Anonym (Lovisa) skrev 2023-04-17 06:32:37 följande:
Jag är i v.9 (8+3). Är det för att jag inte har ont som jag inte får komma in och göra ett vul? Jag har mitt ul 16 maj och tills dess vill jag inte vänta nu.
Nej de sa att jag skulle kontakta min BM för rådgivning, men jag känner att jag vill in och kolla för om det är missfall så vill jag bli skrapad direkt. Har gjort en abort för många år sedan då jag fick göra två medicinska aborter och för att slutligen bli skrapad för att min kropp inte klarade stöta bort allt.
Det är ju positivt att symptomen är kvar.
Ring din bm och berätta om din tidigare erfarenhet. Det är oftast lättare att få hjälp om man har en historia av att något hänt tidigare. Eller så är hon kanske åtminstone bättre på att förklara varför man ger rådet att avvakta än vad den första var.
Blödningar är ju väldigt vanligt men jag förstår din oro. man vill ju bara veta att allt är bra. Samtidigt så när det är så tidigt kan det ju se bra ut ena dagen och sen ändra sig dagen därpå. Så det blir ju ingen riktig trygghet heller.
symptom, inga klumpar och ingen smärta låter ju alla positivt. Håller tummarna för att det går bra och att du blir lugnad på något sätt.