Bf november
Nån som börjat känna av nån rörelse redan nu?
Nån som börjat känna av nån rörelse redan nu?
Jag tror att jag har känt rörelser men bara väldigt diffusa. Är ju andra graviditeten så man känner igen hur de kan känna tidigt :) v15 här med.
Jag är fortfarande uppsvälld, speciellt på kvällen, och måste använda mammabyxor redan haha.. lite tråkigt då jag inte hittat några jag tycker är speciellt snygga 😅
Längtar till RUL! Nu är det inte länge kvar!
Vad roligt!
Är uppsvälld efter varje måltid ungefär.. köpte hyfsat snygga Mammajeans på hm.
Har också RUL om drygt 2 veckor, tiden går långsamt. Går in i vecka 18 imorgon.
Vi ska ta reda på kön om det går och vi är så nyfikna!
Har inte landat i det här med att det är en bebis inne i min mage än, känner inget tydligt heller och vet inte hur det ska kännas. Vi har inte köpt något till bebis än utan vi väntar till efter RUL så tror allt blir mer verkligt då.
Jag tror den ligger en liten pojke där inne, enligt min magkänsla iaf
Namn har vi pratat lite
Hedda
Lova
Iris
Noah
Walter
Hugo
Noel
RUL idag och allt såg fint ut, högst sannolikt en liten pojke 💙
Vi är så glada och längtar.
Vi blev även flyttade i datum till 18/11, innan hade vi 22/11
Härligt att höra att det gått bra för er andra på RUL
Första tidiga ultraljudet vi gjorde i vecka 9 gjordes privat och då stämde beräkningarna exakt med mens/ÄL, även när vi gjorde KUB (inte privat) men då tyckte hon att bebis var lite för liten för att datum skulle sättas. Vid RUL mätte hon bebis huvud och så bestämde hon ett datum och sa att detta gäller på moderskapsintyget.
Nu sparkar det mer regelbundet här. Mysigt men svårt att sova😅 och mycket halsbränna och täppt i näsan.
snart v23. Har inte berättat för chefen än...😅
Tar det efter semestern.
Hur mår ni alla?
Det är mysigt med sparkarna, känner dom mest när jag ligger stilla. Sömnen har än så länge inte påverkats av dom.
Måste faktiskt säga att det här med att vara gravid är nog inte riktigt min grej, visst det är mysigt och roligt att köpa alla grejer men jag känner mig lite ensam och begränsad i min egna kropp.
Har världens finaste människor omkring mig men ändå gnager den där ensamhetskänslan ibland och jag längtar tills vår son är här.
Fysiska symtom som jag har är att jag lätt blir andfådd, halsbränna, sammandragningar om jag tar en snabb promenad osv.
Jag går på semester om en vecka och det ska bli så skönt känner jag, för min kropp och allt. Vi ska även börja gå på föräldrarkurs då, någon annan som varit på det nu/tidigare?
Det är ju mycket tankar och känslor inblandade i en graviditet. Jag vet att jag satt och grät när första sonen var född för jag var så rädd att han kommer bli knivhuggen på krogen när han blir stor😅 insåg att det var så min baby blues visade sig.
Kan förstå att det känns begränsande med kroppen, det är ju inte för evigt får man minnas när det är som tuffast.
Jag har haft ont igår och idag typ runt magen, kan det vara nåt ligament kanske och magen har känts tung, vill hjälpa till att hålla upp den. Tror det kommer bli tyngre denna gång än förra.
Mitt första barn kom under Corona, så allt sånt var inställt, tror vi fick en hastigt inspelad föreläsning, sen följde jag instamorskan och lyssnade på vattnet går podden.
Att föda-Gudrun abascal, var en bra bok att läsa. Hon är även bra att lyssna på.
Jag gillade inte föda utan rädsla, tyckte den oroade mer, men övningarna i slutet kan vara värda att kika på.
Jag kan tänka mig, för mig än så länge handlar det mer om att jag saknar min gamla kropp och att alla dessa hormoner gör mig lite personlighetsförändrad haha.
Jag upplever att jag har ont i magen när jag är ute och promenerar, det blir sån spänning i nedre magen så jag antar att det är sammandragningar.
Tack för tips, ska absolut kolla nu under semestern.
Jag ska ansöka om gravpenning nu innan jag går om en vecka, känns skönt om det är gjort då det är långa handläggningstider och vill börja fokusera på att planera föräldarledighet. Har någon fått beviljat ännu? Har börjat smått fylla i ansökan och sen ska jag fylla i något med min arbetsgivare.
En sak som jag undrar är, om man ansöker och får beviljat kan jag då sen välja när jag vill gå hem? Även om jag väljer att jobba en månad längre. tex jag kan gå tidigast 20 sept men kan jag välja att gå senare som typ i okt fast jag ansökt från 20:e sept?
Vecka 27 här (26+4)
Den lilla börjar sparka ordentligt, ibland kan man se en kontur av en fot haha. Har en väldigt aktiv bebis där inne, tycker jag känner honom hela tiden nästan.
Mår fortfarande bra, halsbränna och en känsla av otymplighet/trötthet börjar märkas. Får se hur det känns när man ska tillbaks till jobb på måndag.
Allt har sett bra ut hos barnmorska med bebis, mäter lite under kurvan men BM sa att nästa gång kan jag växt på mig igen så får se vid nästa besök. Lågt blodtryck och lite lägre hb men jag har svårt för järntabletterna, min mage blir helt knasig.
94 dagar kvar till förlossning, vi har precis varit på föräldrarkurs också det var lärorikt. Hoppas ni har det bra ❤️
92 dagar kvar här.😊
härligt att allt ser bra ut och känns bra.
Har du testat blutsaft? Annars får du vräka i dig spenat, broccoli mm. Jag försöker ta tablett varannan dag nu, hade hb på 120 så det var riktigt bra för att vara mig.
Dadlar är väl bra också, det ska ju vara bra och ge enklare förlossning enligt vissa..
Jag har fruktansvärd foglossning nu. Jobbigt att gå, ligga, klä på mig, kliva in i bilen mm... önskar det gick att bli sjukskriven.
Har inte testat blutsaft, är lite rädd för smaken?? Men kanske inte är så farligt. Hade hb på 117 sist nu hade 130 vid början.
Vad jobbigt med foglossning, jag trodde dock att det var rätt enkelt att bli sjukskriven såhär i slutet på graviditeten. Foglossning borde väl vara en vettig anledning?
Har ansökt om graviditetspenning men ej fått svar ännu. Har tänkt i tanken att får jag ej den så får jag väl försöka bli sjukskriven men kanske inte är så lätt.