Inlägg från: Anonym (Elsy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elsy)

Bf november

Maymom skrev 2023-06-10 21:03:49 följande:
    Om man ska citera ett annat inlägg än det sista så måste man vända på skärmen. Konstigt, men det funkar.😅
    Aha, vad konstigt men tack för tipset! 
  • Anonym (Elsy)
    Anonym (HF) skrev 2023-06-11 15:42:05 följande:
    men precis så tänker jag, syskonen vill så gärna veta. Kanske underlättar det för dem om vi vet att de är lillebror eller lillasyster samt ett namn. Så man kan prata om det mer än ?bebisen?. Vi ska fundera några dagar till.. 

jag har också tryck neråt. Har haft ont i ligamenten ända sen typ v 8, om jag hostar, nyser, sträcker på mig eller om jag reser mig fort. Men nu börjar jag få tryck nedåt och även ont i typ blygdbenet. 
    Står i min app att man kan börja få ont i bäckenet men detta är liksom längre ned. Har du också ont där? 
    Ja, jag tycker också det känns som ett tryck där, ibland även mot rumpan. Undrar vad det är. Har haft lite sammandragningar också och ett par gjorde lite ont så ska nog prata med med min bm imorgon. Hade tidiga sammandragningar med syskonen men det känns ändå otäckt
    Ja, för syskonen tror jag också det kan underlätta att veta lite mer😊
  • Anonym (Elsy)
    Anonym (HF) skrev 2023-06-11 15:44:23 följande:

En till fundering!
    min bebis/livmoder är till höger i min mage. Har en bula liksom mer på höger sida och känner rörelserna mer till höger. Undrar om det är normalt eller Om det kan ha att göra med tidigare kejsarsnitt. Ska såklart fråga på torsdag, men jag tycker det känns så konstigt! 

Med förra barnet var jag stor i mitten eller så ?som man ska.?

Tror inte det är någon fara alls men fråga på torsdag. När på torsdag har ni tid? Jag har blivit rejält förkyld men tänker inte missa tiden. Troligtvis hinner det väl lägga sig till dess
  • Anonym (Elsy)
    Anonym (HF) skrev 2023-06-11 15:44:23 följande:

En till fundering!
    min bebis/livmoder är till höger i min mage. Har en bula liksom mer på höger sida och känner rörelserna mer till höger. Undrar om det är normalt eller Om det kan ha att göra med tidigare kejsarsnitt. Ska såklart fråga på torsdag, men jag tycker det känns så konstigt! 

Med förra barnet var jag stor i mitten eller så ?som man ska.?

Äve  om jag inte reagerat på hur magen ser ut känner jag betydligt mer rörelser på höger sida
  • Anonym (Elsy)

Är det någon mer som har fått sammandragningar? Tycker det känns lite läskigt även om jag vet att många har det.

• Anonym (Elsy)
    Maymom skrev 2023-06-25 07:26:28 följande:
    Har mycket mer sammandragningar än jag tyckte jag hade förra gången, har förstått att det kan vara så med barn 2. Plus att man vet direkt vad det är.
    Känner mer sammandragningar än rörelser just nu tyvärr..
    Lite samma för mig. Har känt en hel del rörelser senaste veckorna men sista två dagarna har det varit mer sammandragningar och färre rörelser även om jag fortfarande känner lite rörelser. 
  • Anonym (Elsy)

Hur mycket sammandragningar har ni? Har haft en del idag vilket känns lite oroligt. Är utomlands men ska prata med min bm så fort jag kommer hem.

• Anonym (Elsy)
    Anonym (Emma) skrev 2023-06-26 16:57:55 följande:
    Det gick jättebra och utan tvekan är det en väldigt livlig liten lillebror!
    Hur tof dottern det? Men blev besviken ett par minuter men nu vill hon ha lillebror
  • Anonym (Elsy)
    Anonym (Emma) skrev 2023-06-26 17:18:37 följande:
    Min dotter har tre bröder, men hon börjar smälta det redan. Hon ser framemot att kunna vara mer delaktig och hjälpa till, gå promenader osv. För min egna del så är jag bara så tacksam att det ser bra ut. 
    Förstår! Min har bara en än så länge men ösnakde sig en syster.
  • Anonym (Elsy)

Fattar inte riktigt vad som gäller. Här flyttas man inte från den datum som har satts vid tidigt ultraljud. Är det olika i olika regioner?

Svar på tråden Bf november