ser en rosa och tydligare linje på bilderna när de ligger i min telefon jämfört med när jag lägger upp dem här i tråden.
  • Anonym (Blueberry)
    Anonym (Blueberry) skrev 2023-04-11 07:01:16 följande:
    Tack, det ska jag! Men hjärnan snurrar som fasen för jag hade gett upp om den här cykeln pga otydlig tempkurva. 

Tycker att jag ser en rosa och tydligare linje på bilderna när de ligger i min telefon jämfört med när jag lägger upp dem här i tråden.

Så här ser det ut nu när det har torkat (ca 30 min efter testet togs). Linjen blir bara tydligare. I verkligheten är den definitivt rosa! Åh hjälp jag kommer inte kunna fokusera på jobb idag. 

• Anonym (Blueberry)
    Syskonförsök skrev 2023-04-11 09:16:23 följande:

Jag ser!! Tror absolut du är gravid 😍 ta digitalt imorgon bitti!!!

Tack!
  • Anonym (Blueberry)

Jag kunde inte vänta så sprang iväg och köpte ett CB Early på apoteket. Inte kissat på 5 timmar och fick det här. Det måste vara på riktigt då, måste det inte 😲

• Anonym (Blueberry)
    Anonym (Blueberry) skrev 2023-04-11 11:44:08 följande:

Jag kunde inte vänta så sprang iväg och köpte ett CB Early på apoteket. Inte kissat på 5 timmar och fick det här. Det måste vara på riktigt då, måste det inte 😲

• Anonym (Blueberry)
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-04-11 11:59:10 följande:

Blueberry det ser riktigt lovande ut! Tror tamejtusan jag vågar mig på ett grattis ❤️❤️🥰

Tack! Jag vet inte vart jag ska ta vägen just nu, hur ska jag kunna jobba resten av dagen ????
  • Anonym (Blueberry)
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-04-11 12:06:51 följande:

Åh förstår din känsla ❤️❤️❤️ Hade inte kunnat fokusera om jag var du! Känner du av symptom?

Inte än. Första barnet hade jag ömma bröst från ca ÄL+9 bara. Sen slog illamåendet till samma dag jag skulle fått mens och höll i sig till vecka 13-14 typ.

Förra graviditeten som slutade i MA hade jag inga symptom innan men mådde illa en dag och testade. Då måste jag varit typ BIM+5 bara att jag inte visste det. Sen var illamåendet väldigt annorlunda i karaktär, men mådde illa även efter konstaterat MA. 

Har haft en del pirr i livmodern typ men det har jag inte lagt någon större vikt vid eftersom jag var övertygad om att det var kört. 

Det sjuka är att om det här går vägen är BF en dag senare än BF med min första 😆
Svar på tråden BIM APRIL