-
Förstår det! Hoppas du får styra den här förlossningen lite mer 😊 Ja de har ju oftast ganska bra koll på vad som är på g och behöver göras, så ibland får man lyssna på dem ändå😅Maymom skrev 2023-05-04 23:52:04 följande:Jag var sugen på att göra det igen ganska direkt efter första.😅 var nog lite revanschlusta också, att jag ville att det skulle starta av sig självt och kanske få styra lite mer under förlossningen. Bm ville ha mig på rygg och jag ville ligga på sidan, men förstår ju att det var bra att hon styrde och kunde klippa så jag slapp spricka mer.😊
-
Min bm tog också cellprov på mig igår. Nu har jag knappt blött något (än iaf) men hon sa att det var helt normalt om jag skulle göra det och att slemhinnorna är väldigt sköra nu, så det var ingen fara med bebis om jag blödde lite. Men jag förstår såklart din oro, och att det hade varit skönt att få komma in på kontroll. Kan du prata med din bm kanske?Mogen75 skrev 2023-05-05 06:04:39 följande:
Jag är så larvig.. I tisdags hos BM tog hon ett cellprov och sedan dess har jag blödit sparsam men igår och i dag lite mer. Ringde eftersom jag blev orolig till 1177 men hon sa avvakta. Kommer att ringa BM och kvinnokliniken idag. Vet att det kan blöda men har inte blödigt en droppe fram tills nu och jagar upp mig något katastrofalt .. Det känns som ingen lyssnar på mig.. Det är så jobbigt!
-
Vad skönt att de trodde det var samma och bra ändå om du får göra ul på måndag. Det är jobbigt att gå runt och vara orolig. Jag har också varit mer öm i livmodern efter de gjorde cellprovet men tänker att det inte är så konstigt när de rotat runt där nere🙈😅 Lycka till på måndag❤️Mogen75 skrev 2023-05-06 10:08:21 följande:
Tack snälla för era svar! Åkte in till vårt lasarett inatt då jag vaknade av stark smärta i underlivet och i magen. Blödde bara sparsamt men man ska ju åka vid smärtor i magen . Jag var orolig men de trodde samma som ni ang blödningarna och sa att smärtan troligtvis var växtvärk.. Ska kontakta gyn motagningen på måndag så ska de göra ett ultraljud så att jag får se att allt är väl. Inte lätt alltid att vara gravid ❤️.
-
Åh nej, beklagar!❤️ Vad tufft för er!Mogen75 skrev 2023-05-06 18:53:03 följande:Tyvärr fick jag missfall idag. Är så ledsen önskar er andra bättre lycka😭❤️.
-
Jag är i v 12 och får bara på mig ett enda par av mina vanliga byxor🙈 Har köpt några oversize skjortor för att dölja magen😅 Nu blir det dock lite lättare när värmen kommit och jag har en del klänningar jag kan ha. Har köpt mammaleggings, så sköna😊 Gjorde ul förra veckan, så underbart att få se den lilla i magen😍 Förstår att du längtar, lycka till på tisdag!Anonym (Emma) skrev 2023-05-07 13:11:58 följande:
Jag gick in i vecka 14 i fredags är 13+2 idag. Är så svullen om magen så jag får inte knäppt mina byxor längre, gav upp och satte på mig mammabyxor nu. Har aldrig behövt dra på mig dom så tidigt i tidigare graviditeter, men gud vad mjukt och skönt runt magen! Har iofs gått upp 2kg också?
Jag har ultraljud på tisdag som jag bara går och väntar på nu!
-
Haha, ser bilden framför mig hur knapparna flyger😂 Lite samma här, och efter varje måltid sväller magen flera gånger om.Anonym (Emma) skrev 2023-05-09 07:36:23 följande:
Skönt att höra att det inte bara är mitt midjemått som blivit större! Mycket är svullnad, byxorna går på när jag har vaknat men sedan sväller magen och då skulle jag nog kunna skjuta knappar.
Jag har sett framemot ultraljudet idag, men nu när det är så nära så börjar jag bli väldigt nervös för att något ska vara fel...
Förstår din oro innan, jag var likadan innan vi gjorde ul. Jag kom knappt upp på britsen för jag skakade så av nervositet, var helt säker på att hjärtat skulle ha slutat slå. Men så var det ju förstås inte, såg direkt en pigg liten krabat. Började storböla av lättnad, sambon också😭 Och med absolut största sannolikhet kommer ni också att få se en liten sprattlande bebis idag. Uppdatera gärna sen och stort lycka till!🥰 -
Åh så härligt! Kul med många bilder och att visa barnen också. Förstår du är glad, njut nu!🥰Anonym (Emma) skrev 2023-05-09 11:53:06 följande:
Det gick jättebra på ultraljudet och allt ser väldigt fint ut. Den lilla hade fullt upp, slog runt 180 grader, klappa händer och vinkade för fullt. Alla delar satt på plats och nackspalten såg Perfekt ut. Storlek och allt stämde också.
det Blev många fina bilder som hon skrev ut till oss, har inte varit med om att de skriver ut så många tidigare. Sköterskan som gjorde ultraljudet var helt underbar!
Jag är så glad, ska bli kul att visa bilderna för barnen hemma!
-
Maymom skrev 2023-05-15 14:40:04 följande:
Kub-test UL idag. Och där sprattlade det runt en liten en med ett hjärta som slog.
sån otrolig lättnad!
Allt såg bra ut och t21 fick jag 1:5800 på, vilket känns jättebra, de övriga var lägsta risk.
Så liten var den nog inte heller, blev flyttad till bf 16/11(från 21e).😊
Har köpt niferex då järnvärdet normalt sett ligger lågt
och jag skulle börja äta redan nu.
Hur har ni det?
Åh vad skönt, lycka!😍 Och fina resultat också! Helt okej att bli flyttad åt det hållet ju😊
Vi fick svar på NIPT förra veckan och allt såg fint ut. Så nu har vi så smått börjat berätta om nyheten.
För övrigt har illamåendet lättat något, vissa dagar iaf och med hjälp av tabletter. Tröttheten är densamma dock, längtar så till att få lite mer energi. Mitt järnvärde låg ok så ska börja med järntabletter v 20.
Hoppas du kan slappna av och njuta ordentligt av graviditeten nu🥰
-
Har inte känt något än men hoppas att det närmar sig. Har börjat känna fladder i v 15-16 tidigare graviditeter och är i slutet av v 14 nu så inte omöjligt att det närmar sig. Så mysigt när man kan känna bebisen röra sig där inne, längtar❤️
-
Jag är också väldigt öm över livmodern mest hela tiden, och måste resa mig försiktigt osv annars gör det svinont. Mycket mer nu än i början men det hör väl till. Har övergått till nästan helt till mammabyxor/leggings eller klänningar som är vida över magen. Allt annat får jag panik i mer eller mindre🙈😂jippi1234 skrev 2023-06-01 09:53:18 följande:
Någon annan som också känner sig ?öm? i livmodern? det känns inte som den typiska växtvärken jag har känt tidigare..
Det känns mer obehagligt om byxorna sitter för hårt eller ibland när jag går/sitter snabbt. Det känns inte heller som SD..
-
Jag hade moderkakan i framvägg min förra graviditet, och märkte skillnad från de två första att det tog längre tid att känna buffar/sparka på utsidan. Men senare kändes det tydligt så det var mest bara att det kom några veckor senare. Gissar att det är samma denna graviditet då jag känt bebis inuti sen 2-3 veckor men bara ?råkat? ha handen på rätt ställe 2 ggr och känt en liten buff utvändigt. Jag hoppas det blir tydligare snart, familjen längtar efter att få känna honom lite🥰Anonym (HF) skrev 2023-06-19 09:33:45 följande:
Just det. Jag har moderkakan i framvägg. Så jag känner sparkarna på utsidan bara när jag håller på sidan av bulan på magen eller hur man ska säga. Lite tråkigt. barnmorskan sa att det kan bli fortsatt svårt att känna bebisen men att det är bra att jag vet att moderkakan ligger så så att jag inte blir orolig om jag inte känner.
någon som har moderkakan i framvägg eller har haft?
Vilken vecka är du i nu? Jag går in i v 19 idag☺️ -
Här har det blivit en tydlig liten kula nu, skönt att inte bara se tjock ut🙈
Har också mycket sammandragningar! Men också tydligare rörelser nu, dock varierar det en del från dag till dag än så länge. Igår lyckades äntligen min sambo känna första ?buffen?. Första barnet för honom så han har verkligen längtat och tyckte det var så coolt😍 -
Jag använder mycket klänningar nu. En är mammaklänning övriga är ?vanliga? men med plats för magen. Har köpt någon mammabyxa och mammaleggings och ett par shorts, men överdelar har jag köpt på vanlig avdelning i vidare modeller så de passar med magen. Tänker att de kan jag använda även ett tag efter sen innan kroppen återgått till sin (någorlunda) gamla form😅 Kan typ inte använda något av mina gamla plagg längre.
-
26+2 här så vi har BF väldigt nära varandra😊pinkv0dka skrev 2023-08-16 16:45:53 följande:
Vecka 27 här (26+4)
Den lilla börjar sparka ordentligt, ibland kan man se en kontur av en fot haha. Har en väldigt aktiv bebis där inne, tycker jag känner honom hela tiden nästan.
Mår fortfarande bra, halsbränna och en känsla av otymplighet/trötthet börjar märkas. Får se hur det känns när man ska tillbaks till jobb på måndag.
Allt har sett bra ut hos barnmorska med bebis, mäter lite under kurvan men BM sa att nästa gång kan jag växt på mig igen så får se vid nästa besök. Lågt blodtryck och lite lägre hb men jag har svårt för järntabletterna, min mage blir helt knasig.
94 dagar kvar till förlossning, vi har precis varit på föräldrarkurs också det var lärorikt. Hoppas ni har det bra ❤️
Full fart här också, svårt att sova ibland för att lilleman håller låda😅
Jag blir fruktansvärt andfådd väldigt lätt, så jobbigt. Tycker om att träna och vara i god form annars men har endast blivit promenader det senaste här. Och nu börjar det också bli svårt pga foglossning?
Jag låg också lågt i blodtryck sist, 99/60. Men brukar iofs ligga lågt i vanliga fall, blir ju mer yr nu dock. Ja järntabletterna är ju ingen höjdare, tar typ var tredje dag och försöker äta järnrikt i övrigt.
Skönt att det ?bara? är tvåsiffrigt kvar till BF nu😍 -
Samma här, kan nästan bara ligga på sidan nu och då jäklar buffas det😅 Men precis, kissar innan jag lägger mig och så kommer en kick rakt på blåsan så är det bara att gå upp igen🙈pinkv0dka skrev 2023-08-16 18:12:49 följande:Vad roligt! Har också börjat få svårt att sova, vill ju helst ligga på sidan och då blir sparkarna väldigt tydliga😂 trycker på urinblåsan gör det också kan jag säga..
Har samma, att jag blir väldigt andfådd, brukar också hålla igång med träning men nu blir det promenader i skogen för det mesta. Sysselsätter mig med svampplockning haha. Har ingen foglossning än men det börjar bli tungt i kroppen ändå. Märks att man fått en annan hållning och det känns i ryggen:
Jag hade 95/55 i blodtryck sist men är också lågtryckare i vanliga fall, är opåverkad. Längtar till hösten vi är ju snart där😍
Svampplockning blir det här också, senast idag. Lite oländigt för ryggen och gå i terräng men mår bra av att gå i skogen så det får vara värt det. Sambon är gullig och erbjuder massage när jag har ont iaf. Hoppas du slipper foglossning!
Skönt att du inte känner av det låga trycket. Jag gör det oftast inte heller förutom när jag reser mig för snabbt. Men det börjar ju gå allt mer trögt ändå att resa sig nu så det är snart ingen risk längre😂
Ja tänk att vi snart är där, med våra små😍 Har ni shoppat mycket till bebis än? Vi var på Gekås häromdagen och gick all in på babyavdelningen😅 Så nu har vi handlat en hel del av det vi behöver. Vi flyttar sex veckor innan BF så vi försöker få klart alla inköp innan, kommer ha fullt upp att få ordning i huset och till bebis ändå efter flytten🙈 -
Haha nä man är ju inte helt smidig längre😅pinkv0dka skrev 2023-08-16 21:39:13 följande:
Jag älskar att gå i skogen, men det är lite svårt att böja sig ner/sitta på huk och plocka svamparna, det får sambon göra snart😂
Vi har köpt nästan alla kläder i strl 50-56 nu, mycket begagnat faktiskt från vänner osv. Spjälsäng, skötbord, babyskydd och barnvagn är införskaffat. Ny bil till mig som det går in en barnvagn i är också fixat. Vi ska måla i barnrummet och förbereda för jag tycker det är mysigt att ha något att pyssla med, även om bebisen kommer sova i vårt sovrum i början. Vi har en del kvar på listan men det ?dyraste? iinköpen är gjorda.
Förstår att du vill ha allt klar om du ska flytta sen, men tänk vad mysigt det kommer bli med en liten bebis i ert nya hem sen. Viktigast är att ta allt som det kommer😊
Vi beställde vagn från Holland på rea och babyskydd köpte vi ett skyltex som såldes ut. Sen har det blivit en del på Tradera och Marketplace, så blandat lite nytt och begagnat. Köpte en del kläder på Newbie-rean nyligen, älskar de kläderna😍 Sen blev det då sängkläder, amningskudde, babynest, filtar mm på Gekås, så mycket billigare där👌🏻
Mysigt att måla och fixa i ordning bebis rum! Vad ska ni ha för färg? Vi har valt färg till lillebrors rum men vi får prioritera vårt sovrum och de andra barnens rum först eftersom bebis sover hos oss i början. Blir ju mycket som ska fixas med flytt och allt😅 Men vi älskar huset så det kommer blir så bra för alla, det får ta sin lilla tid att bli klara med allt😊 -
Väntar också en pojken och fy sjutton vad mat/dryck åker jojo emellanåt. Kan knappt ligga ner ibland🤢 Tar omeprazol när det är som värst, hjälper lite iaf. Sen får jag äta små portioner men lite oftare istället.Anonym (Emma) skrev 2023-08-18 07:30:29 följande:
Det är en pojke, kanske stämmer. Jag hade halsbränna min förra grav också, men aldrig så att jag kräktes av det och det kom mycket senare. Känns som att magmunnen är helt öppen och att det är fri väg.
Vi har köpt en Newbie-overall i stl 56. Jättesöt och gosig. Sen köpte jag en pop-vindfleece i stl 62 begagnat men i nyskick. Och nu när vi var på Gekås hittade dottern och sambon en så söt brun teddyoverall i stl 50/56 så den ville de absolut köpa. Så overaller har vi så det räcker nu😂pinkv0dka skrev 2023-08-17 20:57:04 följande:Vi har också mycket newbie-kläder jättefina samt många pyjamaser från Lindex😊 något som fattas är en teddyoverall hem från BB sen, inte lyckats hitta någon fin ännu. Smidigt att åka till Gekås, skulle så gärna vilja åka dit, aldrig varit där Vi har köpt allt till spjälsäng och skötbord osv på Ikea.
Vi har tänkt oss en blå-grön färg i bebis rum, vi tänkte först tapetsera också men är nog roligare att göra det när han blir lite större och får välja tapet själv😄 Vi bor också i hus och har inte bott här jättelänge, det är fortfarande tomt med möbler på vissa ställen men det kommer mer för varje år.
Håller med vad gäller tapet! Vi har valt en grön varm färg till lillens rum, tror det kommer bli så fint! De hade en del fin inredning till barnrum också på Gekås men vi tänkte ta en tur ner igen efter jul och handla lite mer sånt.