• My871

BIM APRIL

hej allihop. 
    jag lägger till mig i listan också då detta blir vårt första försök på länge. Jag hade ett MA i vecka 10 i december 2021 och sen blev jag sjuk så vi fick inte lov att försöka förrän nu  pga medicinerna jag var tvungen att ta. Nu är operation gjord och medicinerna ett minne blott så nu kör vi igen. Ohh det ska bli så spännande detta. Hoppas att det tar sig snabbt nu. Håller tummarna för oss alla !
    1/4 Chanels, 1a barnet, första försöket
    2/4 Olivialova, 3e barnet, första försöket
    2/4 Ajn1993, 1a barnet, 7e försöket efter ma.
    2/4 Amaaanda00
    4/4 Hannis1983, 4e barnet, första försöket efter MF
    4/4 Diklofenak, 1a barnet, 4:e försöket
    5/4 Cykelhjul, 1a barnet 
    5/4 Mathilda999, 2 barnet, 2 försöket (MA)
    6/4 klyftpotatis, 1a barnet, försökt sedan sep-21
    7/4 Etaj 6:e barnet 4 försöket efter ma
    7/4 Efterlängtad3a 3e barnet, 6e försöket
    10/4 Hawwa, 2 barnet, 2 försöket 
    10/4 Agnesmamma01, 3e barnet, 3 försöket
    10/4 Anonym (Smulan), 3:e barnet, 4 försöket
    11/4 ovantadedrommen, 2a barnet, 4-5e försöket
    12-13/4 Anonym (Blueberry), 2 barnet, 2 försöket (efter oplanerad som blev MA)
    14/4 lady Lovely, försökt sedan i juni -22
    15/4 Lipa3646 3e försöket
    15/4 1Ellis1 Första barnet, 11:e försöket efter MA
    20/4 Pälsboll, 1 barnet
    21/4 Myran90, 2 barnet, 2 försöket efter MA
    22/4 trefaldigmästareikärkek 2:a barnet 9 försöket, andra med NC
    22/4 Embarazada, 3:e barnet, 9:e försöket
    22/4 Lulu1987, 1a barnet
    23/4 Jagälskarsommaren, 1a barnet, 10:e försöket
    24/4 Foodie92
    24/4 rubie 
    27/4 Barbrastreisand
    30/4 My871, 5 barnet, 1 försöket efter MA
  • My871
    Embarazada skrev 2023-04-12 07:39:16 följande:

Godmorgon tjejer.

Det här strecket dök upp imorse på direkten. Betydligt starkare än de "vanliga" spökstrecken men får med babyplan.

Är det någon mer än jag som tycker det ser OK ut? 

Vad spännande! Det där ser verkligen ut som det kan vara något. Jag håller tummarna :) 
  • My871
    Anonym (Blueberry) skrev 2023-04-12 07:22:47 följande:
    //

Aaah! Åh gud ❤️ Nu börjar den resan också. Förra graviditeten tog det till v 10 innan jag fick veta att bebisens hjärta slutat slå i v 7. Det blir långa veckor av oro här framöver.
    Stort grattis! Hoppas att du kan få njuta lite nu också. Jag kommer nog känna samma som dig om jag plussar tror jag. fick veta i vecka 11 att det hade stannat av i vecka 8 Senast jag var gravid. Skönt med vår och lite sol nu, det Kanske kan få dig att tänka på annat:)
  • My871
    Syskonförsök skrev 2023-04-12 06:52:28 följande:

Hej tjejer!

plussade ju snart två veckor sedan och skulle gå in i vecka 6 idag men tyvärr började jag blöda igår och idag fick jag dessa slängda i ansiktet när jag vaknade.😭 så kommer hänga mer er igen framöver och hoppas de tar sig snabbt igen och inte tar 11 månader till! 

Men nej vad tråkigt! jag har läst de senast månadernas BIM trådar och även bf december tråden och varit så glad för er som plussat. Du peppar verkligen alla runt omkring dig och så händer detta.:(  
    jag håller tummarna för att maj är din månad!
  • My871
    Syskonförsök skrev 2023-04-14 22:22:44 följande:

Tack❤️ ja de var verkligen ett slag i ansiktet efter så många månaders försök med! Mitt första missfall med så det är tungt just nu. Hoppas bara innerligt att det går fort att plussa igen nu!! 

Jag har hört att det ska vara lättare att bli Gravid strax efter ett missfall, men vet dock inte om det stämmer. 

Håller tummarna för att det blir så i ditt fall:)

• My871
    Syskonförsök skrev 2023-04-15 06:53:49 följande:

Jag med och hoppas innerligt att det stämmer!❤️ Rädd att sätta för mycket press så det inte händer något dock. Det var vårt 11 försök det tog sig på men denna gång var jag helt inställd på att vi missade ägglossningen så tänkte inte på det och stressade inte och då hände det? så ska försöka att ändå bara tänka att nu vet vi att de fortfarande går bli gravida och de kommer när kroppen är redo för att inte pressa mig själv för mycket.❤️

Det är svårt det där med balansen. Man vill inte stressa och pressa kroppen för mycket samtidigt som det ändå krävs en del tanke och planering. framförallt om man har barn sen tidigare eller kanske arbetar olika tider på dygnet än mannen gör så man måste planera myset för att kunna pricka rätt. Det är en helt vetenskap både att planera barn, vara gravid och sen bli förälder. en rolig men galen resa :)
  • My871

Jag är kvar och jobbar på att lista ut när ägglossning var. nc har hoppat fram och tillbaka och inte bestämt sig än. Nu har det hoppat för långt bak enligt mig. Enligt känningar så tror jag mig ha haft ägglossning på kalenderdag 23 eller 24 men nc verkar inte hålla med mig riktigt. hmmm
    ägglossning brukar ske på kalenderdag 21 nästan alltid.

• My871
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-04-22 08:51:34 följande:

Foodie92 det såg onekligen ut som att ni fått till en bra omgång denna månad när jag såg din graf ✊ Håller tummarna för dig ❤️

Myran, jag var gravid för 8 årn sedan sist. Jag hade ont i min livmodertapp första halvan av grav. Bm hade ingen förklaring annat än att det händer mycket och så länge det inte börjar göra outhärdligt ont eller att jag får rikliga blödningar med klumpar kunde jag var lugn. 😅🤷?♀️
    Har du plussat än?

Min mens har kommit igång riktigt ordentligt idag, så skönt att pmsen är över. Börjar fundera på om jag behöver något för att få upp progresteronnivån då jag förr två ägg som fäster men släpper runt bim. Har ni tankar på detta? 

Jag tänkte testa c-vitamin nu efter ägglossning för att höja progresterone. det kanske kan vara något för dig också. Det kan ju inte skada iaf antar jag :) 
  • My871

Då har nc nu bekräftat ägglossning och flyttat fram bim till 3 maj, så jag studsar över till maj-tråden istället. jag håller tummarna för er andra och kommer fortsätta läsa hur det går för er :) 

Svar på tråden BIM APRIL