• Anonym (Iailwp)

Hur ska jag tänka eller göra? Typ kär??

Jag har ett dilemma jag går omkring och tänker på varje dag. Jag är i ett förhållande som började för 6 år sedan då vi var 15 år gamla, i år ska vi fylla 22. Precis innan vi blev ihop hade jag en grej med en annan kille ett bra tag där vi båda gillade varandra men det blev liksom aldrig något av det antagligen för att vi var så unga. Sen förstörde han allt när han hade sex med person han inte ens kände och jag blev sur. Och började träffa min nuvarande kille.
    Problemet är att efter corona restriktionerna togs bort och min vän blev dumpad började vi hänga mycket på nattklubb förra våren och då träffade jag den här killen igen efter alla år och pratade. Sedan sågs vi ute jätte många helger och vi har pratat om allt som hände osv han har bett jätte mycket om ursäkt sagt att han har skämts osv. Men då han är bekant med min sambo har han alltid varit lite frånvarande gått fort osv då vi träffats jag har antagit att det varit utav respekt eller för att han inte är intresserad. Men jag har försökt typ ignorera han men då har han tagit initiativ och hälsat osv istället. Mycket detaljer osv som allt ger mixade signaler. Sen har han börjat träffa en tjej också och dom är tillsammans. Vi har varit på samma fest varpå jag då sett dom kyssas osv. Problemet är då att det känns typ inte bra i mig nästan som avundsjuka. För saken är ju den att jag känner att jag har samma attraktion och dragning till honom som jag hade när vi var tonåringar. Tex en gång så stod han och pratade och jag stod typ bara och stirrade på hans läppar och hade typ imuplser att kyssa honom vilket jag dock inte gjorde. Jag känner mig också bekväm med att ta på han och vara nära osv har jag tänkt på typ dagen efter liksom varför gjorde jag så osv men han har liksom inget emot det heller han drar ju sig inte undan eller så. Viktigt att säga är också att jag är annars väldigt anti killar jag har som sagt varit ute mycket och får mycket uppmärksamhet och så men ingen faller mig någonsin i smaken eller att jag känner någon kemi så det är inte att jag har lätt för sånt. 
    Jag känner mig hemsk och fruktansvärd mot min partner som jag älskar över allt, men samtidigt går jag runt och tänker på den här killen jämt, undrar om det är ensidigt osv. Jag vet inte om det hela egentligen handlar om någon slags bekräftelse att jag vill veta att han vill ha mig som jag vill ha han och om jag skulle kunna släppa det då. Jag känner inte att jag skulle vilja kasta bort mitt liv med min sambo för honom, men jag hade 100% varit down för nån engångsgrej om han hade varit det, tror jag i alla fall, i mitt huvud i alla fall. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra för jag kan inte berätta för min kille heller eftersom dom känner varandra och just nu spelar i samma lag samt att han vet om vårat förflutna, han är nog den kille som jag skulle kunna såra min partner med mest av alla på jorden så varför vill jag ha honom??? Det värsta är att detta pågått i ett år nu och blir bara värre och värre, plus att jag tänkt på honom och pratat om honom tidigare under vårat förhållande med vänner, träffat honom förut hastigt osv så det känns inte som något som går över!

• Svar på tråden Hur ska jag tänka eller göra? Typ kär??
  • Anonym (Lollo)

Behändig liten spänningsfantasi du vävt kring din sambos lagkamrat. Om du låter den stanna vid en oskyldig dröm som får dig att stå ut med din trista tillvaro, vardag+nattklubb+repeat är du som vilken dussinmänniska som helst, men jag skulle nästan vilja se att du kysser honom, helst framför sambon, så får du se hur kul det blir efteråt. 

• Anonym (Bekräftelse)

Du har svaret i ditt eget inlägg:

"Jag vet inte om det hela egentligen handlar om någon slags bekräftelse att jag vill veta att han vill ha mig som jag vill ha han"

Är HELT övertygad om att det är bekräftelsen du suktar efter.

• Anonym (Lollo)

Bekräftelse är nästan alltid en för enkel förklaring. Snarare handlar det väl om att bygga upp ett mer intressant liv än drinkar på Prippes i väntan på att bli på smällen med sambon.
    TS: Vill du ha familj? Eller vill du ha ett helt annat slags liv? Du säger att du har svårt för att bli intresserad. Det tyder på ett kontrollbehov. Du kanske skulle starta ett konto på Onlyfans, hemligt för andra givetvis där du äger bekräftelsen, och som du beskriver dig själv kan den flöda även digitalt.
    Barn och man kan du aldrig kontrollera på samma sätt som du kan kontrollera följare. 

• Anonym (Iailwp)

Kan man ens få bekräftelse då utan att vara en otrogen fitta??

Vi kan snacka ganska fritt med varandra, borde jag erkänna attraktionen till honom? Kanske den försvinner och inte blir spännande då? Förmodligen skulle vi kunna skratta åt det men samtidigt kanske han tar det jätte dåligt och typ springer till min sambo? Det svåraste är att jag inte får något grepp om honom?.

Barn vill jag nog egentligen inte ha, men min kille vill absolut det, det är något vi bara ignorerat i alla år, jag tänker hela tiden att jag ska ändra mig. Allmänt känns vår t förhållande lite stuck då vi redan äger bostad tillsammans och varit ihop i 6 år men vi är ?för unga? för att gifta oss eller skaffa barn, så jag vet inte hur man ska fördriva tiden riktigt?

• Anonym (Iailwp)

Är det inte väldigt toxic av mig också att tro att den här killen skulle ägna en tanke åt mig när han liksom är i ett nykärt förhållande?? 

• Anonym (Lollo)

Eftersom du absolut inte vill ha barn gissar jag på Anonym. 

• Anonym (Bekräftelse)
    Anonym (Iailwp) skrev 2023-02-28 17:25:14 följande:

Är det inte väldigt toxic av mig också att tro att den här killen skulle ägna en tanke åt mig när han liksom är i ett nykärt förhållande?? 

Toxic vet jag inte, men självcentrerat. Och meningen är inte att du ska få bekräftelse. Meningen är att du ska bekräfta dig själv och jobba med dig själv och ditt förhållande, istället för att söka bekräftelse från andra.
  • Anonym (Man)

Sluta umgås med den där killen eller dumpa din sambo. Och med sluta umgås så menar jag att du borde undvika att träffa honom och undvika att prata med honom även i sociala medier eller via telefon. Sen är du ung så du kanske inte lekt av dig än. Men då bör du dumpa din sambo. Hade du bildat familj så tycker jag du skulle undvika den där killen.

• Anonym (Edvin)

Vill ju inte låta grinig, men inlägget är jättejobbigt att läsa. Tipsar dig om att korrekturläsa noga, undvika särskrivning, sätta punkt oftare och dela upp i kortare stycken. 

• Anonym (samma gamla)
    Anonym (Iailwp) skrev 2023-02-28 17:12:51 följande:

Kan man ens få bekräftelse då utan att vara en otrogen fitta??

Vi kan snacka ganska fritt med varandra, borde jag erkänna attraktionen till honom? Kanske den försvinner och inte blir spännande då? Förmodligen skulle vi kunna skratta åt det men samtidigt kanske han tar det jätte dåligt och typ springer till min sambo? Det svåraste är att jag inte får något grepp om honom?.

Barn vill jag nog egentligen inte ha, men min kille vill absolut det, det är något vi bara ignorerat i alla år, jag tänker hela tiden att jag ska ändra mig. Allmänt känns vår t förhållande lite stuck då vi redan äger bostad tillsammans och varit ihop i 6 år men vi är ?för unga? för att gifta oss eller skaffa barn, så jag vet inte hur man ska fördriva tiden riktigt?

Samma gamla inbillning som man alltid ser i alla trådar när någon fått kåtslag på någon annan... om jag berätta för personen hur jag känner så kanske personen avvisar mig och då blir jag "botad".... alltså... hur fan kan man ens tro på det där själv? Snacka om att lura sig själv... alla fattar ju att den ENDA anledningen till varför du vill berätta hur du känner för den andra snubben är för att du hoppas att han ska känna likadant så du kan få utlopp för all pirr i trosan du byggt upp.... att påstå att du bara vill bota dig själv är ju bara en jävligt dålig ursäkt för att få det att låta lite bättre. Det är som att säga att man inte vill bli en pundare och för att bevisa det för sig själv så ska man bara prova på alla droger som finns så man blir "botad" från sitt sug.

En annan klassisk grej man alltid ser i såna trådar är den totala likgiltigheten för sin partner... Du verkar inte bry dig ett skit över hur sårande och förnedrande det skulle vara för din sambo att du springer runt och raggar på hans kompis.... det enda du bryr dig om är om DU skulle bli avslöjad och hur tråkigt det skulle vara för DIG.

Bra att du inte vill ha barn för du är garanterat inte mogen för det med tanke på hur du resonerar. Varför är du öht ihop med din sambo när är uppenbart att du varken älskar eller respekterar honom?

Jag håller med någon som skrev att det vore nog kanske bra ändå om du får till det med den andra snubben ändå framför din sambo så han får reda på hur hur känner för honom egentligen, det vore nog bäst för alla.
Svar på tråden Hur ska jag tänka eller göra? Typ kär??