Inlägg från: klyftpotatis |Visa alla inlägg
  • klyftpotatis

BIM APRIL

Hej! Jag hakar på i listan 😊 positivt på rosa CB ÄL-test idag. Någon som har erfarenhet av att boosta med D-vitamin? Hur många IE i så fall?

1/4 Chanels, 1a barnet, första försöket

2/4 Olivialova, 3e barnet, första försöket 
    2/4 Ajn1993, 1a barnet, 7e försöket efter ma.
    3/4 Amaaanda00
    3/4 Cykelhjul, 1a barnet, påbörjad fertilitetsutredning
    3/4 Syskonförsök, 2a barnet, försök 11
    4/4 Hannis1983, 4e barnet, första försöket efter MF
    4/4 Diklofenak, 1a barnet, 4:e försöket
    5/4 Mathilda999, 2 barnet, 2 försöket (MA)
    5/4 Etaj 6:e barnet 4 försöket efter ma
    6/4 klyftpotatis, 1a barnet, försökt sedan sep -21
    7/4 Efterlängtad3a 3e barnet, 6e försöket
    10/4 Hawwa, 2 barnet, 2 försöket 
    10/4 Agnesmamma01, 3e barnet, 3 försöket
    10/4 Anonym (Smulan), 3:e barnet, 4 försöket
    12-13/4 Anonym (Blueberry), 2 barnet, 2 försöket (efter oplanerad som blev MA)
    14/4 Lady Lovely, försökt sedan juni -22
    15/4 Lipa3646 3e försöket
  • klyftpotatis
    Anonym (Blueberry) skrev 2023-03-21 21:41:47 följande:
    Jag tar 30 000 IE två dagar innan jag tror att jag ska få ÄL. Förra cykeln fick jag den största äggviteflytningen någonsin dagen efter. Tar ingen annan D-vitamin under cykeln. 
    Oh okej! Jag har sjukt oregelbunden cykel (allt från 35-160 dagar) så det är helt omöjligt för mig att veta två dagar innan 🙈 men då kör jag en boost nu ikväll på 35000 IE och hoppas att det kan hjälpa något 😊 tack!
  • klyftpotatis
    Anonym (Blueberry) skrev 2023-03-21 22:35:55 följande:
    Har du koll på ditt cervixsekret? För i så fall är det inte alls omöjligt 🙃 Jag tar min boost när jag har sett att jag har gått från att ha s k sticky sekret till vattnigt. Då vet jag att om jag tar boosten (på kvällen) bör jag få äggvitesekret dagen efter. 

Du kan även känna på livmoderhalstappen för att hålla koll på dess ändringar. Det gjorde jag innan jag fick mitt första barn, men nu när jag fött vaginalt tycker jag det är svårt att känna skillnad på öppningen. 

Sen har jag turen att få världens tempdipp dagen för eller dagen innan ÄL, så jag ser på min tempkurva ganska tydligt att nu bör det hända nåt. Ifall jag missat sekretet kan jag då ta boosten den dagen, men oftast ser jag att det är på gång via sekretet.
    Man lär sig något varje dag 👍🏼 tack för många bra tips! Finns så mycket att lära sig i denna skaffa barn-världen så man blir helt snurrig ibland 🙈  
  • klyftpotatis

Anj1993: Jag har 14 dagar. Brukar börja testa på Bim-3 för att inte plåga mig själv för mycket 😂 själv fick jag ÄL i tisdags så nu går man i väntans tider... avskyr ovissheten! Har bara 3-4 ägglossningar om året så det känns som man ALLTID går och väntar på saker 😂 på ägglossningen, på att få kunna testa, på att de ska bli bebis?

Jag blev också utslängd från listan så skriver in mig igen. 

1/4 Chanels, 1a barnet, första försöket
    2/4 Olivialova, 3e barnet, första försöket
    2/4 Ajn1993, 1a barnet, 7e försöket efter ma.
    2/4 Amaaanda00
    4/4 Hannis1983, 4e barnet, första försöket efter MF
    4/4 Diklofenak, 1a barnet, 4:e försöket
    5/4 Cykelhjul, 1a barnet 
    5/4 Mathilda999, 2 barnet, 2 försöket (MA)
    6/4 klyftpotatis, 1a barnet, försökt sedan sep-21
    7/4 Etaj 6:e barnet 4 försöket efter ma
    7/4 Efterlängtad3a 3e barnet, 6e försöket
    10/4 Hawwa, 2 barnet, 2 försöket 
    10/4 Agnesmamma01, 3e barnet, 3 försöket
    10/4 Anonym (Smulan), 3:e barnet, 4 försöket
    11/4 ovantadedrommen, 2a barnet, 4-5e försöket
    12-13/4 Anonym (Blueberry), 2 barnet, 2 försöket (efter oplanerad som blev MA)
    15/4 Lipa3646 3e försöket
    15/4 1Ellis1 Första barnet, 11:e försöket efter MA
    22/4 trefaldigmästareikärkek 2:a barnet 9 försöket, andra med NC
    22/4 Embarazada, 3:e barnet, 9:e försöket
    24/4 Foodie92

• klyftpotatis

Mathilda999: tyvärr kan jag inte se något på ditt 😔 testa imorgon igen!

Olivialova: grattis! 🥰😍

• klyftpotatis
    Ladylovely: jag mena inte till Olivialovas test, utan till Mathilda999s bild längre bak i tråden! Olivialovas va jättetydligt 😉
  • klyftpotatis

Alltså. Jag kör inte NC eller liknande, men har börjat försöka tempa med vanlig temp hemma och skriver ner för att ha koll. Kontrollerade så ÄL hade skett men har fortsatt tempa mig nu dagarna mellan ÄL-BIM. Men jag kom precis på mig själv, varför gör jag det? 😂 jag har fortfarande temphöjning ÄL+10, men de har man väl? Tills mensen kommer, eller så fortsätter höjning över till graviditet? Tempar ni mellandagarna? Är det lönt att tempa dessa dagarna, ni som har koll? Kan jag få ut något av det? Eller ska jag helt enkelt bara sluta 😂

• klyftpotatis

Hawwa: vad kul, jag ser också! grattis 😍 jag har också bim den 6e så då kanske jag med vågar ett test imorgon 🙈

cykelhjul: jag testar med dig imorgon ❤️😍

• klyftpotatis

Cykelhjul: ja!! det känns tryggare att testa tillsammans 🙈😂 va löjlig man blir av dessa forum 🙈 håller alla tummar och tår för oss! Och såklart för alla andra i tråden ❤️

• klyftpotatis

Det blev ett stort ?inte gravid? på skärmen idag på ultra tidigt test CB på ÄL+11 😔 förväntat.

Nu får jag bara hålla tummarna för att det går snabbt att få igång nästa ÄL. Mina cyklar brukar vara mellan 50-150 dagar, men sedan jag börja äta Inositol för cirka 1 månad sen kom ÄL på CD 20! Helt galet, aldrig haft så kort (och normal 😂) cykel. Så nu hoppas jag att jag håll igång ägglossningen så jag kan få fler än 3-4 försök per år.

Hoppas ni andra får ers plus denna månad ❤️

• klyftpotatis

Cykelhjul: grattis!!!! SÅ KUL ❤️

Till er andra: tack för push och hopp, jag kanske inte ska ge upp än ❤️ det är bara svårt att tänka det skulle ändra sig men visst, mirakel kan ske!!

jag laddar också ner gravidappar jag räknar ut BF osv dirket efter ÄL spökplumpan 😂 man kan väl få njuta lite i ovissheten och drömma sig bort liksom!!😘

• klyftpotatis
    Syskonförsök skrev 2023-04-02 20:22:55 följande:

Skrev ju aldrig in mig i tråden denna gång för att jag trodde vi missade ägglossning men detta var försök 11 för ett syskon. 

Wow!!! så sjukt, har följt dig på avstånd i olika bimtrådar när du skrivit, sen bara hände de när du som minst anar det! Jag ser det 100%!!!😍😍
  • klyftpotatis
    Spökplumpan skrev 2023-04-05 20:14:26 följande:
    Tack snälla. ❤️
    Åh vad tråkigt. Men är det helt kört?? Man har ju hört folk som haft mens månader in i en graviditet! 😳 skickar all styrka till dig!❤️❤️❤️

Själv testa jag negativt ÄL+11 och ÄL+13. idag är jag på ÄL+14 och har alltid fått mensen då. Men de är finns inte ett spår av den. Brösten ömmar fortfarande lite men inte som för en vecka sen. Är väl bara mensen som är sen.. men man har ju lite hopp ändå. Men om man inte testat positivt på ÄL+13 känns det ganska kört.. jag testar imorgon igen om inte mensen dykt upp få
  • klyftpotatis

Så drygt att man inte kan radera eller redigera i inlägg, ni får ha överseende med alla stavfel.. skyller på autocorrect 😂 jag tycker de är så drygt att denna hemsidan FORTFARANDE inte fått en app.. hade varit så mycket smidigare 🙈 2010 ringde liksom!! Vilken plattform har inte en app idag?!😂😩

• klyftpotatis

Och DÄR! fyra timmar senare kom mensen 😩 jag lämnar tråden nu och hoppas på att jag får en kort cykel igen, så det inte faller tbx på gamla vanor där 100-150 dagars cykel inte är nåt konstigt. Förhoppningsvis dyker jag upp i bim maj eller juni!

grattis till alla ni som plussat och stort lycka till till er andra! 😍❤️❤️❤️

• klyftpotatis

Rubie: skulle också säga de är positivt. Ett tips är att alltid ha digitala ÄL-tester från clearblue hemma och dubbelkolla där man får en tydlig glad gubbe så man slipper analysera streck. Då vet man att ÄL är där 100% och man slipper sitta och gissa och fundera 🥰

Svar på tråden BIM APRIL