Inlägg från: barnlängtan2021 |Visa alla inlägg
  • barnlängtan2021

Bf november

När jag får mensvärk ibland så känner jag mig samtidigt lite bajsnödig typ. Tecken på att förlossningen är på gång eller att bebis fixerar sig? Är i mitten av vecka 35 nu och sist jag var hos barnmorska så var bebis rörlig, är dock mitt andra barn så har hört att bebis inte fixera sig heller. 

• barnlängtan2021
    Anonym (Elsy) skrev 2023-10-19 16:52:32 följande:
    Jag kan känna igen det men osäker på om det betyder att något är på g. Ganska säker på att min inte heller har fixerat sig än men som du säger sker det ju oftast senare när man redan har fött barn. 
    Precis. Minns inte att jag kände så här med sonen. Under själva förlossningen kände jag så men inte före haha 
  • barnlängtan2021
    jippi1234 skrev 2023-11-01 06:34:57 följande:
    Det gick undan!! Wow.. vi hann bara vara inne på förlossningen i en timma innan han kom! Fick en drömförlossning och jag är så tacksam att allt har gått bra. Nu längtar vi efter att hämta storasyster och mysa alla tillsammans hemma 💓

Lycka till allihopa och kämpa vidare i graviditeten, snart har ni era skatter hos er också!!! 
    Grattis! 💙 

24 dagar kvar till BF och känner mig så färdig, vecka 36+3 idag. Storebror kom i vecka 37+4 men har en känsla av att den här bebisen vill stanna längre. 
  • barnlängtan2021
    Anonym (Emma) skrev 2023-11-01 14:32:18 följande:

Har varit hos bm, bebis är fixerad så det förklarar varför jag fått så ont i ryggslutet Och ljumskarna. 

Jag är öppen 2cm, hon gjorde en hinnsvepning och kände bebis huvud. Hoppas så att den ger resultat!

Vilken vecka är du i? 😊
  • barnlängtan2021
    Andromeda326 skrev 2023-11-02 15:40:14 följande:
    Vi kom in strax efter 10 och då var jag öppen 8 cm! Hon föddes 11:55 så hann inte med varken bad eller ryggmärgsbedövning Tungan ute
    Grattis ????
  • barnlängtan2021

Vecka 37+1 här och var hos BM idag och fick veta att bebis var fixerad och långt ner. Fått för mig att det är ovanligt att bebis blir fixerad när man är omföderska? 

Har en hel del sammandragningar och mensvärk. Sonen föddes i v 37+4 så hoppas att bebis vill något liknande 

• barnlängtan2021
    Maymom skrev 2023-11-06 16:11:16 följande:

Ja det har jag också hört, att de ofta fixerar sig i sista sekund.
    min bm var förvånad och sa att min hade fixerat sig förra veckan, dvs 2 veckor innan bf. 

Mensvärk låter ju lovande, som att nåt är på g.😊

Jag hoppas på det. Vill gärna att den kommer senast nästa vecka om jag får bestämma haha. Vi ska försöka med färdknäppen ikväll och se om det hjälper oss denna gång också 😅
  • barnlängtan2021
    Maymom skrev 2023-11-06 16:53:55 följande:
    Kör på!!! 😅
    håll oss uppdaterade om det funkar.😊
    Haha absolut! Med sonen gick vattnet på morgonen dagen efter och han är född sen på kvällen så vi får se 😂
  • barnlängtan2021
    Anonym (Emma) skrev 2023-11-06 19:28:05 följande:

Jag har provat färdknäppen ett par ggr, men för mig fungerar det inte. 

önskar bättre lycka till dig 🙂

Ja har inga större förväntningar egentligen, känner att man kan inte ha sån tur två gånger haha 
  • barnlängtan2021
    Anonym (Emma) skrev 2023-11-06 20:46:41 följande:

Min man är glad för att han har fått ligga lite mer iaf, så han har varit positiv till det. 

Men jag har ändå hört att det har fungerat för många, men jag har gett upp. 

Hände ingenting här haha 
Svar på tråden Bf november