• MatildaLS

BIM APRIL

Har försökt hålla koll på min ägglossning nu i ett år då vi inte haft något skydd och jag satsade på karriären fortfarande (är nyexad sjuksköterska och alla rekommenderar att man jobbar ett helt år i sträck för det första året är alltid fruktansvärt). Va helt säker på att jag inte hade någon ägglossning denna månaden då jag aldrig fick positivt på ägglossningstesten, även samma sak förra månaden. Hade BIM igår, men ingen mens i sikte. Började bli lite orolig om något va ?fel?, liksom varför har jag ingen ägglossning? Och varför får jag inte min mens? Tog ett graviditetstest imorse för att försöka trigga igång mensen, förväntade mig absolut inte ett positivt resultat. Gick och gjorde kaffe under tiden och tänkte inte så mycket på testet förrän jag gick in i badrummet igen och ser att det står Gravid på det. Är Typ fortfarande i chock! Någon abort är det inte tal om men ah, förväntade mig verkligen inte det här resultatet! Förlåt för lång text men va tvungen att få skriva av mig! Ingen vet om detta förutom hunden, inte ens min partner.
  • MatildaLS

Tusen tack Hjärta
    tanken va inte att bli gravid och nu är jag nog fortfarande chockad och känner väl lite panik över jobbet (bara jobbat 3 månader) men samtidigt så är jag väldigt glad! Har haft barnlängtan i över 2 års tid så är väldigt väldigt glad samtidigt som jag har alla dom andra känslorna! men gissar på att dom andra känslorna kommer lägga sig när chocken är över och jag har berättat för min sambo och kan prata med honom om allt. Enligt min app så har jag tydligen BF 2 januari, så vi får se om det blir sent decemberbarn eller tidigt januaribar, spännande Hjärta

• MatildaLS

Sommar2020regn, men åh då förstår du ändå känslan! Ja jag försöker också tänka så nu att vafan, allt löser sig! Stort grattis till graviditeten!!!

• MatildaLS

Enda symtomet jag har är att mina bröst dubblat i storlek typ, hahaha! Nä men asså jag har ganska små bröst i vanliga fall och nu är det två rätt bastanta pjäser måste jag ändå säg! 

• MatildaLS

Kul, då kanske vi ligger inne och ska föda samtidigt!
    asså jag har ju inte reflekterat så mycket på mina symtom men nu när du nämner ortostatism så känner jag igen det väl! Varje gång jag suttit på knä och ska resa mig upp så jävlar snurrar det till i huvudet och svart har det blivit! Men har som sagt inte tänkt så mycket eftersom jag verkligen Inte trodde att jag va gravid

• MatildaLS

Sommar2020regn: Bor i göteborg! men usch, då håller vi alla tummar och tår på en bättre förlossning denna gången Hjärta! Ett till symtom jag har, mycket flytningar! Känns ibland blött i underlivet, väldigt obehagligt! 

• MatildaLS

Potatisbulle: stort lycka till vid nästa cykel Hjärta håller tummar och tår att det tar sig då!

Svar på tråden BIM APRIL