• Malu84

BIM APRIL

Mens idag så jag hänger gärna med er här om det är okej ? 
    1/4 Chanels, 1a barnet, första försöket
    2/4 Olivialova, 3e barnet, första försöket
    2/4 Ajn1993, 1a barnet, 7e försöket efter ma.
    2/4 Amaaanda00
    4/4 Hannis1983, 4e barnet, första försöket efter MF
    4/4 Diklofenak, 1a barnet, 4:e försöket
    5/4 Cykelhjul, 1a barnet 
    5/4 Mathilda999, 2 barnet, 2 försöket (MA)
    6/4 klyftpotatis, 1a barnet, försökt sedan sep-21
    7/4 Etaj 6:e barnet 4 försöket efter ma
    7/4 Efterlängtad3a 3e barnet, 6e försöket
    10/4 Hawwa, 2 barnet, 2 försöket 
    10/4 Agnesmamma01, 3e barnet, 3 försöket
    10/4 Anonym (Smulan), 3:e barnet, 4 försöket
    11/4 ovantadedrommen, 2a barnet, 4-5e försöket
    12-13/4 Anonym (Blueberry), 2 barnet, 2 försöket (efter oplanerad som blev MA)
    14/4 lady Lovely, försökt sedan i juni -22
    15/4 Lipa3646 3e försöket
    15/4 1Ellis1 Första barnet, 11:e försöket efter MA
    20/4 Pälsboll, 1 barnet
    21/4 Myran90, 2 barnet, 2 försöket efter MA
    22/4 trefaldigmästareikärkek 2:a barnet 9 försöket, andra med NC
    22/4 Embarazada, 3:e barnet, 9:e försöket
    22/4 Lulu1987, 1a barnet
    23/4 Jagälskarsommaren, 1a barnet, 10:e försöket
    24/4 Foodie92
    24/4 rubie 
    27/4 Barbrastreisand
    28/4 Potatisbulle, 1:a barnet, 5:e försöket
    28/4 Malu84, 3e barnet 2a försöket 
    30/4 My871, 5 barnet, 1 försöket efter MA
  • Malu84
    Barbrastreisand skrev 2023-04-10 18:55:32 följande:

Hej alla! Har inte hängt med i tråden då jag haft en del annat runt omkring. Denna månad kommer jag hoppa över test och tempning, istället får det bli sex varannan dag denna veckan. Skulle börja igår men vi var för trötta. Ägglossning sker troligen mitten på denna veckan. Misstänker dock att jag åkt på svampinfektion 😭  

Någon mer som väntar äl i dagarna?

Jag väntar också på äl mot mitten slutet av veckan ! får se hur mycket ältester det blir under veckan , jag blir stressad av dom men samtidigt vill jag veta om min kropp är igång efter spiral uttag i februari , förra monaden var den alldles galen kroppen , nu känns den lugnare . 
  • Malu84

Tjoho! Igår hade jag blinkande gubbe på clearblue advanced äl test , testade med vanlig sticka idag då mina andra test var slut , och det var jätte starkt ! Test sträcket var starkare än kontroll sträcket! 

Men nu blev det prestationsångest ! Vi har ganska maffig planering i dag båda två med jobb och skola och barnaktiviteter så jag är rädd om vi inte kan få till det i sängen idag ? vi lyckades igår iaf och kan säkert få till det i morgon. Men det känns som det vore bäst att få till idag ? 
    Hoppas ni andra har en bra Torsdag ! 

• Malu84

Denna ägglossning ! Jag trodde äl tester skulle hjälpa mig men jag har googlat ihjäl mig efter blinkande gubbe onsdag morgon jätte positivt torsdag lunch och negativt fredag lördag söndag 😂 blir tokig ! Men antingen släppte det väl eller så ångrade det sig ? Jag mäter ingen temp för det verkar alldles för avancerat för att jg ska klara av det 🙈
    Spännande att läsa om era upplevelser. 

• Malu84
    Anonym (Blueberry) skrev 2023-04-16 14:54:18 följande:
    Fast du ska inte ha positivt ÄL-test i flera dagar? Ägget släpper inom 48h från positivt test. Så om du fick positivt test torsdag så ska du haft ÄL innan lördag om ägget släppte. Tempar du?

Nej ingen temp! Alldles för avancerat för mig att förstå detta med toppar och dalar ! 

jag läste att det är många som har Stegring inför och svagare efteråt men mity var mera pang bom ! Men vi får se om några veckor vi har haft en väldigt produktiv helg så att säga så vi får se om det ger resultat , jag har två barn sen tidigare men detta är en ny sambo och vi är äldre nu . Jag blir 39 i år så det är väl inte jätte säkert att det kommer funka hur bra vi än får till det , han är äldre än mig med .. 

• Malu84
    Anonym (Blueberry) skrev 2023-04-16 15:19:13 följande:
    Fast blinkande smiley är ju en stegring? Om CB har en blinkande smiley betyder det att östrogenet stiger och då kommer troligen LH stiga inom några dagar. När den sen blir fast behöver man egentligen inte testa mer men om man vill så är min erfarenhet att nästa test är negativt direkt. Dvs ingen omvänd stegring.

Det är inte så krångligt att tempa egentligen om du har en app eftersom den räknar åt dig med algoritmen. Då vet du också att ägget faktiskt släppt.

Kanske ska prova temp om det inte tar sig denna gången ? 

är det gratis appar ? Och hur ofta och vart tar man temp ? 

• Malu84

Malinj83 : jag är kvar , har bim nästa helg ☺️ 
    men jag har inget roligt att tillföra 😅 kört ältest , haft lite extra sex och väntar nu . Men vi är lite äldre så jag vågar inte tro att det kommer funka alls , (jag 38 och han äldre än mig)jag har två barn sen innan men min sambo har inga. 

Tycker varje gång jag har känningar , både denna gången och innan tidigare graviditeter så jag vågar inte lita på min symptom . 

• Malu84

Malinj83 herregud va skönt att höra att du också är i min ålder ! Får man fråga hur gammal din partner är ? Min är 10 år äldre än mig . har ni försökt länge ? Detta var försök 2 eller 3 för oss , 

Hoppas ni alla här får en fin helg !

• Malu84

Här sitter jag och väntar på mens till helgen , haft lite ont i magen brösten gör ont och mår lite illa , började i lördags . Så nu får vi se till helgen om det är mens på ingång eller något annat . 
    Man vågar ju inte  ens tro på sin egen kropp längre ?. 

• Malu84
    Foodie92 skrev 2023-04-25 12:40:33 följande:

Hur går de för er som har bim I dagarna ?

Jag tror min bim är på fredag (är på äl+11) så ska försöka hålla mig från att testa tills då.
    Just nu har jag väldigt ömma bröst, molvärk så de känns som att mensen kommer när som och idag frusen (troligen mest för att de e så kallt nu jämfört med tidigare dagar bara)

Jag har mår illa emellanåt , lite mensvärk och ömma bröst sen helgen , är på äl +11 tror jag och bim på fredag/lördag. 

men min kropp har lurats innan så jag vågar inte hoppas. Men jag hade inte såhär förra månaden . Och månaden innan mådde jag illa och hade jätte konstig äl efter spiral uttag , tidigare barn blir 8 och 16 i år så jag minns inte ! 

Svar på tråden BIM APRIL