Längtan efter barn 2 - min man vill ej
Blir ledsen för dig och någonstans tycker jag det är.. själviskt av honom att "bestämma så" men, tänker att vi bortser från det och lägger ner stridsyxan. Tänker såhär, prata tillsammans när ni har trevligt och har god stämning. Och försök beskriva hur du känner utan att försöka övertala honom. Hur ser du på saken.. Sen lyssna på honom och verkligen ta in vad han säger så kanske ni förstår varandra och kan komma fram till en lösning
Men om man pratat om att skaffa flera barn innan och sen ändrar sig.. Ja förstår att den risken alltid finns.. Men det är verkligen att ta makten över en annan människas liv. Som man dessutom älskar.
Jag funkar iaf såhär och om du också är så, så kan du kanske ha det som ett "verktyg".
För den/dem jag älskar är jag iaf beredd att kompromissa och bortse från mina behov, åsikter osv.. Det är sån jag är. Man kan inte bara "nej jag tänker inte göra si eller så" genom hela livet. Herregud vill ens parter verkligen ha ett barn till ja men skaffa ett! Vill du ha ett litet bröllop men din partner ett stort, ja men kör ett stort! Vill han verkligen ha en hund eller ha en sommarstuga, ja men då kör vi väl på det. Så är jag. Det är en väldigt stor sak att neka någon ett barn... Tror också att du kan väva in att det är en chock med första barnet men andra gången så vi mer beredd, vi har mera saker, vi vet vad som väntar på ett annat sätt..
Lycka till ????