Inlägg från: Cooltjej2002 |Visa alla inlägg
  • Cooltjej2002

Csn utbildning

Hej, finns det möjlighet  att få sitt csn bidrag och lån utbetalt tidigare, jag ska flytta och måste betala  hyran innan 1 mars, eftersom jag ej jobbat aå mycket har jag tyvärr inte så det räcker till.

• Svar på tråden Csn utbildning
  • Cooltjej2002
    BellaDonnna skrev 2023-02-26 15:41:51 följande:

För att få CSN måste du starta din utbildning efter det får du lämna din studieförsäkran sen kommer pengarna. Så ca 1 v efter du börjat studera om allt flyter på. När börjar studierna?

Jag har redan börjat studera så jag får redan csn, jag tänkte mer den nu kommande csn betalningen för mars om man kan få den tidigare:)
  • Cooltjej2002
    glassgumman78 skrev 2023-02-26 19:16:59 följande:

Jag förstår inte riktigt....
    Om redan du studerar så har du väl precis fått pengar.
    Kommer du ha dubbla kostnader eller vad är det som gör att du inte kan betala hyran med pengarna som utbetalades nu i slutet av februari?

Visserligen tror jag inte CSN betalar förskott men även om, vad skulle det hjälpa, då har du ju inga pengar att betala nästa månads hyra...

Jag har jobbat nu februari, så i mars kommer jag ha pengar, jag vet att jag fick pengarna precis men jag hade andra utgifter tyvärr.
  • Cooltjej2002

Anledningen till att jag väntade med hyran berodde  på att jag hade inte fått lögenheten nu mot slutet, jag ska hyra av en tjej andra hand nu när hon ska på pka iväg.

• Cooltjej2002
    glassgumman78 skrev 2023-02-27 09:21:47 följande:

Jag förstår ändå inte riktigt...
    Du har väl precis i fredags fått pengar för den kommande månaden, dvs mars. Du borde under helgen fortfarande ha ganska mycket pengar kvar kan jag tycka...
    Vad har hunnit betalas mellan fredag och söndag?

Och när bestämde du med hyresvärden om kontraktet?
    För antingen brände du pengarna trots att du visste om hyran eller så tackade du ja till en hyra trots att du visste att du inte hade hyrespengar...

Låter märkligt, oplanerat och oansvarigt...

Jag behöver inte att du uppläxar mig, du förstår inte min situation. det kanske låter konstigt för dig men min fråga var ganska simpel, jag fråga bara om det är möjligt att få csn utbetalt tidigare inte om du tycker att det är konstigt eller att det låter orimligt för dig.
  • Cooltjej2002
    glassgumman78 skrev 2023-02-27 12:48:35 följande:
    Rätt...du hade nog behövt någon som läxade upp dig innan du betalade bort alla dina pengar och lovade betala hyra till någon annan....men nu var du inte smart att du frågade i tid....
    Hahahahaha du är rolig du, har du inget vettigt att säga behöver du inte skriva något.
Svar på tråden Csn utbildning