Bf november
Tyvärr är det ju bara 2-3 regioner som erbjuder Nipt direkt istället för kub och lika vård verkar inte gälla för fosterdiagnostik...
Har en vecka kvar till KUB, tiden går så sakta.
Fruktansvärt trött och vill bara berätta för alla nu!!
Vi har berättat för våra föräldrar, våra syskon och några få vänner. Jag tänker att händer något så kommer jag ändå vilja ha deras stöd. Det är jobbet och andra i omgivningen jag är lite försiktig med att berätta för.
Jag var Rh-negativ också, så inväntar svar på bebisens Rh-faktor. Blir lite orolig men skulle det vara något skulle nog min barnmorska höra av sig, tänker om det bildas antikroppar pga av tidigare missfall. Sen var jag ej immun mot röda hund vilket är så märkligt för jag är vaccinerad i barndomen.
Bara en vecka ändå, snart är du där!😊
jag är också rh- min första var +, då fick jag ta spruta efter att han föddes. Nu har de gjort om reglerna så tror jag får i 25 eller därefter om denna är +. Tidigare missfall ska inte påverka.
Det är jättevanligt. Jag har dåligt skydd mot röda hund och behöver ta ny efteråt. Den fylls ju aldrig på. Detta kom upp lite iom covid, det pratades ju om att vaccin mot röda hund kunde hjälpa lite mot covid. Kan ha varit en förklaring till att äldre och män drabbades mer(min spekulation), barnen är ju nyvaccinerade och kvinnor får oftast en påfyllnadsdos efter de fött barn.
är det det längre järnvärdet ni fick?
Jag fick bara hb på plats och det låg på 114 el 117, jag brukar ta järntabletter, men svaga hittills, ska byta till en starkare sort.
Jag är så larvig.. I tisdags hos BM tog hon ett cellprov och sedan dess har jag blödit sparsam men igår och i dag lite mer. Ringde eftersom jag blev orolig till 1177 men hon sa avvakta. Kommer att ringa BM och kvinnokliniken idag. Vet att det kan blöda men har inte blödigt en droppe fram tills nu och jagar upp mig något katastrofalt .. Det känns som ingen lyssnar på mig.. Det är så jobbigt!
Någon som har erfarenhet av att vara magsjuk/matförgiftad i samband med gravid. Varit så dålig inatt och orolig att det påverkat bebis
Åh beklagar verkligen!❤️
Det är hemskt att gå igenom och i vår ålder när man är glad bara man kan bli gravid är det ännu tyngre.
Var du inne och fick det bekräftat?
Vet du om ni ska försöka igen nu när du vet att det gått en gång?