• Foodie92

BIM APRIL

Lägger till mig nu med, ska påbörja letrozol behandling imorgon

1/4 Chanels, 1a barnet, första försöket
    2/4 Olivialova, 3e barnet, första försöket
    2/4 Ajn1993, 1a barnet, 7e försöket efter ma.

2/4 Amaaanda00
    3/4 Cykelhjul, 1a barnet, påbörjad fertilitetsutredning
    4/4 Hannis1983, 4e barnet, första försöket efter MF
    4/4 Diklofenak, 1a barnet, 4:e försöket
    5/4 Mathilda999, 2 barnet, 2 försöket (MA)
    7/4 Etaj 6:e barnet 4 försöket efter ma
    7/4 Efterlängtad3a 3e barnet, 6e försöket
    10/4 Hawwa, 2 barnet, 2 försöket 
    10/4 Agnesmamma01, 3e barnet, 3 försöket
    10/4 Anonym (Smulan), 3:e barnet, 4 försöket
    11/4 ovantadedrommen, 2a barnet, 4-5e försöket
    12-13/4 Anonym (Blueberry), 2 barnet, 2 försöket (efter oplanerad som blev MA)
    15/4 Lipa3646 3e försöket
    15/4 1Ellis1 Första barnet, 11:e försöket efter MA
    22/4 trefaldigmästareikärkek 2:a barnet 9 försöket, andra med NC
    22/4 Embarazada, 3:e barnet, 9:e försöket
    24/4 Foodie92
  • Foodie92
    Cykelhjul: vet du vad, fick kalla fötter 🥲 jag har reagerat på läkemedel förut och när jag såg biverkningarna som var typ en a4 lång så kände jag att nej jag vågar inte 😭 så jag fegade totalt ut faktiskt...
  • Foodie92

Cykelhjul: skönt att höra att man inte är ensam i det. Jag reagerade väldigt läskigt på dos 1 av vaccinet och lider fortfarande av det så sen dess har jag än väldigt stark läkemedelsskräck även av vanliga kosttillskott 😫 Nu har jag de hemma och får se om jag vågar ta de nästa cykel

Trefaldigmästareikärlek: ja vi har följts åt vilket är väldigt trevligt men även trist så förstår vad du menar. Osäker vet inte om de finns mindre doser. Enligt min gyn så är de låga doser då vissa tar upp till 3 tabletter per dag och de som har bröstcancer tar de varje dag i flera månader. Men jag har tyvärr fått en mental spärr och känner ångesten så fort jag sitter med tabletterna framför mig 😣 har även köpt munkpeppar och rosenrot, aspepp men när jag väl har de framför mig så vågar jag bara inte 😣

• Foodie92
    Syskonförsök skrev 2023-03-29 09:21:08 följande:

Vet inte om de hjälper alls men munkpeppar och rosenrot har jag ätit både när jag blev gravid med dottern och ätit det även denna gång vilket hjälper mina cykler enormt från att vara 37-42 dagar långa till 28-32!❤️ aldrig känt något alls av dem mer än pigg av rosenroten!

Äter du båda 2 samtidigt ? 😊
  • Foodie92

Jag kommer nog inte testa någon av de, är för feg 🤭 NC och ÄL tester visar att jag har ägglossning så jag vågar inte rubba nått när de ändå ser ut att funka, bara att jag har längre cykler (kring 33-40). Killen fick svar att hans prover med såg bra ut så nu fortsätter jag bara boosta med vitaminer, träning och sundlivsstil så hoppas jag att de stärker de små äggen också hehe

Trefaldigmästareikärlek: de e nog ingen knas, så ser de ut i början tills appen "lärt känna dig". Min temp brukar med stiga och va hög fram tills mensen slutar 😊 hoppas de ger klarhet

• Foodie92
    Ajn1993 skrev 2023-03-30 13:22:22 följande:

Nu har jag varit på kk och jag har fått svaret på varför allt strular.. jag har endometrios.. och min livmoder är mycket förstorad så ska börja ta p-piller nu och hoppas den krymper 😔 usch.. det här var verkligen ett bakslag..

Hoppas det går bättre för er andra i denna tråd 💞 Jag hoppas på att se många pluss! 

Trist ! Endometrios är verkligen inget kul.. inte hört om att man kan få förstorad livmoder från de. Ingen kul att gå på p piller när man vill plussa, hur länge ska du gå?
  • Foodie92

Inte varit inne på ett tag nu men att komma in och se många plussa!! Stort stort grattis 😍

Cykelhjul och Syskonförsök: Extra glad att se er 2 plussa när vi följts åt ett tag nu 😍😍 så himla glad för er skull ! ❤️

• Foodie92
    rubie skrev 2023-04-04 14:05:47 följande:
    Grattis till plussen!! Så roligt, hoppas det blir fler denna månaden 😍 
    Första månaden jag kör med ägglossningstest, kan man se ungefär när det kommer vara ägglossning, alltså baserat på hur sträcket är innan ägglossning? Bifogar en bild om någon vill förklara för mig 🙈
    Om du har testat flera dagar i raken kan man upptäcka en stegring och då förstå att man närmar sig ägglossning. När strecken är Lika starka eller teststrecket är starkare än kontroll då är det en indikation på att ägglossning sker närmaste 24 - 48h tror jag det va 😊

Alla får mer eller mindre alltid streck i olika styrkor så här gäller det att identifiera att strecket blir starkare = en LH ökning
  • Foodie92
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-04-05 10:20:33 följande:

God morgon på alla och HERREGUD så kul med så många plus!! Lite extra känner jag för dig syskonförsök, så peppande och varm mot alla - så himla glad för din skull ❤️❤️

ÄL närmar sig med stormsteg här, ingen ökning på lh eller temp men känner i äggstockar att saker är på g. Enligt NC ska äl ske på söndag, så vi får försöka få till det åt minstone lördag så gott det går, ska iväg till några vänners stuga över helgen så det blir en utmaning 😂

Haha ja de e alltid svårt när man hälsar på någon 😅

Jag har enligt gyn ÄL mellan fredag och tisdag så ska börja testa nu iaf 😊
Svar på tråden BIM APRIL