Inlägg från: Anonym (Blueberry) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blueberry)

BIM APRIL

Lulu1987 skrev 2023-03-25 20:01:48 följande:
    Tack för svar. 🙂
    Tänker vilken tid (om det finns nån som generellt är vanligast) själva ägget släpper. 

Tänker om det fanns nån studie på när ägget släpper, har man ju ännu större chans (kanske?) att få till en lyckad befruktning, än att få plus på äl test och sen inte veta om att det kanske bara är max 12 timmar kvar eller om det är 2 timmar kvar av de 12 - 24 timmar som gått sen ägget faktiskt släppte (alltså att man kanske sovit igenom några av timmarna om ägget t ex släppt 01 på natten). 😊

Men jag övertänker nog men är så trött på minus 😅
    Hittade det här när jag googlade, på en australiensisk sida, från 2017. Inte käll-kollat. Men oavsett så vill man ju helst att spermierna redan ska "ligga på vänt" när ägget släpper.

Dr Stankiewicz says studies around evolutionary advantage have found ovulation generally occurs in the morning in spring and summer, and during the evening in autumn and winter.
  • Anonym (Blueberry)

Blinkande smiley på CB idag, right on time enligt mina beräkningar. Då borde den bli fast på onsdag eller torsdag. Jag känner mig så sjukt nervös! Sista chansen att få barn i år, vilket jag så otroligt gärna vill (förstås). 

Efter att ha haft långa, oregelbundna cykler innan min graviditet är jag fortfarande så otroligt imponerad av hur min kropp funkar som ett klockverk efter. Men cyklerna är lite korta (ÄL CD12-13 och 12 dagars lutealfas) vilket jag inte förut trott varit något problem men nu när jag fick MA efter att blivit gravid oplanerat börjar jag bli nervös över det också. Usch vad man är nervös över allting. Och räknar dagarna hela tiden. Och blir jag gravid kommer jag ju gå runt och oroa mig över att få ett till MA. 

Aja, jag vet inte vad jag vill ha sagt med det här egentligen, behöver väl bara ventilera lite.

• Anonym (Blueberry)
    Ajn1993 skrev 2023-03-27 10:59:07 följande:

Jaha, då var dessa j*vla mellanblödningar här igen. De driver ju mig till vansinne, nu kom de tidigare än vanligt..  äl+8 😑 bim den 2/4. Man blir ju bra trött på detta 😐

Har du kollat upp dem hos gynekolog/läkare? Det kan ju vara för att man har för lågt progesteron och då kan man tex testa peogesteronkräm.
  • Anonym (Blueberry)
    Mathilda999 skrev 2023-03-29 19:49:09 följande:

Osäker på om BIM kommer stämma för mig denna månaden i och med att senaste cykel/blödningen var missfall. Har heller inte fått någon bekräftad ägglossning av NC ännu och kan ju innebära en cykel utan ägglossning. Mycket oklart.

Min ÄL kom på CD22 när jag hade MA och fick göra medicinsk abort. 10 dagar efter en normal cykel, 7 dagar efter blödningen slutat. 
  • Anonym (Blueberry)
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-03-30 08:18:45 följande:

Foodie92: lyssna till magkänslab, den är rätt shyst oftast. Testa ett av kosttillskotten separat först kanske? Så du inte ger kroppen för mycket nytt och slipper kanske vara orolig över det. Jag relaterar till dina känslor dock ❤️

Kan nån hjälpa mig med vad tusan min cykel pysslar med denna månad? 

Vad menar du? Det ser inte ut som den gör något särskilt? 

Om du menar att NC hävdar att du är fertil nu och i 10 dagar framåt och har "beräknad" ÄL CD19 så är det inte din cykel som pysslar med något utan NC som inte har tillräckligt tillförlitlig data för att kunna sätta ut dina faktiska fertila dagar (eftersom den bara gissar). Har du oregelbundna cykler? Hur länge har du tempat?
  • Anonym (Blueberry)

Jag fick fast glad gubbe på CB digitala ÄL-test idag och den glädjen är svår att sätta ord på. Jag har alltid haft svårt med timingen av ÄL-tester (dricker mycket och går på toa ofta) och får sällan positivt. Kan dock oftast se en stegring som sen avtar och på så sätt gissa när jag borde fått ett positivt test utifrån det,  flytningar och tempen.

Nu håller vi alla tummar och tår att det tar sig det här 🤞 Skulle det göra det skulle jag få exakt samma BF som med första barnet dock! 😅 Men hen har ju önskat sig ett syskon i födelsedagspresent i ett år nu, så varför inte haha. 

• Anonym (Blueberry)

Asså jag vet inte vad min cykel håller på med den här gången. Enligt FF hade jag ÄL den 30 mars, vilket skulle vara lite väl tidigt. Jag brukar ha ÄL på CD12-13. Enligt tempen skulle jag säga CD15, men det är för sent enligt CB digitala ÄL-test. 

FFick positivt på lunchen den 30e. Dagen innan på lunchen och samma dag på morgonen fick jag blinkande gubbe. Dagen efter hoppade tempen upp som den brukar, men sen dippade den igen vilket den inte brukar.

Hur som blev det inte så bra den här gången och jag går bara och väntar på mens och känner mig lite förstörd inombords. Det här var sista chansen att få ett barn 2023, vilket vi skulle ha fått om vi inte fått MA på den oplanerade graviditeten. Det känns så grymt att bli oplanerat gravid och sen bara få mattan ryckt från under sig när det slutar i MA. Och nu den här jäkla cykeln.
  • Anonym (Blueberry)
    Anonym (Blueberry) skrev 2023-04-06 21:08:41 följande:
    Asså jag vet inte vad min cykel håller på med den här gången. Enligt FF hade jag ÄL den 30 mars, vilket skulle vara lite väl tidigt. Jag brukar ha ÄL på CD12-13. Enligt tempen skulle jag säga CD15, men det är för sent enligt CB digitala ÄL-test. 

FFick positivt på lunchen den 30e. Dagen innan på lunchen och samma dag på morgonen fick jag blinkande gubbe. Dagen efter hoppade tempen upp som den brukar, men sen dippade den igen vilket den inte brukar.

Hur som blev det inte så bra den här gången och jag går bara och väntar på mens och känner mig lite förstörd inombords. Det här var sista chansen att få ett barn 2023, vilket vi skulle ha fått om vi inte fått MA på den oplanerade graviditeten. Det känns så grymt att bli oplanerat gravid och sen bara få mattan ryckt från under sig när det slutar i MA. Och nu den här jäkla cykeln.
    CD14 enligt tempen menar jag.
  • Anonym (Blueberry)
    Myran90 skrev 2023-04-07 10:10:46 följande:
    Som jag kan relatera till den där känslan att mattan rycks bort under en. Förra graviditeten slutade i MA. Va beräknad augusti 2023 . Blev så glad när ägglossningen kom igång igen efter MA o tänkte att jag kan ju faktiskt få bli gravid och få barn samma år som vi va inställda på. Kanske verkar tramsigt för andra men herregud man hinner fan planera föräldraledighet o allt detta året. Jag skulle gå på ledighet början av sommaren o nu blir det jobb istället. Känner mig inte stressad så men blir liksom lite ledsen av tanken på hur det kunde ha varit.  Än har vi inte lyckats. Denna månaden är sista chansen för en 2023 bebis. Räknade ut att jag kommer va beräknad 30/12 då. Så den blir ju lite spännande. Har ägglossning just i detta nu så det är bara till att tuta o köra. Håller tummarna för oss alla som väntar på ett plus Hjärta
    Jag var beräknad 7 september. Vi har ett barn sedan innan så vi hade dammat av namnlistan från det, pratat om hur vi skulle inreda rummet, löst planerat sommarsemester utifrån att vara föräldraledig från september. Var i v 10 trodde jag, men bebisens hjärta hade slutat slå i v 6+6. Då hade jag sett det slå hos gynekologen i v 6+4 vilket känns extra grymt.

Håller tummarna för dig. Om det skulle tagit sig för mig, mot alla odds, den här månaden skulle jag få en (till) bebis född precis innan jul.
  • Anonym (Blueberry)
    Lulu1987 skrev 2023-04-07 15:33:33 följande:

Ska man kryssa i peak varje dag på Fertility Friend, de max 48 timmarna ägget är befruktningsbart eller ska man bara fylla i första dagen när man fått glad fast gubbe? 🙂

Bara den dagen du fått glad gubbe. Du vet ju inte att du faktiskt har peak i 48h, jag tex får inte ett positivt test dagen efter när jag kör vanliga tester 
Svar på tråden BIM APRIL