Inlägg från: Anonym (Emma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emma)

Bf november

Jag vaknade kl 04.00 inatt och var för pigg för att somna om, häftigt hur kroppen börjar ställa in sig för vakennätter och amning. 

Idag går jag in i vecka 39 (38+0), 13 dagar kvar till bf. Kommer han som min yngsta så är han är om en vecka, hoppas! Känner mig väldigt tung nu och klumpig, värsta projektet är att ta på sig strumpor!
    känner mig så redo för att föda Glad

Upptäckte att jag har gjort hallonbladteet på fel sätt, man ska visst inte ha kokande vatten på för maximal verkan. Endast 60-70grader. Men det kanske alla utom jag visste?

• Anonym (Emma)

Jag får ta tillbaka vad jag skrev igår om att vara redo för att föda. 
    Vaknade krasslig idag med halsont, snorig och huvudvärk, vill inte föda i det här skicket Rynkar på näsan

Har aldrig hört att fullmåne påverkar annat än sömn och psykisk ohälsa, men spännande om någon bebis kommer inatt (bara inte min). 

• Anonym (Emma)
    pinkv0dka skrev 2023-10-29 08:55:59 följande:

Ni som gått igenom en förlossning innan, finns det tecken några dagar innan? Känner man av något i kroppen? Eftersom detta är mitt första barn så har jag ingen aning alls. Det verkar dock som att förlossningarna kan vara helt olika efter vad ni berättar. Förstår såklart att det är olika, för vissa kommer det säkert som en överraskning.

Med två av barnen har det börjat med en liten blödning och straxxefter det väldigt kraftiga och täta värkar. Har öppnat mig väldigt fort, men de har sedan fått ta hål på hinnorna. 

min snabbaste förlossning var att värkar kom vid 00.00, var inne på förlossningen till 01.00, därefter sa det pang och det blev en vattenspllash som på film (blöttened både bm och elev), han var sedan ute till 02.00. 

Har inte känt något speciellt i förväg innan det väl har satt igång. 

• Anonym (Emma)

Mina två senaste mätningar har varit samma mått, men det är olika barnmorskor som mätt. Hon sa att det såg bra ut iaf. Ska till bm på onsdag igen, är sista besöket före bf. 

Känner du att bebis är fixerad? Mina barn har varit ruckbara Fram till förlossning. 

• Anonym (Emma)

Vad spännande, låter som att det är väldigt nära! Håller tummarna för att det sätter igång och går bra .

jag hade mycket sammandragningar igår, ont i ryggslutet och kände mig lite konstig i kroppen. Tog en liten bastu och därefter färdknäppen, fortsatte kännas som mensvärk efteråt  Men det verkar inte vara på G, min dotter tycker att idag är enda dagen hon inte vill att han ska komma så att det blir en Halloweenbebis  Vecka 39 (38+4) här, försöker ha tålamod med att det närmar sig oavsett?

• Anonym (Emma)
    jippi1234 skrev 2023-10-31 15:48:36 följande:

Vattnet gick för en timma sedan så nu åker vi in för kontroll. Har börjat komma värkar också (3-4 min mellan) så nu är jag rätt säker att det är på G! 

Åh, stort lycka till!
  • Anonym (Emma)
    jippi1234 skrev 2023-11-01 06:34:57 följande:
    Det gick undan!! Wow.. vi hann bara vara inne på förlossningen i en timma innan han kom! Fick en drömförlossning och jag är så tacksam att allt har gått bra. Nu längtar vi efter att hämta storasyster och mysa alla tillsammans hemma 💓

Lycka till allihopa och kämpa vidare i graviditeten, snart har ni era skatter hos er också!!! 
    Stort  grattis och härligt att höra att det gick så bra!
  • Anonym (Emma)

Har varit hos bm, bebis är fixerad så det förklarar varför jag fått så ont i ryggslutet Och ljumskarna. 

Jag är öppen 2cm, hon gjorde en hinnsvepning och kände bebis huvud. Hoppas så att den ger resultat!

• Anonym (Emma)
    pinkv0dka skrev 2023-11-01 15:34:22 följande:

Min bebis är också fixerad, så det är därför det strålar så förbannat ner i ljumskarna alltså
    Håller tummarna att hinnsvepningen gör susen! 

Senaste dagarna har jag känt mig lite off, illamående, magknip, trött, värre halsbränna.. Ena dagen känner man av vad jag tror är förvärkar sen poff borta.

Jag har också känt mig väldigt off senaste dagarna, börjar bli slitsamt. Bm såg på mig att det var jobbigt och erbjöd hinnsvepning efter att hon kontrollerat så att allt såg bra ut. Men jag har läst på lite och det verkar inte vara så många som fungerat, så jag hoppas att jag tillhör de få personerna som det fungerar för  

• Anonym (Emma)
    Maymom skrev 2023-11-01 15:15:14 följande:
    Då är du ju verkligen på gång! 
    Lycka till!!😊👏🏻👏🏻

Tack, vill inte ha för höga förhoppningar. Men som hon grävde så hoppas jag verkligen att det ger resultat! Fick lite tips på hur man kan stärka värkarna om de kommer. 

Svar på tråden Bf november