Inlägg från: Blåbärsris123 |Visa alla inlägg
  • Blåbärsris123

Bf november

Cocachins skrev 2023-04-01 08:03:04 följande:

Är i 5+ 4 idag och vågade mig på ett clearblue med veckoindikator och fick 3+. Känns bra även om det inte är någon garanti på något vis, men ska väl iaf bekräfta att mitt hcg är minst 2000 nu. Har börjat känna mig lite smått konstig eller bakis nu med lite ändrad aptit, men inget supertydligt illamående eller kräkning ännu. Hur går det för er andra, hur mår ni?  Hjärta

Härligt! Jag tyckte också det kändes som någon form av bekräftelse ändå, även om det inte garanterar något. Men ett steg i rätt riktning!❤️

Jag är fruktansvärt trött och illamående sedan en vecka tillbaka, är på 6+0 idag. Tycker det började tidigt denna graviditeten, försöker se det positivt men inte kul att må så här🤢 Kräks inte så länge jag inte äter lagad mat😅 Vaknar också VRÅLHUNGRIG kl 6 varje morgon😂 Fruktansvärt ömma bröstvårtor, kan knappt ha något emot dem. 
  • Blåbärsris123
    jippi1234 skrev 2023-04-06 18:31:29 följande:

Går in i vecka 9 på lördag! Shit va fort tiden går.. 
    Jag tänkte boka ett privat ultraljud när jag är i v12 men tänker inte göra NIPT eller KUB, någon annan som funderat på att göra det?

Då är jag exakt en vecka efter dig, går in i v 8 idag. Men jag tycker tiden går så långsamt🙈 Mår fruktansvärt illa morgon till kväll så längtar något vansinnigt till att må bättre🤢 Vi ska ju göra NIPT privat i v. 10+3, men sen erbjuds alla i regionen ett tidigt UL runt v 13 oavsett om man vill göra KUB eller ej. Så vi kommer göra UL då också. Men det kanske ser olika ut i olika regioner?
  • Blåbärsris123
    Maymom skrev 2023-04-11 20:43:41 följande:

Kämpa på alla ni som också mår dåligt.
    jag fick avbryta frukostbestyret för att spy imorse. Sonen stod bredvid och undrade vad som händer med mamma?
    seg dag med illamående och mer yrsel.
    hade inskrivningssamtal idag och har bokat kub i mitten av maj.

Har lite ångest för att jag borde köra nipt, men det är ju så dyrt... hur resonerar ni andra över 35 År?

Usch vad jobbigt med illamåendet, vet hur det känns🤢🤮 Mina stora barn, 18 och 20, har vi berättat för. De minns hur jag mådde med lillasyster så de hade fattat ändå. 10-åringen vet inget men vi har haft lite annan sjukdom i huset så vi skyller på att det är därför jag är trött och illamående.

Vi bestämde oss direkt för att göra NIPT. Och visst är det mycket pengar, men då får vi ett betydligt säkrare svar flera veckor tidigare än om vi väntar och först gör KUB, som vi ändå troligen får högt på med tanke på åldern. Sen mår jag så jäkla kasst (vilket påverkar hela familjen) så vill inte genomlida detta längre än nödvändigt om något skulle vara fel och vi behöver avbryta. 
  • Blåbärsris123
    barnlängtan2021 skrev 2023-04-18 14:37:46 följande:

Var på VUL idag och allt såg bra ut, så skönt! Vecka 8+1, precis som uträknat 

Mysigt! Och skönt med bekräftelsen, ibland tvivlar jag på att jag ens är gravid trots att jag mår så dåligt🤢🤮🤣 Längtar tills vi får se bönan om 2 v.
  • Blåbärsris123
    Maymom skrev 2023-04-27 20:48:21 följande:

Såg ett hjärta som slog idag!!
    och en liten som vinkade och hoppade runt.😍
    känner mig tusen gånger lättare nu även om kub fortfarande är kvar att invänta.

Åh så underbart!😍 Förstår att det känns lättare nu, lätt att noja innan man fått se mini. Vi har NIPT och UL på tisdag, så 4 dagar kvar🙏🏻
  • Blåbärsris123
    Maymom skrev 2023-05-04 07:08:00 följande:

En och en halv vecka till KUB nu, tiden segar sig fram..,

hur har ni andra det? 
    Vilka har ni berättat för?
    Jag är så sugen på att berätta för sonen att mamma ska få en bebis och han ett syskon! Men vågar inte förrän efter kub åtminstone..

Vi fick se en aktiv bebis visa upp sig på UL tidigare i veckan😍 Gjorde NIPT så vi inväntar svar på det. Vi har berättat för några enstaka som står oss nära, längtar till vi ska berätta för övrig familj och vänner.

Såg att du skrev att bm mätt bebis till lite större än väntat. Det gjorde min bm också, typ 3-4 dagar längre gången fick hon det till. Från 10+3 till 11+0. Men hon sa att det kan vara svårt att mäta rätt än så länge och att det inte finns anledning till oro när det är åt det hållet. Att hon däremot drar öronen åt sig om fostret mäter 1 v mindre än beräknat typ. Så jag känner mig lugn gällande det.
  • Blåbärsris123
    Maymom skrev 2023-05-04 08:17:33 följande:
    Vad härligt!!😃
    ja min sa också att det var svårt att mäta men man börjar ju ändå fundera. ja med mina ma i bagaget tänker jag likadant, det är inte mycket mindre iallafall, så det växer ju.😊 och jag hittar inget om det när jag googlar på det så verkar inte vara tecken på något konstigt.
    sen var min första bebis rätt stor när han föddes så får se om de gör tillväxt-ul med denna sen...
    Ja konstigt nog reagerar man ju på minsta lilla som skulle kunna vara avvikande, och börjat googla! Så knäpp man är egentligen🙈 
    Mina barn har också varit stora vid födseln så får se hur det blir med denna. Yngsta vägde över 4,7 kg när hon föddes, men gick över tiden typ 10 dagar. Det vill jag gärna slippa denna gången😅
  • Blåbärsris123
    Maymom skrev 2023-05-04 12:28:51 följande:
    Ja det blir väl mer när man går över. Min första vägde 4,6 och alla bm jag träffade efteråt sa typ: oj, bra kämpat.😅 
    ja Jag slipper gärna gå över igen också. Hade en bra igångsättning men hade varit fint att få vara med om det naturliga förloppet. Kom ditt igång spontant?
    Haha ja det är ju inte helt lätt att klämma ut en dunderklump😅🤣 

Jag var inne på kontroll och då såg man att fostervattnet börjat minska plus att jag gärna ville bli igångsatt då jag var helt slut. Där gjordes en ordentlig hinnsvepning av läkaren  och så fick jag tid för igångsättning dagen efter. Men hon föddes en timme innan jag skulle bli igångsatt, värkarna startade under natten.
  • Blåbärsris123
    Maymom skrev 2023-05-04 19:01:02 följande:
    nej det är ju inte det. Jag blev förvånad över att det inte var klart när huvudet var ute utan jag fick krysta en gång till för axlarna. Har bara hört tidigare om att huvudet ska ut och sen schlurp så är de typ ute, fick en liten chock när det inte var klart..😅

Vad skönt att det kom igång då. jag hörde nånstans att merparten av de som går över tiden har ändå fött senast 10 dagar efter så 10 dar känns ok att vänta nånstans. Jag gick 14 dar över tror jag det blev. Igångsättningen tog 2 dygn men mesta tiden var ju knapra tabletter och gå promenader/se på film.😊
    Haha fattar vad du menar! De första två som vägde runt 4 kg var det just så, att efter huvudet gled liksom kroppen ut av sig själv mer eller mindre. Men inte med stora lillasyster, där fick jag kämpa😅

Vi får hoppas vi slipper gå över tiden denna gång och att förlossningen startar av sig själv. Känns så sjukt att man ska göra detta en gång till😅🥰 Pratade lite förlossning idag hos bm, kändes ändå så himla mysigt. Och häftigt!
  • Blåbärsris123
    barnlängtan2021 skrev 2023-05-05 08:56:55 följande:

Någon som har erfarenhet av att vara magsjuk/matförgiftad i samband med gravid. Varit så dålig inatt och orolig att det påverkat bebis 

Jag har varit magsjuk ett par gånger under graviditet. Ganska vanligt om man redan har småbarn som drar med det hem. Har tagit lite längre tid att återfå kraft och energi efter, men ska absolut inte vara någon fara för barnet då den tar vad den behöver i första hand. Krya på dig ❤️????? 
Svar på tråden Bf november