Hjälp mig förstå!
Jag fick barn för 8 månader sedan och mensen har lyst med sin frånvaro. Förra helgen på lördag, dvs 18/2, hade jag sådan brutal sexlust vilket resulterade i lite spontant och skyddslöst mys med sambon. Nämnas bör att vi planerar barn nummer två men inte förens längre fram, detta skedde alltså i stundens hetta men såklart med vetskap om att sannolikhet finns att bli gravid - även när man ammar och inte fått tillbaka mensen efter förlossningen.
Hur som helst. Först ett par dagar senare slog det mig att det med största sannolikhet var ägglossning som inträffade på lördagen då jag alltid har sjuk sexlust vid ägglossningen (samt får lite flytningar, vilket jag nu såhär i efterhand kopplar ihop att jag hade även den dagen).
I torsdags, 23/2, märkte jag en liten blodblandad flytning i trosan. Senare på kvällen kom det lite mer blod vilket avstannat idag 26/2. Jag har blött betydligt mycket mindre än jag brukar göra vid mens, och då blöder jag inte heller särskilt mycket. Blodet har varierat mellan mörkare och ljusare rött.
Eftersom jag är tämligen säker på att ägglossningen inföll förra helgen känner jag mig övertygad om att detta inte kan vara mensen. Min cykel har alltid varit 24 dagar, om än jag såklart förstår att saker kan förändras efter en graviditet känns detta helt galet om min lutealfas skulle ha rubbats såhär mycket. Därutöver har jag alltid haft problem med hemsk mensvärk, denna gång har jag känt ett svagt/dovt molande.
Så vad är detta? Brutalt tidig mens (vilket innebär att min lutealfas nu är oroväckande kort = risk för svårigheter att få barn?) Nidblödning? Kemisk graviditet? Hjälp mig bolla!