• Myran90

BIM APRIL

Hallå ja! lägger till mig på listan. 2 försöket efter MA. BIM runt den 21/4 🥂 

1/4 Chanels, 1a barnet, första försöket
    2/4 Olivialova, 3e barnet, första försöket
    2/4 Ajn1993, 1a barnet, 7e försöket efter ma.
    2/4 Amaaanda00
    4/4 Hannis1983, 4e barnet, första försöket efter MF
    4/4 Diklofenak, 1a barnet, 4:e försöket
    5/4 Cykelhjul, 1a barnet 
    5/4 Mathilda999, 2 barnet, 2 försöket (MA)
    6/4 klyftpotatis, 1a barnet, försökt sedan sep-21
    7/4 Etaj 6:e barnet 4 försöket efter ma
    7/4 Efterlängtad3a 3e barnet, 6e försöket
    10/4 Hawwa, 2 barnet, 2 försöket 
    10/4 Agnesmamma01, 3e barnet, 3 försöket
    10/4 Anonym (Smulan), 3:e barnet, 4 försöket
    11/4 ovantadedrommen, 2a barnet, 4-5e försöket
    12-13/4 Anonym (Blueberry), 2 barnet, 2 försöket (efter oplanerad som blev MA)
    14/4 lady Lovely, försökt sedan i juni -22
    15/4 Lipa3646 3e försöket
    15/4 1Ellis1 Första barnet, 11:e försöket efter MA
    20/4 Pälsboll, 1 barnet
    21/4 Myran90, 2 barnet, 2 försöket efter MA
    22/4 trefaldigmästareikärkek 2:a barnet 9 försöket, andra med NC
    22/4 Embarazada, 3:e barnet, 9:e försöket
    22/4 Lulu1987, 1a barnet
    23/4 Jagälskarsommaren, 1a barnet, 10:e försöket
    24/4 Foodie92
    24/4 rubie 
    27/4 Barbrastreisand
  • Myran90
    Oväntadedrömmen skrev 2023-03-30 20:52:32 följande:

En nyfiken fråga, då jag varken testar med ägglossningstest eller tempar och egentligen inte alls har någon aning om när ägglossning sker. Förutom flytningar, sexlust och smärta som indikerar på att ägglossning troligtvis sker ungefär runt omkring vissa datum.

Enligt min app skulle ägglossning ske igår och alla mina symtom tyder varje cykel på att appen har ungefärligt rätt. Idag hade jag dock smärta i äggstockarna och tänker att det nog kanske var idag ägget släppte.

Men nu till frågan. 
    När under ägglossning brukar ni ha ont?
    vet att det kan vara olika och att vissa inte märker symtom alls. 
    Kvinnokroppen är fantastiskt underlig och man blir inte klokare när man läser om det heller. Haha.

vid varje ägglossning får jag smärta. känns som någon spelar pingis med äggstockarna typ. den Börjar samma dag som jag får ?glad gubbe? på digitalt ägglossningstest. sen sitter smärtan i 2-3 dagar :) 
  • Myran90
    Anonym (Blueberry) skrev 2023-04-06 21:08:41 följande:
    Asså jag vet inte vad min cykel håller på med den här gången. Enligt FF hade jag ÄL den 30 mars, vilket skulle vara lite väl tidigt. Jag brukar ha ÄL på CD12-13. Enligt tempen skulle jag säga CD15, men det är för sent enligt CB digitala ÄL-test. 

FFick positivt på lunchen den 30e. Dagen innan på lunchen och samma dag på morgonen fick jag blinkande gubbe. Dagen efter hoppade tempen upp som den brukar, men sen dippade den igen vilket den inte brukar.

Hur som blev det inte så bra den här gången och jag går bara och väntar på mens och känner mig lite förstörd inombords. Det här var sista chansen att få ett barn 2023, vilket vi skulle ha fått om vi inte fått MA på den oplanerade graviditeten. Det känns så grymt att bli oplanerat gravid och sen bara få mattan ryckt från under sig när det slutar i MA. Och nu den här jäkla cykeln.
    Som jag kan relatera till den där känslan att mattan rycks bort under en. Förra graviditeten slutade i MA. Va beräknad augusti 2023 . Blev så glad när ägglossningen kom igång igen efter MA o tänkte att jag kan ju faktiskt få bli gravid och få barn samma år som vi va inställda på. Kanske verkar tramsigt för andra men herregud man hinner fan planera föräldraledighet o allt detta året. Jag skulle gå på ledighet början av sommaren o nu blir det jobb istället. Känner mig inte stressad så men blir liksom lite ledsen av tanken på hur det kunde ha varit.  Än har vi inte lyckats. Denna månaden är sista chansen för en 2023 bebis. Räknade ut att jag kommer va beräknad 30/12 då. Så den blir ju lite spännande. Har ägglossning just i detta nu så det är bara till att tuta o köra. Håller tummarna för oss alla som väntar på ett plus Hjärta
  • Myran90
    ladylovely skrev 2023-04-10 07:36:56 följande:
    Nu håller jag tummarna och hoppas att det inte blir nån kemisk historia denna gång ????🍀 
    WOW! stort grattis :D{#emotions_dlg.flower}
  • Myran90
    Anonym (Blueberry) skrev 2023-04-11 11:44:32 följande:
    Ser absolut ut som positiva test! Wihoooo!!! Stort grattis SkrattandeHjärta 
  • Myran90

det kan hända att jag fick en nidblödning igår. Ganska så exakt 6 dagar efter ägglossning. har haft lite molvärk och fått Klart rosa på pappret och nu är det helt som vanligt igen. FIck nidblödning vid min första graviditet. Andra ingen. Men man vågar ju inte hoppas förmycket ???? fick MA i januari även fast ägglossning kommit igång Så känns det lite som att kroppen har lite konstigheter för sig efter det. försöker ha inställningen att jag kanske inte är gravid så jag inte ska bli så besviken om mensen kommer men efter denna lilla blödningen kommer jag ABSOLUT bli extra besviken. Nu är det en lång väntan??.

• Myran90
    Anonym (Blueberry) skrev 2023-04-12 07:22:47 följande:
    Aaah! Åh gud ❤️ Nu börjar den resan också. Förra graviditeten tog det till v 10 innan jag fick veta att bebisens hjärta slutat slå i v 7. Det blir långa veckor av oro här framöver.
    Åhh så härligt ❤️ GRATTIS! Så glad för plus men fattar 100 procent din oro. Den dagen jag plussar kommer det vA samma oro. Håller alla tummar o tår att du får se ett hjärta picka!!!
  • Myran90

Kan inte citera dig syskonFörsök?

men usch va ledsen jag blir av o läsa? 
    så orättvist!!! 
     styrkekram till dig ❤️

• Myran90
    fansan96 skrev 2023-04-12 16:35:09 följande:

Hej på er, 

Är ny här i forumet familjeliv, alltid läst massa trådar här men aldrig blivit medlem förrens nu. 

Jag fick en nidblödning antingen äl +7, +8  och +10 eller äl +4 och +5 och +7. Beroende på när jag hade äl. NC säger senare än vad jag tror :P 
    Bara små ljusbruna flyningar. Har aldrig detta annars. Testade idag, men fick negativt på stickan, ska försätta testa i veckan så får vi se. Någon här som fått nidblödning och som sedan plussade? 

Så spännande! Jag fick nidblödning ägglossning +5 min första graviditet. 
    Jag fick en blödning nu 5-6 dagar efter ägglossning. Vill tro att även den va en nidblödning hehe. För dom va väldigt lika. klart rosa blod sen  borta nästa dag. Lite molvärk på det också.  Tänker att jag ska börja testa på måndag :)
  • Myran90
    fansan96 skrev 2023-04-12 21:21:11 följande:

Åh vad spännande myran90!!
    hoppas på att det blir ett plus för dig då om det är det du önskar såklart 😍

känns ju verkligen som ett tydligt tecken, aldrig haft så innan nämligen. Har varit gravid 3 gånger innan men alla gånger abort tyvärr. Så hoppas verkligen på en frisk och full graviditet denna. 

Hur länge har ni försökt? 

Ja men jag önskar det så mycket 😍
     Detta Blir vårt 3 försök denna omgången! 

åh så tråkigt att det blivit så :( hur länge har ni försökt? 
    hopppas hopppas att vi båda haft  en nidblödning Och att plusset håller hela vägen fram till bebis ❤️ När har du BIM?
  • Myran90
    fansan96 skrev 2023-04-13 05:41:31 följande:

Myran90 - 

Vi Försöker inte direkt, händer det så händer det! 😀

BIM på söndag enligt NC - jag är dock lite förvirrad, testar med tidiga tester som ger utslag på 10ml/hcg, men ändå inget pluss idag bim -3 ? 

när hade du bim måndag?

Aaa okej.. ingen erfarenhet alls av de testerna så men då är där ändå några dagar kvar som det kan dyka upp ett plus :) 

jag har BIM först den 22/4 men tänker att jag kanske börjar testa lite smått på måndag 🙈 fast nä, jag borde typ hålla mig till onsdag för det är då jag  plussat tidigast mina andra graviditeter. men nu slog det mig att den helgen jag har Bim så ska jag iväg med ett gäng o dricka vin hela helgen 😂 så kanske sk ta först nästa söndag när jag är förbi BIM. tänker att om jag skulle plussa innan helgen så kommer jag inte vilja Dricka något hahaha 
  • Myran90

Hallå tjejer! 
    någon mer som har BIM i veckan? jag har på fredag. 
    mina ?spottings? har inte dykt upp Än. Brukar ändå dra igång  iallafall en fem dagar innan mens, och det är det ju idag hehe: HOPPPAS skiten håller sig borta: vågar knappt gå på toaletten För jag är rädd att det ska bli brunt eller rött på pappret. Vågar heller inte ta något graviditetstest. Är så inställd på att mensen kommer trots att jag fick en (vad jag tror) nidblödning. Har haft molvärk från och till sen ägglossning och jag kopplar det endast till missfall eller mens 🙃 VA POSITIV jag är. 

• Myran90
    Anonym (Maria94) skrev 2023-04-17 22:44:12 följande:
    //

Testade igen när jag kom hem från jobbet idag och då blev strecket starkare! tog även ett digitalt som visade gravid 1-2 veckor🥹 hoppas det stannar kvar nu!🙏🏼 Är på ÄL + 9.

har ett missfall i bagaget och dras med lite PCO (väldigt sena ägglossningar, runt dag 25-30) och kort lutealfa på 8 dagar. Detta var fjärde försöket sedan jag började få hjälp med Letrozol och progesteron, 8e försöket totalt🙏🏼❤️

Men ÅHHHH GRATTIS 😍!!!!
  • Myran90
    Lulu1987 skrev 2023-04-19 09:00:37 följande:

Min BIM är lite oklar då fertility friend ändrade lite i beräkningarna, men testdag var från och med idag iaf men körde med CB testa tidigt.

Tröttsamt detta 😔

Så tråkigt :( ❤️ 
    hoppas det tar sig för er nästa månad 🙏🏼
    ta hand om dig! 
  • Myran90
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-04-20 19:01:45 följande:

När tror ni jag törs ta ett digitalt om mensen inte kommer? Imorgon eller lördag? 

Imorgon 😍 iiiii så spännande! Håller alla tummar och tår för dig!!! Jag ser något ljust sträck på ditt test 🤩
  • Myran90
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-04-21 08:27:08 följande:

Men nu kom blödningen som ett brev på posten 😊
    Skönt tillika, då siktar vi på maj månad istället 👌

Men nej va tråkigt jag tyckte verkligen jag såg något där 😔❤️ 
    stor kram!!!!
  • Myran90
    Anonym (Lillan) skrev 2023-04-24 16:53:11 följande:

Är det någon som testar både clearblue testa tidigt och RFSU vanliga som mäter från 25? Är de stor skillnad på dem tänker jag. Vad man ska förvänta dig för resultat på RFSU jämfört med CB testa tidigt. Syns något på bilderna här på familjeliv.se? De gör bilderna ganska pixliga har jag märkt 

jag har alltid fått väldigt mycket tydligare resultat med CB än rfsu. Tex om jag tar CB ?plustest? är det väldigt tydligt medans RFSU varit väldigt mycket svagare. 

jag tycker det är så svårt o tyda bilder här på familjeliv :/ 
    när har du BIM? så spännande!!! 

Svar på tråden BIM APRIL