Min 4 åring vill inte bajsa alls.
Hej. Usch ja det är inte kul Min son var likadan. Kunde hålla sig i fem dagar sen grät han nästan när han skulle bajsa.
Första är att ni måste se till att han inte är hård i magen alltså att när han bajsar så gör det ont. Om det för ont så kommer han hålla sig. Använd isåfall något mjukgörande medel. Inget som trycker på utan endast som gör att vätskan binds i avföringen.
Vad tycker han om potta? Skulle han kunna tänka sig det. Går ju att ta ut om han känner sig bekväm mwd att bajsa ut Och enkelt att flytta närmare och närmare huset.
Det som funkade på min son var belöning. Varje gång han bajsade så fick han välja en litet paket med någon liten leksak i som vi hade i en låda. Det kunde vara en bil, leksom som man köpt på loppis, russinask, bubblor eller kanske att han skulle få välja en film att se. Ja vad som. Vi hade väl 25 små paket. När de var slut så gjorde vi en liten papper med en massa rutor. För varje dag han bajsade så kryssa vi en ruta och efter 25 dagar skulle han få åka till leksaksaffären och köpa någon leksak. Funkade hur bra som helst. Tänk på att säga att det är ett paket om dagen när han bajsar. Killen blev smart och kom på att mn kan ju avrbyta bajsen och bajsa två ggr iatäl för en.
Lider med er och hoppas det fixar sig!