pinkv0dka skrev 2023-10-23 13:58:38 följande:
Nej första barnet här, min mamma har fått alla sina barn tidigare än bf men jag vill inte ställa in mig på något utan kan lika gärna gå över tiden. Tror inte sånt där är ärftligt.
Har också mycket sammandragningar, speciellt när jag är ute och går men inte så de känns jättemycket.. Magen är kaos ena dagen magknip/diarré och ena dagen ingenting men märker att har jag mer sammandragningar så har jag också magknip/diarré. Så borde hänga ihop
Har du barn sen innan? Hur har det startat isåfall?
Till viss del kanske det är ärftligt. Min mamma födde mig och min bror tidigare men det var med kejsarsnitt så oklart när vi egentligen skulle ha kommit.
Mitt första kom vecka 37+3 och började med vattenavgång. Hade haft mycket sammandragningar men inget som specifikt tydde på att det var på gång just då. Andra 38+2 men igångsättning. Dock var jag öppen och man behövde bara ta hål på hinnorna och dessutom fick jag fler och fler värkar när jag väntade på igångsättningen.
Nu har jag varit hård i magen hela graviditeten fram till i lördags. Sen dess har jag varit lös I magen. Undrar om det tyder på något. Så var det inte under mina andra graviditeter.