Orolig över 3 månaders utveckling
Min dotter kom oannonserat vecka 36+3 och var liten för tiden på 2300 gram.
Nu tycker jag mig se tecken på att någonting inte står rätt till och jag är så orolig över att något ska vara fel.
Det jag främst oroar mig över är;
Hon är stel i armarna, håller dem ofta som en t-rex med knutna händer och de är svåra för mig att räta ut. Hon rör dem dock fritt när hon vill.
Ögonkontakt är väldigt begränsad. Hon söker inte efter oss eller kollar på mig när jag kommer till henne. Däremot så kan hon ge ögonkontakt om jag placerar henne rakt framför mitt ansikte på ca 20 cm avstånd. Men hon verkar liksom frånkopplad annars.
Hon håller på väldigt mycket med sin tunga / mun och har gjort så sen födseln. Det upplevs tvångsmässigt och ser inte normalt ut.
Hon går upp i vikt som hon ska och ger oss leenden. Hon är duktig på att lyfta huvudet från magläge och verkar oftast ganska nöjd. Sover kanske aningen mycket för hennes ålder.
Jag har gjort EEG och ultraljud på hjärnan samt träffat några läkare, två sjukgymnaster och t.om en neurolog. De alla säger att hon verkar normal. Men jag kan inte släppa känslan att något är fel.
Är det jag som oroar mig i onödan?