Orosanmälan från fsk
Vad gäller de förvaltningsmässiga domarna händer det att socialen överklagar ända in i kaklet. Så att det som beslutas i rättegång gäller. Nja, eller kanske snarare nej. Inte om man frågar socialen.
Anonym fundersam, kan inte citera dig
så du menar att vad soc beslutar sig för gäller även om en dom säger något annat?
Isåfall undrar jag varför det ens blir en rättegång om man inte ens behöver följa domen, om det är som du säger att soc bestämmer oavsett?
Isåfall hade ju exempelvis Melinda bara kunnat strunta i vad domen om lilla hjärtat hade beslutat eftersom hon hade soc på sin sida.
Nä du det fanns en dom som hon tvingades följa trots att det helt gick emot soc rekommendationer.
Sen att soc kan starta nya utredningar om det kommer in nya orosanmälningar och också omhänderta barnet igen om det finns anledning till det är en annan sak men då ska det också komma in nya uppgifter.
Sen till alla som läser detta. Vad är det för fel på föräldrar som enS kan slå sitt barn? VARFÖR skaffar ni barn om ni inte vill ha barn?
Det är precis sådana föräldrar som förstör för oss alla andra föräldrar!!!!! Att ett barn råkar säga något på förskolan för att dra till sitt uppmärksamhet får oss föräldrar att inte sova i 5 hela veckor Av rädsla för vad soc kommer tyckA och tro om oss!!!
seriöst, klarar ni inte av barn skaffa inte barn! Har ni skaffat barn och inte vet hur man uppfostrar barn, gå kurser, läs böcker, sök hjälp, gå på terapi SÖK HJÄLP!! trött på alla diskussioner om soc o allt annat. Soc är fantastiska de skyddar barn. Men i o m så sjukt hemska föräldrar så drabbas vi andra föräldrar som älskar sina barn mest av allt och aldrig skulle ens tänka tanken att höja sitt hand på sitt barn som är ens allt!
Att gå till en psykolog behöver absolut inte betyda att barnet ska älta händelsen om och om igen. Jag skulle gissa att ni föräldrar först får berätta vad ni vet, utan att barnet är med. Ni kan också be soc berätta för psykologen vad de vet, om det är tillåtet (mina barns olika hjälpinstanser delar journaler hej vilt, med vår tillåtelse).
Psykologen kan sedan jobba med hur barnet ska hantera jobbiga minnen eller känslor, skuld- skamkänslor hen kanske har mm. Psykologen kan också hjälpa och stötta ert barn att våga prata med er och hjälpa er att vara öppna och lyssna, om det skulle behövas.