Har du ätit semlor i år?
Hej på er, jag har ätit semlor i år men har ni ätit semlor i år?
Hej på er, jag har ätit semlor i år men har ni ätit semlor i år?
Nej! Jag avskyr semlor..Det är det vidrigaste bakverket som finns..
Semlor eller fastlagsbulle är så överskattat och dessutom äts det nog inte av dom flesta som det en gång i tiden var tänkt -- innan en 40 dgr lång fasteperiod..😂
Nej! Jag avskyr semlor..Det är det vidrigaste bakverket som finns..
Semlor eller fastlagsbulle är så överskattat och dessutom äts det nog inte av dom flesta som det en gång i tiden var tänkt -- innan en 40 dgr lång fasteperiod..😂
Jorå, två stycken har jag hunnit med än så länge. Lika gott och trevligt som alla andra år jue! 👍
Tål tyvärr vare sig mjölkprotein eller gluten så tyvärr inte :/
Semlor är min absolut favorit
Självklart äter jag bara original med varm mjölk
Annat skit som säljs och kallar sig semlor är fan inte ok.
Har säkert fått i mig dussintals i år å 3st i tisdags
å idag har jag tagit en.
Har en till i kylen inhandlas från favoriter konditori som är extremt duktiga bagare
de som sälj i affären köper jag ej.
Har bakat själv men blir missnöjd
Jag har vid det här laget hunnit grisa i mig över 100 st. De börjar tidigt med försäljningen ute i landet. Grisat i mig vanliga semlor, vaniljsemlor, Weiner-semla, hetvägg i djup talkrik med varm mjölk och Karlbader-semlan.
Jag har inga problem att grisa i mig 4-5 semlor på raken. Det går av bara farten.
Jamen faktiskt. Tycker eg inte semlor är så gott men om jag bakar själv och kan göra en riktigt god semmelbulle och dosera grädden i en rimlig mängd så är det ändå inte så dumt.
Så tack vare att affären hade slut färdiga semmelbullar och inga färdiga går att köpa till sonen som inte tål mjölkprotein så fick det bli att baka. Men då blev det gott också. Två stycken gick ner och sen åt jag två av semmelbullarna bara som de var dagen efter :)