• per77

Gå eller cykla för mer muskulösa ben

Jag älskar att vara ute i naturen, gå elller cykla är underbart - både för själen och för fettförbränningen. Även som transportmedel istället för buss el bil. Men märkt att benen bli smala av långpromenader ( 1 mil el mer ) . Går ungefär 20 000 steg om dagen totalt. Det är lite över en mil. 

När jag cyklade blev benen mer muskulösa, iallafall som jag upplevde det. Man vill ju inte se ut som en trana. 

Har någon liknande erfarenhet av långpromenader?

• Svar på tråden Gå eller cykla för mer muskulösa ben
  • Anonym (Träning)

Gång är rätt värdelöst för att bygga muskler. 

• En glad tjej

Blir inte benen smalare av att cykla? Det trodde jag. Du har ju ingen särskild belastning då.Du har inte möjlighet att styrketräna lite? Där kan du verkligen få muskulösa ben med enkla benövningar. 

• Anonym (Träning)
    En glad tjej skrev 2023-03-04 07:05:31 följande:

Blir inte benen smalare av att cykla? Det trodde jag. Du har ju ingen särskild belastning då.Du har inte möjlighet att styrketräna lite? Där kan du verkligen få muskulösa ben med enkla benövningar. 

Man kan lägga i en tyngre växel. Man kan cykla i uppförsbackar. 
  • Lynx123

Cykla - men bara om det är tungt. Föredrar du att gå är det nog bara utmanande vandring som gäller. Men om du verkligen vill bygga upp lite muskler så är det styrketräning som gäller.

Svar på tråden Gå eller cykla för mer muskulösa ben