Inlägg från: Anonym (Blueberry) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blueberry)

BIM APRIL

Usch vad jag önskade att jag inte skulle hamna här. Som er alla andra förstås ❤️ BIM på söndag men inte gravid på ett digitalt ultratidigt test idag, så det är helt kört. 

Detta blir första egna cykeln efter MA så vet inte hur kroppen kommer reagera men hoppas att den direkt hittar tillbaka till min väldigt regelbundna 24-25-dagarscykel. I så fall borde BIM vara 12-13 april. 

1/4 Chanels, 1a barnet, första försöket
    2/4 Olivialova, 3e barnet, första försöket 
    3/4 Amaaanda00
    4/4 Hannis1983, 4e barnet, första försöket efter MF
    5/4 Mathilda999, 2 barnet, 2 försöket (MA)
    5/4 Etaj 6:e barnet 4 försöket efter ma
    10/4 Hawwa, 2 barnet, 2 försöket 
    10/4 Agnesmamma01, 3e barnet, 3 försöket
    12-13/4 Anonym (Blueberry), 2 barnet, 2 försöket (efter oplanerad som blev MA)
    15/4 Lipa3646 3e försöket

• Anonym (Blueberry)
    Olivialova skrev 2023-03-20 09:48:30 följande:

Den fertila perioden är över för denna gång och nu väntar den lååååånga väntan till bim Tungan ute

Då detta är första försöket så räknar jag enligt min app. Tar det sig inte denna gång ska jag testa ägglossningsstickor. 

Har ni andra app/ägglossningsstickor eller hur gör ni? 

Temp, sekret och ägglossningstest. Tempar du inte så vet du ju inte säkert att du faktiskt haft ägglossning 🙂
  • Anonym (Blueberry)
    Anonym (Efterlängtad3a) skrev 2023-03-20 19:36:56 följande:

Hej, 
    Jag hoppar in här jag med Glad BIM 7/4.
    Jag måste bara höra om någon har varit med om något liknande som mig just nu. Jag fick min mens 10/3 som höll i sig i cirka 4 dagar. I förrgår (18/3) började jag typ blöda, brunaktigt. Igår fick jag ont i nedre delen av magen, som ägglossningssmärtor, blödde fortfarande lite på morgonen. Eftersom smärtan påminde så mycket som vid ägglossning så tog jag ett clearblue digitalt test på kvällen och det visade en väldigt glad gubbe =) har inte haft ont idag men blött lite. Kan det vara så att ägglossningen skedde igår eller kommer ske trots blödning? och vad kan blödningen bero på? Har aldrig varit med om det innan..

2/4 Ajn1993, 1a barnet, 7e försöket efter ma.
    3/4 Amaaanda00
    3/4 Cykelhjul, 1a barnet, påbörjad fertilitetsutredning
    4/4 Diklofenak, 1a barnet, 4:e försöket
    7/4 Efterlängtad3a 3e barnet, 6e försöket
    10/4 Anonym (Smulan), 3:e barnet, 4 försöket
    Inte varit med om samma, men du kan få en liten blödning vid ägglossning ja. 
  • Anonym (Blueberry)
    klyftpotatis skrev 2023-03-21 21:13:17 följande:

Hej! Jag hakar på i listan 😊 positivt på rosa CB ÄL-test idag. Någon som har erfarenhet av att boosta med D-vitamin? Hur många IE i så fall?

2/4 Ajn1993, 1a barnet, 7e försöket efter ma.
    3/4 Amaaanda00
    3/4 Cykelhjul, 1a barnet, påbörjad fertilitetsutredning
    3/4 Syskonförsök, 2a barnet, försök 11
    4/4 Diklofenak, 1a barnet, 4:e försöket
    6/4 klyftpotatis, 1a barnet, försökt sedan sep -21
    7/4 Efterlängtad3a 3e barnet, 6e försöket
    10/4 Anonym (Smulan), 3:e barnet, 4 försöket
    14/4 Lady Lovely, försökt sedan juni -22
    Jag tar 30 000 IE två dagar innan jag tror att jag ska få ÄL. Förra cykeln fick jag den största äggviteflytningen någonsin dagen efter. Tar ingen annan D-vitamin under cykeln. 
  • Anonym (Blueberry)
    klyftpotatis skrev 2023-03-21 22:10:13 följande:
    Oh okej! Jag har sjukt oregelbunden cykel (allt från 35-160 dagar) så det är helt omöjligt för mig att veta två dagar innan 🙈 men då kör jag en boost nu ikväll på 35000 IE och hoppas att det kan hjälpa något 😊 tack!
    Har du koll på ditt cervixsekret? För i så fall är det inte alls omöjligt 🙃 Jag tar min boost när jag har sett att jag har gått från att ha s k sticky sekret till vattnigt. Då vet jag att om jag tar boosten (på kvällen) bör jag få äggvitesekret dagen efter. 

Du kan även känna på livmoderhalstappen för att hålla koll på dess ändringar. Det gjorde jag innan jag fick mitt första barn, men nu när jag fött vaginalt tycker jag det är svårt att känna skillnad på öppningen. 

Sen har jag turen att få världens tempdipp dagen för eller dagen innan ÄL, så jag ser på min tempkurva ganska tydligt att nu bör det hända nåt. Ifall jag missat sekretet kan jag då ta boosten den dagen, men oftast ser jag att det är på gång via sekretet.
  • Anonym (Blueberry)
    Ajn1993 skrev 2023-03-24 16:37:53 följande:

Hur många dagar har ni mellan äl och bim? Och när brukar ni börja testa med gravtest? 🙃

12. Med första barnet testade jag positivt på ÄL+10, det var första testet. Förra cykeln (första efter oplanerad grav som slutade i MA) började jag testa ÄL+8 och gav upp när jag testade negativt med ultra early digital på ÄL+10. 
  • Anonym (Blueberry)

CD6 här och har för första gången i mitt liv börjat med Clearblues digitala ÄL-tester. De som visar fyra fertila dagar. Får väldigt sällan positivt på traditionella ÄL-tester för jag dricker så mycket så jag har svårt att hålla mig i fyra timmar 😅 Så gillar tanken på att testa på morgonen istället. Vad tycker ni andra om dem?

ÄL beräknat mellan 31 mars och 2 april om kroppen hittar tillbaka till mitt vanliga mönster (första egna cykeln efter MA, förra cykeln drogs igång med cytotec) vilket är sjukt för förra gången kag hade ÄL 2 april kom det en liten bebis i slutet av december. Kan alltså få en tvåa med exakt samma BF om det tar sig den här ÄL:en 😲

BIM blir då 12-14 april eftersom jag har 12-13 dagars lutealfas. (Har lagt in mig i listan redan.) 

• Anonym (Blueberry)

CD6 här och har för första gången i mitt liv börjat med Clearblues digitala ÄL-tester. De som visar fyra fertila dagar. Får väldigt sällan positivt på traditionella ÄL-tester för jag dricker så mycket så jag har svårt att hålla mig i fyra timmar 😅 Så gillar tanken på att testa på morgonen istället. Vad tycker ni andra om dem?

ÄL beräknat mellan 31 mars och 2 april om kroppen hittar tillbaka till mitt vanliga mönster (första egna cykeln efter MA, förra cykeln drogs igång med cytotec) vilket är sjukt för förra gången kag hade ÄL 2 april kom det en liten bebis i slutet av december. Kan alltså få en tvåa med exakt samma BF om det tar sig den här ÄL:en 😲

BIM blir då 12-14 april eftersom jag har 12-13 dagars lutealfas. (Har lagt in mig i listan redan.)

• Anonym (Blueberry)

Ojdå, vad hände där 🙃

• Anonym (Blueberry)
    Lulu1987 skrev 2023-03-25 20:01:48 följande:
    Tack för svar. 🙂
    Tänker vilken tid (om det finns nån som generellt är vanligast) själva ägget släpper. 

Tänker om det fanns nån studie på när ägget släpper, har man ju ännu större chans (kanske?) att få till en lyckad befruktning, än att få plus på äl test och sen inte veta om att det kanske bara är max 12 timmar kvar eller om det är 2 timmar kvar av de 12 - 24 timmar som gått sen ägget faktiskt släppte (alltså att man kanske sovit igenom några av timmarna om ägget t ex släppt 01 på natten). 😊

Men jag övertänker nog men är så trött på minus 😅
    Jag vet inte när ägget helst släpper, men när du googlar statistik så har du störst chans att bli gravid om du har sex dagen innan ÄL. 

3 days before ovulation: 27%
    2 days before ovulation: 33%
    1 day before ovulation: 41%
    Day of ovulation: 20%
    1 day post ovulation: 8%
Svar på tråden BIM APRIL